[WN] teugels vasthouden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:07

Ik heb wel eens gehad met rijden dat er perongeluk een teugel viel, ik snap nog steeds niet hoe het kan, zal wel ergens een zenuwtje verkeerd zijn gegaan ofzo, maar als ze er op was gaan staan had ik het mezelf nooit vergeven...
Als ik trouwens met enkele teugels rij voel ik me zo leeg, na al die jaren met bruggetje Haha!

asbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:00

Ik kan geen antwoord geven op de vraag: dat het "bruggetje" nooit verplicht is geweest. Wel is het zo, dat je niet de wedstrijden hoeft te rijden met het "bruggetje". Maar.... als de jury een plaatsing moet geven, weet ik wel, dat ze het rijden met een "bruggetje"veel netter vinden en je waarschijnlijk hoger geplaatst zou worden.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:04

Wat zijn bruggetjes Bloos

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:10

vraag ik me ook hen nog nooit western gereden lijkt me wel onwijs gaaf trouwens

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:47

ushi schreef:
Wat zijn bruggetjes Bloos

Constructies, meestal van hout of steen, die helpen om een stuk water over te steken, soms ook gebruikt over wegen Haha! .

Oke: de teugelbrug is dat je de losse teugels overelkaar legt, en de dubbele delen in je handen houdt. Tussen je handen heb je dan een dubbel deel dat een brug heet. Je hebt dus een "gewone" teugel zolang je ze maar met beide handen vast hebt ... Niet erg duidelijk he Verward . Misschien heeft er iemand een duidelijke foto (zegt meer dan 1000 woorden).

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:44

En als je paard dan per ongeluk op die teugel gaat staan (als ze los voor hem liggen bij een "groundtie") breekt het leertje, waarmee de teugel vastzit aan het hoofdstel, er bij mij meestal af... Boos! Ik zoek nog steeds een adresje waar je die dingen los kunt kopen.

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:47

Bij ons op de stal zijn er maar even mee opgehouden om de "ground tie" in de lessen te oefenen ... Het personeel werd moe om steeds de teugels te repareren Knipoog (hoewel ik moet toevoegen dat het vooral de "schuld" van een paar individuele paarden was).