[WN] Tent voor paarden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 21:13

vera schreef:
Pensionstal Verward

Geld, geld! !! En ik ben nogal veeleisend Bloos . Ze moeten iig overdag de hele dag buiten staan, en met zijn drieën. Dan moet mijn oudste merrie 's nachts iig naar binnen kunnen, want anders kan ik na de winter haar ribben tellen. Ik wil ze ook graag bij mekaar houden, en dat wordt denk ik best moeilijk nu ik er drie heb. Vooral omdat eentje nog hengst is (ook al heeft hij dat zelf nog niet door) zal niet iedereen hem er zomaar bij willen hebben. Ik wil ook niet al te veel met ze gaan leuren; ze zijn de afgelopen tijd al erg vaak verhuisd. Qua pensionstalling heb ik gelukkig iemand bereid te vonden om heel flexibel te wezen (met dank aan Jojo !), dus wie weet doe ik dat alsnog.

Maar het liefst wil ik ze dus thuis, maar ik ben zoals je ziet de mogelijkheden nog even op een rijtje aan het zetten Knipoog ...

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:37

Omdat je paard dus snel afneemt in de winter, zou ik zeker voor een schuilhut zorgen. Dan kan ze zelf bepalen wat ze wil en daar kan je haar ook mooi bijvoeren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:39

En een lekkere warme waterdichte deken natuurlijk Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 21:42

En elke dag een bak lekkere warme slobber Vingers aflikken !

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:16

Even je "veeleisendheid" buiten beschouwing gelaten Cool Ik denk dat de kosten van een pensionstal niet opwegen tegen de voorzieningen die je nu allemaal wilt treffen...of zit ik er ver naast Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:00

Hoelang duurt het denk je? Je kan natuurlijk ook van die stalletjes huren die je op wedstrijden tegenkomt. Maar dat is natuurlijk niet een idee als het nog een jaar duurt.
In Ede stonden allemaal stalletjes apart, dus niet onder zo een grote tent, maar stal met dak en afdakje.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 13:09

Sjonniej schreef:
In Ede stonden allemaal stalletjes apart, dus niet onder zo een grote tent, maar stal met dak en afdakje.

Waren die ook compleet demontabel? Waren dat buitenstallen of binnenstallen met een "ombouw"?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 09:27

Ik weet niet wat wat voor stallen je van plan bent te gaan maken, maar in Vaassen zit een stallenbouwer Buitenhuis die hele mooie hout-systeembouw stallen heeft die erg makkelijk te demonteren zijn en op een andere plek op te bouwen... Het zijn metalen frames met hardhout er in, dus je hoeft niet, zoals bij die gewone houtbouwstalletjes, ook nog es een binnenwand te maken, en ze worden zo op een betonnen vloer vast gezet, dus ook geen fundament nodig. Hij heeft showmodellen zo op het grind staan, dus misschien is tijdelijk in de wei opzetten ook wel mogelijk. Er staat zelfs een complete schuur met binnenstallen. Echt mooi spul! (Vraag Flying High hier op Bokt maar... zij heeft een dubbel buitenstalletje van dit bedrijf staan).
Lijkt mij op zich wel prettig om direct iets te kopen waar je definitief wat aan hebt. Zet je ze eerst in het weiland op en later, als je zover bent, op hun 'vaste' plek. Hoef je het geld maar 1 keer uit te geven...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:03

Klinkt leuk, maar als die houten profielen met mes en veer in elkaar grijpen dan kun je deze na verloop van tijd echt niet meer los krijgen. Het hout gaat nl werken en de veer zal afbreken als je die probeert los te krijgen.
Eerder zou ik dan nog kiezen voor een zelfde variant maar dan van kunststof, dat werkt niet nl.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:08

Voor zover ik begrepen heb hoeven de planken niet uit het frame om de stal te demonteren. Het zijn complete wanden die je van elkaar haalt, maar de planken blijven in het frame zitten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:21

Ah dat is een ander verhaal. In dat geval moet het wel lukken (als de bouten/moeren meewerken Haha! )

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:30

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:42

Sugarmiss schreef:
Ah dat is een ander verhaal. In dat geval moet het wel lukken (als de bouten/moeren meewerken Haha! )

RVS bouten!!! Geen roest en gaan altijd weer los!!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:46

Technisch gezien niet helemaal waar, maar ze zullen minder vastroesten als echt staal Cool

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:28

Ik ken de kwaliteit van die tenten verder ook niet maar ik weet wel dat ze in America geen rotzooi hoeven te verkopen omdat ze anders giga rechtzaken achter hun broek krijgen.

Misschien moet je ze gewoon eens om een uitgebreide folder vragen zodat je precies kunt zien hoe ze zijn opgebouwd. Op zich lijkt het me enorm praktisch die tenten.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:01

waarom bouw je niet een tijdelijk stalletje voor je paarden. dat kan toch zo in een weekend. wij moeten onze stallen ook nog bouwen en hebben gewoon een tijdelijk stalletje gebouwd voor onze vier paardjes. Dak van damwandprofiel planken laten zagen bij de houtzagerij en de paarden vermaken zich er prima in en al de eerste stormen doorstaan en ons laten zien dat wat we willen bouwen niet aan hun eisen voldoet dus plannen voor de stal veranderen *LOL*