[WN] Met iets anders dan pad onder zadel rijden? SPOED!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:23

Maar dan is de vraag: is de pad goed schokbestendig? Gaat het langer dan een paar maanden mee? Kan het tegen de regen en valt het dan niet uit elkaar? Etc etc. (daarbij wil ik niet zeggen dat de duurdere altijd beter zijn hoor Knipoog)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:41

cornelie schreef:
25 euro kan prima voor een pad. Dan heb je al een vilten pad met katoen buitenkant. Vanaf 30 euro heb je vilt met wol aan de buitenkant. Het is soms even zoeken maar het is er wel.
( of ebay natuurlijk Haha! )

Kan persoonlijke smaak zijn, maar ik vind vilten pads dus ook geen goede pads... naar mijn idee (maar nogmaals, daar kan ik naast zitten) hebben die niet de schokabsorbtie die een goede pad hoort te hebben. Een viltje onder een showblanket voor 1 keer vind ik nog tot daar aan toe (hoewel ik dat ook liever niet zou doen, vooral niet als je 6 of 8 keer start in 1 weekend... ) maar om er dagelijks mee te rijden...
Als je eerst kapitalen in een goed passend westernzadel steekt is het toch weggegooid geld om er daarna een flutpad onder te leggen. Dan krijgt je paard geheid alsnog rugproblemen, of het zadel nou op maat gemaakt is of niet.
Maar goed, misschien zijn er ook wel goede vilten pads (maar of die dan ook €25 kosten?). Ieder z'n ding natuurlijk.
En uiteraard heeft niet iedereen geld voor het duurste van het duurste, maar dat hoeft ook niet.
Er is zeker in de 'gemiddelde prijsklasse' goed spul te koop, en ik denk dat je beter een góede tweede hands pad kunt kopen (die gereinigd is uiteraard) dan een matige kwaliteit nieuwe. En liever even doorsparen tot zoiets gekocht kan worden dan willens en wetens je paard's rug onnodig overmatig belasten, want dat is op den duur écht duurder dan een beetje goede pad!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:51

O, ik bedoelde ook niet zo'n dun lappie hoor Lachen Echt zo'n pad waarbij het vilt 1 inch dik is. Ik ben er inmiddels al wel achter dat vooral de buitenkant de prijs dan bepaald Haha!
Overigens ben ik zelf helemaal wild van www.equitex.de zeker ook met warme dagen etc. Het kost wel wat maar dan heb je ook wat Lachen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:53

Ja Cornelie, dan noem je ook wat! *LOL*
Ik heb er ook al een klaar liggen...kadootje van Mister voor Dot...lief hé Haha! . Dot's ruggetje wordt dus ook verwend!
Maar ik snap best dat dat voor veel mensen nét iets te veel van het goede is... vandaar dat ik daar al niet eens over begon.
Ik heb in Duitsland op het EK vorig jaar ook een érg mooie (soort) neopreen pad zien liggen. Die was weer nieuw ontworpen, helemaal anatomisch gevormd en special 'neopreen'... was ook niet wat je noemt goedkoop Bloos! , maar leek me, als je graag neopreen wilt (ik ben er niet zo'n fan van i.v.m. zweten), wel een hele goeie.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 00:33

waar heb je die met die koeienprint gezien? waar heb je je zadel voor jouw Tinker vandaan?

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 10:08

het zadel van mijn tinker heb ik tweedehands gekocht.
de site pb ik je wel.

en zadelmarkt dan? ik ben abslouut niet kapot van de zadels (zou daar ook nooit m'n zadel kopen) maar zouden ze daar ook goede pads of hoofdstellen hebben?

of is dat zelfde kwaliteit als zadels, want laat dan maar zitten.

heb trouwens mijn (toekomstige) instructrice gebeld, ze zegt dat ze graag een keer met me mee wilt, ze heeft er meer verstand dan ik.

XxX shannon

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 16:59

*schopje*
please?
weet iemand hoe de kwaliteit hoofdstellen en pads bij zadelmarkt is?
of prut, net zoals de zadels (vind ik zelf)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:39

'Alle waar naar zijn geld' is een goed Nederlands spreekwoord wat zeker op zal gaan Haha!
Ik gebruik ook hoofdstellen van $15 tot € 40 euro. Ik verwacht ook niet dat ze erg lang mee gaan of super mooi blijven. Sommige doe ik al jaren mee, andere zijn na een dik jaar 'op'.
Ik vind het gewoon leuk om af en toe eens een andere hoofdstel om te doen, dus kies ik niet voor een hoofdstel van een paar honderd Euri Haha!

Maar elke leek op leergebied kan toch wel een lekker soepel aanvoelend leren hoofdstel onderscheiden van een stug/houterig hoofdstel, waar je de barstjes in het leer ziet komen als je het heel erg dubbelvoud Haha!

Voor een goede pad geldt dat als je de pad tussn duim en wijsvinger samenperst je je eigen vingers niet moet kunnen voelen. Doe je dit wel dan is de pad niet geschikt voor onder een zadel.