[WN] Zadel past niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 15:10

MAAR WAAROM IS ZE NET NU OP VAKANTIE Boos!
Nou ja, we vinden vast wel wat...
Bedankt, nog voor het passen vanochtend Jeanette Lachen , daar hadden we Constance niet bij nodig, als het nu spande om plm. anderhalve vinger, maar dit was wel duidelijk.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:15

Ja helaas wel en ook mijn zadel vond ik niet lekker liggen op jouw paard. Met een week is Anya terug. Dus ff geduld.

mawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 15:19

Tja, we zullen zien Scheve mond

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:55

ik heb ook zo'n probleem splinternieuw zadel gekocht en nu is het bij de schouder te krap. ook dat is een heel belangrijk punt. Nu heb ik een boomloos zadel en ze loopt veeeeel beter, eerst maakte ze bijv een hupje bij het aandraven en nu draaft ze gewoon weg. Ze had dus duidelijk last van het zadel.Achteraf voel ik me dus ook super schuldig dat ik dit niet eerder had ondekt. Ik zou echt iemand erbij halen die er een hoop verstand van heeft. het gaat echt ten koste van je paard anders en dat is toch niet wat je wilt.

mawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 22:28

De boomloze ga ik ook proberen nu, ben heel benieuwd hoe die zit.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 08:41

ik kan je zo zeggen dat zit heerlijk :0))

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 17:57

Hoi,

Ik heb een nieuwe continental en die zakt voor veel te ver over de schoft en het klappert achter als een gek.
Daar is zeker niks aan te doen?
Groetjes Lisa

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:01

Als je een jong paard hebt wat nog in de breedte moet groeien kun je kijken of tijdelijke build-up pad helpt.

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:12

Op onze website (zie topic met westernshops/zadelmakers) hebben we onder menu optie INFO een optie DOWNLOADS

Daar staan:
1) Het artikel dat ik ooit voor de WRAN schreef m.b.t. het passen van westernzadels
EN
2) Een "guide" (in het Engels) voor diegenen die willen controleren of hun zadel werkelijk past. En voor diegenen die dat zelf niet voor elkaar krijgen, staat er zelfs nog een service note *LOL*

Beide kun je zelf van onze website downloaden. Meer service kunnen we echt niet bieden Pling .

Succes. MVG Louis

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:32

Zomaar even een vraag, overigens vriendelijk bedoeld!! Als ik dit topic zo lees dan krijg ik het idee dat er toch nog aardig wat mensen 'zomaar' een zadel ophalen en mee naar huis nemen om te passen. Waarom eigenlijk? De meeste winkels bieden toch een passervice. ( en dan bedoel ik niet of dat nu wel of niet goed is... Knipoog ) Of komen die toevallig net niet bij jullie in de buurt ofzo?

mawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 10:54

Nou ja, ik was op zoek naar een goed tweedehandsje en de prijzen van veel winkels liggen toch iets boven mijn budget, helaas. Maar je hebt gelijk, daar ben ik nu wel achter, want dit is een heel gedoe Schijnheilig

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:02

Cornelie schreef:
Citaat:
Voor de zekerheid zou ik het niet te koop zetten maar terug brengen Je kan er zo nog wel een jaar aan vast zitten en het is nog onzeker of je het wel weer voor deze prijs kan verkopen. En anders wordt het wel een heel duur hoofdstel

mee eens!! OK dan!
wat zijn we weer eensgezind... Haha!

maar heb je al besloten wat je doet? terugbrengen of toch verkopen?
wat vraag je er dan voor?

mawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 14:35

Die man was dus ziek en wilde er gewoon vanaf, om het geld was het hem niet te doen, hij vroeg maar 550 (!) euro, dus iedereen die meer biedt heeft 'm Knipoog Dan ben ik uit de kosten en heb er een hoofdstelletje aan over gehouden. Dat moet toch bijna wel lukken dacht ik, voor een zadel waar hij drie maanden geleden 1500 voor heeft betaald. Maar ik kan hem ook nog terug brengen i.d.d. Ik heb nog een weekje. Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:30

kijk anders eens op deze* site.

Evelien komt bij je langs om te passen,ze maakt een mal van je paard zijn rug en bekijkt zo welk zadel er past.

ze is bij mij ook een paar x geweest ook om het zadel later weer passend te maken.

succes.

[edit SM: *llink verwijderd; staat ook in de shops vermeld.