[WN] Rustgevende middelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:33

ik vind dus dat als je voer geeft waar middelen in zitten die de prestatie beinvloeden je dit dus niet kan geven als je op wedstrijd gaat. je hoort zo vaak dat er paarden positief zijn bevonden op doping (soms op vrij hoog niveau) en dan weten de evt.ruiters/eigenaren van "niets". want de meeste weten(volgens mij) vaak niet eens wat ze de dieren geven. "voer ze dat en dat maar want dat is goed voor dat en dat heb ik gehoord". vaak is het ook nog eens zo dat er stoffen in het voer zitten die niet vermeld worden dus weet je nog niet eens dát je ze geeft. Scheve mond

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 06:50

Dan nog denk ik dat je begrip wat ruim is. Neem alleen het verschil tussen bv onderhoudsbrok en prestatiebrok Knipoog
Of bv het toevoegen van vitamine E aan de voeding, vind jij dat dan ook al doping?
Een goed sluitende definitie van drugs vind ik persoonlijk best moeilijk om aan te geven. Maar gelukkig heeft 'men' dat al uitgevonden Lachen

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 07:44

nattetas schreef:
hoi,
volgens mij kan je beter geen banaan geven want ik heb gehoort dat banaan verstopping kan veroorzaken en dat is denk ik niet de bedoeling.

Ik denk dat je dan wel héél veel bananen moet geven voordat dát gaat spelen hoor.

Banish vindt banaan erg lekker, dus ik geef het hem vaak. Zoals ik hem ook vaak appels, peren, sinaasappels of wortels geef.
Banish is gewoon een "fruit-type" Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:46

kjcm schreef:
ik vind dus dat als je voer geeft waar middelen in zitten die de prestatie beinvloeden je dit dus niet kan geven als je op wedstrijd gaat.

Voer is per definitie bedoelt om prestatie en/of conditie te beinvloeden volgens mij Knipoog

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:10

ik heb niet heel het topic door gelzen, maar de knopjes van kammille zijn ook rustgevend.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:32

ja romkabouter, je hebt geheel gelijk Haha!

mister

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:18

Als je er idd vijf kilo bananen (lees zoals een aap gevoerd wordt) in gaat stoppen kan ik me voorstellen dat dat niet helemaal goed gaat, ik denk dat je paard dan ook niet zoveel trek meer heeft in een banaan...

Maar ik heb nog niet het idee gehad dat banishje last had van een verstopping na een banaantje dus als je ze niet teveel voerd valt dat met de verstopping heel erg mee!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 17:10

Hee Rom, ik mis iets ...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 17:13

Mac schreef:
Hee Rom, ik mis iets ...

Volgens mij is 't ie op vakantie of zo?!