[WN] De "Quarter horse look"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 10:14

Wouw! Je paardje is zeker een lekker stevig ding! Leuk dier!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 11:08

Gera, jouw paardje vind ik ook een kanjer. Zeker een bulletje!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:14

Himyar schreef:
Gera, jouw paardje vind ik ook een kanjer. Zeker een bulletje!

Dank je! Ik vind hem iets 'vadsig' nu, maar iedereen vertelt me dat het erg meevalt, dus misschien ben ik gewoon te kritisch. Hij mag wel iets bespierder, dus ik denk dat ik voor de wedstrijd nog maar wat met hem moet gaan wandelen Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 08:07

Mijn Nederlandse Appaloosa lijkt ook erg Amerikaans, dikke brede billen, stevige rug. Maar ze is maar 25% Amerikaanse Appaloosa, maar haar vader is een paard, dus misschien heeft ze net van al dat stevige meegekregen.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 09:58

gera schreef:
Dank je! Ik vind hem iets 'vadsig' nu, maar iedereen vertelt me dat het erg meevalt, dus misschien ben ik gewoon te kritisch. Hij mag wel iets bespierder, dus ik denk dat ik voor de wedstrijd nog maar wat met hem moet gaan wandelen Lachen

Soms vind ik het moeilijk te zien of een paard te dik is of gewoon super bespierd (soms ook beide natuurlijk). Dat probeerde ik met dit topic een beetje te zeggen. Bij het ene paard zijn het werkelijk voornamelijk spieren en bij het andere paard is het ook gewoon een lading vet wat op het lijf zit.
Met van jongs af aan veel voeren en flink laten bewegen (body building Haha! ) kan je ook al sneller een stevige, grote bul "kweken". Neemt niet weg dat de een altijd steviger te kweken zal zijn dan de ander vanwege aanleg.
Echter dat pushen van groei en spiermassa door veel te voeren (krachtvoer/luzerne) is vooral op jonge leeftijd niet gezond voor de ontwikkeling.

Dit las ik toevallig net:
http://www.performancehorse.com/magazin ... eature=yes

But she usually doesn’t buy 2-year-olds who are already beefy and muscular, fearing that as they grow and become more muscle-bound, they will have a hard time moving pretty and staying athletic.

Maar je hebt ook paarden gehad die het allemaal hadden en die nu nog hun invloed laten voelen in hun nakomelingen ( http://www.performancehorse.com/magazine/39_16_6.asp ):

Performance Lines: Coy's Bonanza
Frank Holmes
This stallion was bred for speed, but his sheer physical beauty sidetracked his racing career andmade an indelible mark on the halter horse world. But once breeders realized he sired brains as well as brawn, his offspring put those well-defined muscles to work in the performance pen.