Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
belgje schreef:wat mij dus opviel op de aqha show in eersel als men zei extended jog dan ging gewoon iedereen race he (er werdt immers geen trot gevraagt ) dus bij een extended jog moet je enkel verruimen van pas en niet versnellen van gang , wat ik, dus wel heel veel zie gebeuren .
en als er lope with a forward motion werdt gevraagt man man man wat gingen ze dan vliegen zeg . dit is helemaal de bedoeling niet je moet gewoon zien dat je paard goed onderin komt met zijn achterhand en dat de 1-2-3 1-2-3 1-2-3 er telkens in blijft .
jeddah schreef:De video liet duidelijk het verschil zien tussen de "oude" galop en de "nieuwe". Het verschil zit hem NIET in snelheid, maar in 3-takt. Verder nog steeds een super de puper langzame gang.
Zelfde gelde voor de jog en extended jog. Er werd duidelijk vermeld dat het paard niet echt harder, maar ruimer moest lopen.
Sugarmiss schreef:In jezelf geloven is het begin van een carriere
belgje schreef:ha ha sorry hier moet ik even mee lachen hoor ik vindt clint een goede ruiter en babe een goed paard maar sorry hij ging gewoon vliegen in de lope en de jog was ook niet echt supper deze keer . als je nu keek naar mijn paardje en naar die van clint dan denk ik dat er toch een groot verschil was tussen die paarden hedie van clint liep niet echt verzameld en bij elkaar en ik denk toch dat die van mij toch wel de 123 123 123 123 had in de lope en jah de jog van die van mij ja dat is gewoon supper
zowals ook al velen hebben gezegt . en ik denk dat ik zo blijf rijden en zo goed mee ga met de tijd dat ik nog zeer veel zal winnen en hopelijk kan ik dat deze week al bewijzen op de jomm .
maar blijkbaar is jou stelling helemaal anders dan de mijne
belgje schreef:ik snap niet waarom . ik denk alleen dat ik er toch ook goed aan doe om jullie te vertellen wat ik vindt van deze regels en ik kijk ook wat anderen er van vinden en ik denk toch dat dit een forum is waar iedereen zijn uitingen mag zeggen of niet dan ? als jullie alles negatief willen op nemen dat moet je immers zelf weten maar ik weet ook dat er mensen zijn die hier positieve dingens uit kunnen halen en gebruiken misschien ook wel .
(misschien dat "we,hier op BOKT " toch niet zo onvriendelijk overkomen,maar je misschien OOK iets duidelijk proberen te maken
) Blaze schreef:belgje je schrijft niet wat jij van de regels vindt,maar je schrijft dat jij degene bent die het allemaal perfect doet en de rest niet.
Trouwens (helaas is het topic weg) heb net iets gezien waar ik met pleasure naar heb gekeken
![]()
Thanx Freckles
belgje"]
[quote="sflj schreef:Ik heb er niks van gezien maar wil eigenlijk alleen even zeggen dat ik blij ben met die nieuwe regels en hoop dat ze juist worden toegepast/nageleefd. Ik vind zo'n "kreupele" galop geen gezicht!
vraagje/opmerking maar is het officieel niet : lope your horses with a slight increase of a forward motion ?