[WN] Wanhopige oproep... wie kent deze man??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:04

Francis, aangezien ze nog op jou naam staat, heb je een koopovereenkomst afgesloten, of mondeling en waren daar getuigen bij bij de koop, zo niet kun je haar terugeisen als het niet nakomen van gemaakte afspraken, desnoods gooi je het op afgesproken goede verzorging en dat dat niet nagekomen is. Heb je een rechtsbijstandverzekering ga dan naar de wetswinkel zij kunnen je hierin helpen, licht de APHA dat je paard niet van naam gewijzigd mag worden.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 12:41

Ja Desiree, daar heb ik ook aan zitten denken... kijken of ik het over die boeg kan gooien... Ik heb geen bewijs dat ik haar aan die man verkocht heb. Er is geen koopovereenkomst en hij heeft haar contant betaald (met guldens toen de euro net ingevoerd werd... zwart geld??). Hij heeft dus niet echt iets om aan te tonen hoe en wat. Er zijn genoeg getuigen, maar niet echt van de koopovereenkomst zeg maar, maar goed, iedereen die mij kent weet dat een goed tehuis één van mijn eerste eisen was...
APHA ga ik wel inlichten, maar ik denk niet dat dat heel veel uithaalt... hoop alleen dat ze de oude transfer niet meer accepteren, dat is dan genoeg...

griebels schreef:
Ziet ze er zo slecht uit dan? Ik kan helaas niet bellen aangezien ik niet uit die buurt kom.

Ik heb haar zelf een half jaar geleden voor het laatst gezien en toen zag ze er al slecht uit. Gister is degene er heen geweest waar ik haar van gekocht had en ik geloof wat hij me vertelde en dat is niet best inderdaad. Ze weegt naar schatting van deze persoon waarschijnlijk iets tussen de 300 en 400 kilo, terwijl dit een merrie was van ruim 500 kilo denk ik...
Blijkt ook wel dat het niet goed gaat daar, want dierenbescherming en politie zijn er al een paar keer geweest.
Zegt ook wel genoeg dat de paarden onder de bijt en trap wonden zitten omdat ze constant vechten om elk sprietje hooi dat ze krijgen. Er wordt (volgens ooggetuige) maar eens in de 2 á 3 dagen gevoerd.
De Quartermerrie die nu een veulen heeft heeft vorig jaar haar veulen verloren (door de honger?) en dit veulen ziet er volgens iemand die er vandaag langs geweest is ook niet echt sterk en gezond uit.

Nog even over alle opmerkingen over stelen...
Dit is ook onze eerst reactie geweest, maar natuurlijk niet reeel. Ten eerste ga ik geen strafbare feiten plegen... ik zit niet op een strafblad te wachten. Daarnaast hebben we met personen te maken waarmee je beter geen ruzie kunt krijgen. Ik vind het niet passen om hier alles over deze persoon op internet te kwakken, maar neem van mij aan (en dit is inmiddels door veel mensen die hem kennen bevestigd) dat deze persoon het niet zal acceptern dat er iets van hem gestolen wordt en dat daar ook zeker een reactie op zal komen... Ik geloof dat ik het al gezegd heb, deze persoon is een 'goede bekende' van de politie en dan druk ik me nog voorzichtig uit...
Ik heb dat destijds niet geweten en dit bleek ook nergens uit toen ik met hem sprak. Ik ben meerdere keren bij hem thuis geweest en reken maar dat als ik ook maar de helft had geweten van wat ik inmiddels van hem weet (en dat is nog maar héél weinig) hij Fly nóóit had gekregen...
Maar dat is achteraf en daar schiet ik dus niks mee op.
Ik wil dit volgens de officiële weg doen, zodat ik ook in m'n recht sta op het moment dat Fly inderdaad in beslag zou worden genomen en bij mij terecht komt. Als ik nu illegale dingen zou doen verspeel ik al m'n rechten en gooi daar alleen maar maar mijn eigen glazen in én die van Fly...

(Mocht iemand anders haar gaan stelen... mijn weitje is langs de toegangsweg naar Garderen... Knipoog Haha! Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:48

Jeetje...wat een vervelende situatie!!!! Ik leef enorm met jou en Fly mee... Ach gut Het is maar goed dat die man niet bij mij in de buurt woont...ik sta namelijk niet voor mezelf in als ik dit soort mensen tegen zou komen... Boos!

toran

!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:59

Getver dit gun je niemand, en helemaal het paard niet maarre als ze op jou naam staat , is het wettelijk gezien dan nog jou paard ?
Zo ja , gaan we haar toch gewoon halen ..................................... Boos!

Sterkte, Esther.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:00

Jammer dat ik niet bellen kan.....ik woon te ver weg om er wat van te kunnen zeggen.
Maar wacht inderdaad niet te lang met alles; als het die man te heet onder zijn voeten wordt verkoopt hij ze straks nog aan de slager of verdwijnen ze op een andere manier van het toneel.
Dan krijgt hij er nl. nog geld voor en als ze dreigen in beslag genomen te worden, verspeelt hij alle inkomsten.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 13:02

Sjimmy schreef:
www.postcode.nl kan je straat + plaats opzoeken.

Ja dank je... Heb een adres gevonden, maar daarna op telefoongids.nl uitgevonden dat er geen Mulders op het gevonden adres woont.
Hij zal dus inmiddels verhuisd zijn ofzo... Het adres was in Mijnsherenland, dus als iemand de naam Bart Mulders óf de naam van de hengst (Pepper from Belgium) kent zou ik dat graag weten.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:05

Heb je niet iemand die er voor je langs kan gaan? Ik begrijp dat jij nog niet echt mobiel bent...of iemand die je rijden wil Verward

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:15

Volgens mij staat er een knipoog achter, een grijns en nog een tong uitsteken......zijn niet echt serieuze smileys.
En jij als geen ander weet wat smileys betekenen Cool

ben het met je eens dat het allemaal op het randje is maar moet Francis dan gaan wachten en het netjes spelen terwijl er een oude liefde aan het kreperen is?
Laten we beginnen bij de huidige verzorger, volgens mij gedraagt hij zich niet echt netjes en dan begeef je je wel op glad ijs. Boos!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:16

Ja Blaze, reageer ik op je bericht....moet je het niet gauw weghalen natuurlijk Schijnheilig

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 13:26

Beste Blaze, waar is je gevoel voor humor...
Ik probeer ondanks alles niet te zwaarmoedig te worden en die laatste zin was, zoals de smileys moeten aangeven, als GRAPJE bedoeld.
Natuurlijk wil ik niet dat iemand dat paard gaat stelen. Ik heb het zelfs al mensen die het echt van plan waren uit hun hoofd gepraat. Ik wil niet dat er dingen gebeuren die niet mogen, daar is het paard ook niet mee gebaat, want uiteindelijk vinden ze je toch wel.
Helaas zijn er namen genoemd en ook wat situaties die 'belastend' kunnen zijn, maar dat kon naar mijn idee niet anders. Ik probeer me dan ook continu zo voorzichtig mogelijk uit te drukken.
De naam van de eigenaar is genoemd omdat ik op dat moment geen andere mogelijkheid zag om hem te bereiken... (ik had al heel wat andere kanalen geprobeerd voor zover dat mogelijk is met mijn gebroken been... ik kon er niet heen rijden...).
Dat bepaalde dingen over deze persoon genoemd zijn vind ik ook niet prettig, maar ik heb toch het gevoel dat ik mensen moet waarschuwen geen onbezonnen akties te ondernemen.
Daarom wil ik ook voorlopig geen krant of televisie e.d. inschakelen.

Dus nogmaals, ik doe het voorlopig volgens de officiële weg en waar mensen mee kunnen helpen is ook aangifte doen en informatie verstrekken over de bestaande situatie en eventueel over hoe lang dit al zo gaat, zodat de druk op de DB groter wordt.
Ik weet niet wat jij bedoeld met 'dit is niet de manier...' maar wat ik nu doe lijkt me momenteel dus de enige 'legale' en officiële manier...
Maar als je ideeën hebt over hoe ik het anders/beter kan aanpakken, dan ben ik één en al oor Blaze.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 13:27

Hee Blaze... waar is je bericht nou??

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:32

Sja, soort second nature geloof ik Tong uitsteken
Maar niet iedereen interpreteerd smilies misschien zoals ze bedoeld zijn.
Het is idd allemaal erg op het randje, maar ik denk dat het heel moeilijk is om (legaal) echt iets te doen. Wordt er niet-legaal iets gedaan dan kan dat grote consequenties opleveren voor francis, denk niet dat er dan naar de omstandigheden van het paard wordt gekeken en gezegd wordt van laat maar....en daar zijn zowel francis en het paard niet bij gebaat.
Aan een dierenbescherming heb je helaas niet veel die zijn goed in gezonde ponys uit een blubberweitje trekken met een hoop tamtam....
Punt is gewoon, het paard is verkocht en dus geen eigendom meer van francis.
Al met al een kl*te situatie, ik zou er ook niet aan moeten denken om een paard wat van mij is geweest zo te moeten aantreffen.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:33

Jeetje wat een rotsituatie Scheve mond
Het lijkt me toch wel de ergste nachtmerrie wanneer je je paard verkoopt en achteraf gebeurt er zoiets Scheve mond
Maar in zekere zin vind ik dat Blaze wel gelijk heeft (ook al heeft hij zijn bericht verwijderd Knipoog ).
Je zet hier open en bloot namen en postcodes neer, die de hele wereld kan lezen. Als die persoon idd niet zo'n 'fijn persoon' is, en hij leest dit, vraag ik me af wat hij er mee doet.
Misschien is het slimmer om het verder per pb te doen en je berichten wat aan te passen. Op die manier hou je de 'vertrouwelijke' informatie in een kleinere kring.

Verder wil ik je veel sterkte toewensen en ik hoop dat Fly gezond bij een goed nieuw baasje terecht komt!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:39

Ja heb mijn bericht verwijderd(helaas weer eens te laat Cool )

Rede,och bedacht me dat ik me er niet mee wilde bemoeien om te vermijden dat het verkeerd wordt gelezen. Cool

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 13:39

De postcode is van een persoon die ook een paard aan dezelfde man heeft verkocht, hij is verder niet ter sprake gekomen ik ben alleen op zoek naar hem om hem op de hoogte te stellen van de situatie waarin 'zijn' hengst zich bevind in de hoop dat hij zich er ook voor in wil zetten... ik denk n.l. nog steeds dat we de meeste kans maken als er maar zo veel mogelijk mensen reageren (wel mensen die het dus zelf gezien hebben, dus oproepen van 'allemaal bellen' heeft ook geen zin).
Er staan hier toch zo vaak vragen van wie kent die-en-die...? Dit is niet anders, alleen staat er een postcode bij. Dat is informatie die overigens door iedereen opvraagbaar is bij de APHA, staat gewoon op hun internetsite, zo heb ik het ook gevonden...
Maar mochten moddies vinden dat ik te ver ga, dan moeten die berichten nu maar verwijdert worden... het balletje is inmiddels (en blijft hopelijk) aan't rollen...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 13:43

Blaze schreef:

Rede,och bedacht me dat ik me er niet mee wilde bemoeien om te vermijden dat het verkeerd wordt gelezen. Cool

Verkeerd lezen zal wel meevallen... verkeerd begrijpen misschien wel... Knipoog Haha! (Da's dus een GRAPJE hé Blaze! Haha! )

Elke mening is waardevol en wordt gewaardeerd, ookal zou het niet mijn mening zijn.
Maar als je mijn reactie op je verwijderde post leest, zul lezen dat ik je mening heel goed begrijp... ik besef dat ik me in een grijs gebied bevind, maar nogmaals, zag op dat moment geen andere optie om snel dingen gedaan te krijgen...
Als je in het verleden berichten van mij gelezen heb zul je weten dat ik wel de laatste ben om met vingers te wijzen en mensen te veroordelen, maar in dit geval ligt de situatie toch iets anders vind ik...
Maar houd het in de gaten en tik me gerust op de vingers als je dat nodig vind... Als de emoties hoog oplopen willen grenzen nog wel eens vervagen en dat zou ik zelf ook niet willen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:47

Blaze schreef:

gebeurt mij ook regelmatig, en ik begrijp heeeeeel goed wat je bedoeld

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:50

Poeh wat een verhaal weer.... Helaas is het zo dat politie en AID weinig kan doen als de paarden "eten" en water hebben. Al is het maar wat gras/onkruid of een baal zeer beschimmeld kuil Verdrietig en water uit de sloot Verward pas als dat er niet meer is (dus of geen water of geen eten als staan op zandstukkie) dan kan pas overgegaan worden tot inbeslagname. JA zo zit de wet helaas (nog) in elkaar Verdrietig

Heb je zelf contact met de politie/AID/dierenbescherming en eventueel gemeente Verward over dit voorval .... Als je wilt dat t paardje bij jou terug komt bij eventuele inbeslagname of andere oplossingen dan is t belangrijk dat ze jou al kennen en dat je niet nog moet bewijzen dat ze van jou is.... Of erger nog dat zij er door bv een chip achter zijn gekomen dat ze van jou is en jij dan ook nog de boete/proces-verbaal thuis kunt krijgen voor verwaarlozing ... en je dat dan weer moet aanvechten e.d.

Veel succes --> en hopelijk horen we binnenkort een positief bericht Knipoog

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:06

Loky schreef:
Birkstraat is ook in mijn wijk! ik ga er vanmiddag langsrijden en die man bij de politie Baarn bellen!!

Hou je ons op de hoogte hoe de reactie was van de politie?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 16:12

Ja Grid, we (en dan vooral de jongen die er gister ook heen geweest is) hebben contact met politie, dierenbescherming en vandaag ook met de controlerend veterinair...

We hebben inmiddels hoopvolle berichten. De politie en dierenbescherming zijn er weer geweest vandaag en hij krijgt 1 week om orde op zaken te stellen. Ze zijn hem blijkbaar behoorlijk zat, want de situatie blijkt toch al wel langer bekend te zijn en ze willen nu dat er een eind aan komt (misschien door alle reacties nu? Lachen )
Er wordt vanaf vandaag meerdere keren per dag gecontroleerd of er wat gebeurt. Ook de buurt komt nu met reacties...(ook die zijn de situatie blijkbaar al tijden zat). Inmiddels is ook de boswachter er bij betrokken vanwege meerdere claims om schadevergoeding door uitgebroken paarden (met regelmaat van de klok breekt het spul nl. ook uit en loopt dan over de weg en door tuinen).

Dierenbescherming is inmiddels ook op de hoogte dat wij het paard terug willen als ze in beslag wordt genomen en hebben gezegd dat dat kan. Ik kan haar terug kopen voor de 'dagwaarde' en eventueel vergoeding van de inbeslagnamekosten. Dat zal gezien haar conditie niet al te veel zijn...
Dierenbescherming wil hier ook graag aan mee werken.
Hoopvolle woorden dus, maar nog steeds alleen woorden, dus we blijven het in de gaten houden. Het lijkt er op dat de buurt in de gaten heeft dat we serieus proberen die paarden daar weg te krijgen en lijken nu bereid om mee te helpen en verklaringen af te leggen...

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:36

oh Francis dat klinkt al wat hoopvoller!
Ik hoop dat ze haar bij hem weghalen en dat je haar zelf weer kan opknappen!
Hou ons op de hoogte hè.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:09

Wat een zware tijd moet dit voor je zijn, maar misschien breekt de zon nu dan toch door!!!
Nu maar hopen dat alles snel opgelost kan worden en dat die vervelende meneer (wat een je-weet-wel Stoom uit je oren )niet met zijn vinger jouw richting uit gaat wijzen... Heel veel sterkte!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:11

De Birkstraat in Soest, daar zit ook dat Paardenrusthuis.
Kan je niet via hen proberen meer actie te ondernemen?

janedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:13

Jeetje Francis, wat rot voor je. Denk je dat ze een goed plekje krijgt bij de nieuwe eigenaar en dan blijkt het dus absoluut niet zo te zijn.
Gelukkig hebben jullie nu hoopvolle berichten dus ik duim voor jullie dat het goed komt.
Veel succes.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:44

Wat zou dat geweldig zijn als Fly terug zou kunnen
Maak je wel een foto en laat je ook zien hoe ze er bij stond toen je haar te koop had.
Scheve mond
Ik kan het bijna niet geloven dat iemand zo triest met zijn dieren omgaat