[WN] Hoe streng zijn jullie op (hoofd)houding in 't bos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lconline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:40

Ik ben over het algemeen wel streng in, mjin paard mag wel naar links of rechts kijken maar niet omhoog met het hoofd.
Anders ben je de hele tijd bezig met je teugels te verschuiven, en vind het inconsuquent als je het niet doet.
In het begin is het nog even wennen voor je paard maar als je het consuquent volhoud dan blijven ze hun hoofd daar houden en is het heel plezierig als je paard netjes loopt, en ze zijn makkelijker te sturen en te verzamelenn

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:42

buitenrijden is ontspannen!
en ik weet niet of je paard het leuk vind om zich in te spannen op een buitenrit
maar...als jij het goed vind door doen dan zou ik zeggen...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:46

Maar hoe lang rijden jullie eigenlijk buiten dan?
Ik maak regelmatig ritten van 2 uur ofzo en tijdens een endurance zullen we zeker nog langer onderweg zijn. Het is dan zeer vemoeiend om continu dat hoofd naar beneden te vragen. Bovendien moeten dan ook al die spieren continu in dezelfde houding. Pride mag dan gewoon weten in welk tempo ( maar ik bepaal de gang ) hij het fijnste loopt en welke hoofdhouding hij wil. Soms loopt hij dan inderdaad hele stukken te stofzuigeren maar ook af en toe monter rechtop, even een andere houding.

Maclee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 21:17

Mijn buitenritjes duren tussen de 1 en 4 uur. Gemiddeld een uur of 2.

En "steeds" het hoofd naar beneden vragen is niet vermoeiend. Na mijn gewonnen gevecht met Mac (zien ander topic daarover) bleek weer hoe eenvoudig het is. Klein "bumpje" met de kuit. Bij niet reageren klein "knijpje" erbij in de teugels en tadaaaa hoofd omlaag.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:22

dus jullie paarden moeten heel de tijd hun hoofd op dezelfde plaats houden?
ik weet niet of dat zo ontspannend is voor een paard! betwijfel het eerlijk gezegd

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:25

ik rij buiten tussen de 1 en anderhalf uur.. maar ik vraag niet continu... ze lopot van haar zelf al met de oren op schofthoogte.. alleen de neus neit op de loodlijn... moet ik dan meer vragen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:27

maar...is het niet goed dan dat je paard gewoon loopt?
op de weide rijd ik (probeer tenminste) pharaon onderin...
maar in het bos kiest pharaon zelf wat hij doet...natuurlijk mag ie zijn neus niet in de lucht steken...dan kan ik hem niet meer sturen...maar omhoog of omlaag...maakt me niet uit...
is dat slecht?

lconline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:29

Met het hoofd laag lopen is helemaal niet inspannend voor mijn paard, als je dat wel zo is dan zijn de spieren in de rug nog niet lang genoeg.
En ik rij soms wel 3 of 4 uur achter elkaar, wel met pauze, en dan heeft ze haar hoofd ook gewoon in een lage houding, iets hoger als horizontaal en daar is niks vermoeiend aan.
Op die manier heb ik voorledige controlle hoef ik niet te schuiven met de teugel en weet mijn paard waar ze aan toe is, ik bepaal tempo en dan blijft ze meestal zo ook wel lopen, ze mag natuurlijk wel om haar heen kijken, links en recht, en af en toe heel kort omhoog maar ze doet haar hoofd dan zelf weer omlaag.
Ontspannender kan niet hoor!

Maclee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 21:30

Nou onderin wil het niet noemen. Maar wel met het hoofd ontspannen, nek recht en niet sterrekijkend. Verder wel met een losse teugel (zolang dat lukt Lachen ) zodat hij wel lekker om zich heen kan kijken. En blaadjes van de bomen kan vreten Vingers aflikken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:33

stout stout paardje Tong uitsteken
zomaar blaadjes eten Tong uitsteken
hmm...pharaon is veel te nerveus om zo te lopen vrees ik

stokpeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:16

mijn paardje shebben buiten heel veel lol hoor!! gaan graag mee naar buiten je ziet het gewoon aan ze!!

maar goed ieder zijn eigen wijze is toch goed!! als je maar plezier hebt!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:40

Marianne schreef:
. En blaadjes van de bomen kan vreten Vingers aflikken

Sugar is daar een ware artiest in en je bent bijna altijd te laat om er iets aan te doen. Frusty
Nadeel van een los teugeltje denk ik dan maar Haha!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:21

klas doet het niet en dat hou ik zo... goed straffen als ze het wel doet.. zonder bit mag alles, maar niet met bit..