Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vera"]
[quote="Ellende schreef:Vera: De enige reden dat ik er zo tegenaan kijk is omdat ik er niets van afweet...

jeddah schreef:Ik ben het in het algemeen niet mee eens.Ik vind het erg goed van Ellende dat ze verteld heeft hoe Western op "leken" overkomt. Ze raakt er een gevoelige snaar bij, maar ik denk ook dat ze de spijker op zijn kop slaat.
Ik denk namelijk zelf ook dat dat een van de redenen is dat de westernsport niet zo hard groeit of een slechte naam heeft. Hierover zijn al meer topics geweest.

Haarbal schreef:Ik wil niet vervelend doen maar het financiele aspect is helaas toch het belangrijkste van een (nieuw) bedrijf.Ons fictieve bedrijf heeft 6 lespaarden voor manegelessen, plaats voor 24 (engelse of western) pensionklanten, geeft clinics in NHS en de div. westerndiciplines en geeft les aan de pensionklanten die dat willen. We gaan ervan uit dat er voldoende expertise in huis is om deze activiteiten met goed gevolg te kunnen organiseren en runnen.
Of dit allemaal financieel haalbaar is hoeven we pas in een later stadium na te rekenen...
Ellende"]Dus je gaat oordelen over iets waar je niks vanaf weet *zucht*
[quote="vera"][quote="Ellende schreef:Vera: De enige reden dat ik er zo tegenaan kijk is omdat ik er niets van afweet...

vera"]Dus je gaat oordelen over iets waar je niks vanaf weet *zucht*
[quote="Ellende schreef:Vera: De enige reden dat ik er zo tegenaan kijk is omdat ik er niets van afweet...

je hoeft er niets van af te weten,alleen weten hoe je lucht verkoopt.(voorbeelden zat)
Ellende"]Dus je gaat oordelen over iets waar je niks vanaf weet *zucht*
[quote="vera"][quote="Ellende schreef:Vera: De enige reden dat ik er zo tegenaan kijk is omdat ik er niets van afweet...

) Ellende"]Als insider kan ik je bij deze mededelen, dat het waarschijnlijk aan je zelf ligt dat deze wereld zo gesloten op jou over komt, en ligt er voor deze tak van sport een florissante toekomst in het verschiet. Ik wil je ook bij deze uitnodigen om je eens rond te leiden in deze cultuur, die iedere western ruiter op zijn eigen manier beleeft. Ik wil je ook nog komen ophalen, dan rijden vanuit Leiden omhoog naar het Noord Hollandse, waar wij misschien al zo’n 15 westernstallen kunnen bezoeken.
Als het aan mij ligt heeft de sport geen toekomst.
[/quote]Als het aan mijn ligt wel.
[quote="Ellende"]
Als buitenstaander komen 'western'mensen op mij meestal over op een vrij besloten groep die zichzelf beter voelt om de manier waarop zij met hun paarden bezig zijn.
[/quote]Ik heb altijd het contra gevoel.
[quote="Ellende"]
Niet persoonlijk bedoeld, maar 'als groep' is dit het beeld wat ik van western krijg.
[/quote]Nee ik bedoel het ook niet persoonlijk.
[quote="Ellende"]
Ik denk dat de kans heel klein is dat ik ooit voldoende geinteresseerd raak om 'western' te gaan proberen.
[/quote]Kijk eens bij je om de hoek, voor je het weet begint je buurman er mee.
[quote="Ellende"]
Dat heeft ook te maken met het feit dat ik een gloeiende *lelijkwoord*hekel aan het ontwikkelen ben tegen Amerikanisme, en dat ik dingen als Amerikaanse vlaggen, strepen en sterren en meer van dat soort symbolen behoorlijk vaak in shows en rond websites van stallen tegenkom.
[/quote]Oh dus daarom wordt het maar niks met de sport.
[quote="Ellende"]
Dan komt daar nog bij dat ik behoorlijk veel hoor/lees over westernstallen die failliet gaat en alle paarden die een nieuw huis moeten vinden, en over ruzie tussen verschillende trainers etc etc etc.
[/quote]Hummm zo gesloten is de sport toch niet, je hoort genoeg zo te lezen.
[quote="Ellende"]
Ik denk dat je in het bovenstaande heel vaak het woord 'western' door 'engels' kan vervangen (behalve over het amerikanisme), maar aangezien de meeste maneges toch met een engels systeem werken denk ik dat 'engels' veel meer 'input' krijgt.
[/quote]Je gaat mij toch niet vertellen dat ik de hele uitrusting voor niks heb aan geschaft hé.
[quote="Ellende schreef:Kortom, als outsider komt westernsport heel 'gesloten' over, wat mij een niet heel florissante toekomst lijkt te geven.
Blaze schreef:Juist!![je hoeft er niets van af te weten,alleen weten hoe je lucht verkoopt.(voorbeelden zat)
[/quote]
als je toch al aan het rondtouren bent. Wel zo gezellig.GoedVetMan schreef:Misschien ook handig om er ook een paar gemengde stallen bij te pakken waar men wel heeft geleerd dat western ruiters ook sociaal zijn en open staan voor elkaars problemen.Als insider kan ik je bij deze mededelen, dat het waarschijnlijk aan je zelf ligt dat deze wereld zo gesloten op jou over komt, en ligt er voor deze tak van sport een florissante toekomst in het verschiet. Ik wil je ook bij deze uitnodigen om je eens rond te leiden in deze cultuur, die iedere western ruiter op zijn eigen manier beleeft. Ik wil je ook nog komen ophalen, dan rijden vanuit Leiden omhoog naar het Noord Hollandse, waar wij misschien al zo’n 15 westernstallen kunnen bezoeken.
Wedden dat overal de koffie klaar staat, en dat je uitleg krijgt over alles wat je zou willen weten, dat je binnen een uur het gevoel hebt dat je erbij zou mogen horen.
En dan doen wij deze topic gewoon nog eens over.
Cassidy schreef:dat heb ik ook ervarenIk vond de westernwereld juist zoveel opener dat ik de overstap maakte (intussen 7 jaar geleden)...op wedstrijden hing er een meer ontspannen sfeer, en als er al haat en nijd was, heb ik dat toen niet gezien. Daarentegen heb ik wel dressuurruiters gezien die hun tegenstanders het licht in de ogen niet gunden en elkaar niet feliciteerden met de behaalde plaats.
. Nadeel van deze fijne situatie is dat de westernruiters al snel een kliek worden. Die bovenstaande argumenten te pas (en helaas te onpas) herhalen
Haarbal schreef:Concorde en ik zijn voor school met een project bezig, het opzetten van een fictief bedrijf.
HBO, dus alles moet super onderbouwd zijn. Nu moeten we ook een kleine enquete onder de doelgroep houden. Aangezien we besloten hebben een westernstal te "starten", aan jullie deze vraag:
Denk je dat de westernsport een toekomst heeft in Nederland? En waarom (niet?)

Haarbal"]Ik denk dat het de toekomst heeft, omdat de manier van aanpak van deze tak van sport genoeg mensen aanspreekt. De hele way off life, is van een bepaald kaliber waar een deel van onze bevolkingsgroep zich tot aan getrokken voelt. De aanpak van de meeste elementen in de diverse disciplines, staan dichter bij de natuur, of bij het gebruik van het doel, waarom men een paard is gaan berijden. Daarom denk ik, dat er steeds meer mensen in de toekomst een discipline zullen zoeken uit de westernsport die het beste bij hen past, omdat het natuurlijke gevoel uiteindelijk boven alles gaat. Dit maakt deze sport zo prachtig, de combinatie van.
Concorde en ik zijn voor school met een project bezig, het opzetten van een fictief bedrijf.
[/quote]Ik wouw dat ik dit toen verzonnen had, om fictief de paarden sport in te gaan, dat had mij wel eens in werkelijkheid een hoop ellende kunnen besparen. Sorry voor ellende in dit geval.
[quote="Haarbal"]
HBO, dus alles moet super onderbouwd zijn. Nu moeten we ook een kleine enquete onder de doelgroep houden. Aangezien we besloten hebben een westernstal te "starten"
[/quote] Ik had hier gewoon gevraagd of ik eens mee mag eten, zodat ik in de keuken kan kijken.
Maar goed je vraagt,
[quote="Haarbal schreef:, aan jullie deze vraag:
Denk je dat de westernsport een toekomst heeft in Nederland? En waarom (niet?)