Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cioccolato schreef:Ik denk dat je net een oorzaak genoemd kan hebben.
Elke keer in de hand voor een spuit is natuurlijk niet leuk dus is her gedrag best logisch en zit het niet in het paard zeg maar.
rina schreef:Ik persoonlijk zou, met zon veulen, die direct naar huis halen. Van wat je verteld lijkt het dat ze daar toch niet op dr plaats is. En voordat het dan uit de hand loopt en ze zo sterk is dat je er echt problemen mee gaat krijgen, zou ik daar thuis echt mee aan het werk gaan. Poetsen, meelopen, voetjes geven, zich laten pakken.
Mijn eigen veulens hebben nooit in de opfok gelopen. Altijd in mijn eigen kudde van verschillende leeftijden, maar wel allemaal in hetzelfde maatje (dus QH/PH enz.) Met formaat verschil tussen warmbloed en QH kan het idd wel zijn dat ze zich daar door overcompensatie zo gaat gedragen. Al zijn er ook echt wel quarters met grootheidswaanzin (ultieme voorbeeld daarvan heb ik op stal, dat ego is 3x te groot voor dr lijf) Die is ook nooit in opfok geweest, en ik denk dat dat ook wel mijn redding is geweest. Die heeft dat soort gedrag ook vertoont. En nog steeds hoefsmid is flauwekul, dekens is bullshit en madam heeft het dan echt koud, borstelen nahhhhh alleen als het jeukt. Alleen als het madam in dr straatje past is het goed. Bij zulke paarden zou ik niet willen wachten tot ze 3 jaar zijn voor te beginnen met manieren leren.
xLaraaj schreef:Echt heel nuttige info die ik hier krijg !
Het waren inderdaad spuitjes met naald dus geen pasta in de mond.
Het bevestigd mijn gevoel wel om haar daar nog te laten staan en haar later binnen te halen.
En inderdaad zoals hier boven gezegd wordt: haar bij een professionele trainer te zetten. Ik weet van mezelf dat ik te onzeker ben voor een jong paard zelf te beleren en geen ervaring
xLaraaj schreef:Bedankt iedereen.
Ik laat ze zoizo nog tot na de winter daar. Ze is heel erg ziek geweest dus vind dat ze eerst nog moet aansterken en weer weerstand opbouwen. Ze heeft toen elke dag een spuitje moeten krijgen dus het kan hierdoor ook wel komen. Zal na de winter kijken hoe ze dan is en dan beslissen.
W
Wel zeer interessant om verschillende meningen te zien en hoe jullie het doen