[WN] WN: Oosterwolde D-wedstrijd Silver Ranch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 20:22

beginners:

DinkyToy ( horsemanship pleasure trail)
Dapperdier ( ?)
Judibo (trail)
Alpenquarter
Namara

Amateuren/of open:

Xono ( horsemanship pleasure)
Jos
Rina
Moondancer

alpenquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:19

Zet mij maar bij de amateurs hoor, ik denk niet dat ik nog terug mag naar de beginners Haha!
Ik wil de trail, horsemanship en reining doen en misschien de trail open.... Cool

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:40

Helaas, ik trek het niet om mee te doen.
Ik hoop in den ham te kunnen starten.
Ik ben er wel om iedereen aan te moedigen en vooral DinkyToy op de been te houden en moed in te spreken

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 11:31

Woops sorry alpenquarter

beginners:

Dapperdier ( ?)
Judibo (trail)
Namara
Trixie ( trail horsemanship plasure reining)

Amateuren/of open:

Jos
Rina
Moondancer
Alpenquarter ( trail, horsemanship, reining)

Hoera Peppysan dat je er in elk geval bent om aan te moedigen!

alpenquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:28

geeft niet, Dapperdier!

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:42

dapperdier schreef:
Woops sorry alpenquarter

beginners:

Dapperdier ( ?)
Judibo (trail)
Namara
Trixie ( trail horsemanship plasure reining)

Hoera Peppysan dat je er in elk geval bent om aan te moedigen!

Oeps, sta ik er zomaar al tussen Bloos!. Hoop dat het weer mee blijft zitten Cool en dat ik op tijd een hoed kan vinden....
Hebben ze er in Oosterwolde eigenlijk een winkeltje bij (kan ik daar voor die tijd nog even langs....)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:01

Yup, ze hebben een winkeltje

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 19:05

Hahah ja, evil van me he Judibo!...
belangrijker nog...we hebben ook hoeden te koop in het winkeltje :p

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:18

dapperdier schreef:
Hahah ja, evil van me he Judibo!...
belangrijker nog...we hebben ook hoeden te koop in het winkeltje :p

Inderdaad sneaky Pling.... Begin nu al zenuwachtig te worden Scheve mond Ik heb dan wel wat aanmoediging nodig.

Ik ga er van de week gelijk even kijken voor een hoed!

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:24

Ook ik doe mee met de beginners, pleasure en horsemanship. Onze eerste wedstrijd, dus we zien wel waar het schip strand. Verward Weten we meteen waar we weer voor trainen moeten. OK dan!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:19

Romkabouter schreef:
Nou, dan kom ik net terug van wintersport dus ik denk niet dat ik er ben. Of zus moet ff Stan rijden

Wat hij bedoelt is: Ik (zus) kom de 7e terug van wintersport en hij (broer) gaat de 5e weg. Volgens mij is hij een beetje in de war......... Verward
M.a.w. we doen beide niet mee

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 14:49

jammer.. geen benen breken he?!

beginners:

Dapperdier ( ?)
Judibo (trail)
Namara
Trixie ( trail horsemanship pleasure reining)
Cilian ( horsemanship pleasure)

Amateuren/of open:

Jos
Rina
Moondancer
Alpenquarter ( trail, horsemanship, reining)

Zet hem op Cilian! Ik heb mijn eertse gehad..dit wordt mijn derde en mijn tweede `echte`wedstrijdje..maar ik blijf het spannend vinden.

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:41

O o, was ik natuurlijk alweer vergeten om de inschrijving op de post te doen Blond Wilde ik dat nu even doen, dan komt het nog wel op tijd maar ik kan geen adres vinden!! Waar moet ik het heensturen? Verward

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 19:35

staat ook op de site! hahaha
Ik moest ook even zoeken hoor!
drie tolhekken 5
8431 TX Oosterwolde..

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:12

Hoed is inmiddels gekocht, wat zijn die krengen nog duur zeg! Bloos!
Nu nog even inschrijven en even iemand strikken om te 'groomen'...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:06

Jannie schreef:
Je hoeft geen lid te zijn, je betaalt dan alleen wel wat meer om mee te doen.
Als je de WHW ontvangt ben je dan geen lid? ik dacht dat dit samen ging, maar dat weet ik dus niet zeker.
Volgens mij hoeft je paard officieel maar 1x per jaar geent te worden, maar de inenting werkt maar 9 maanden, dus ik zou voor de zekerheid gewoon 2x enten.
Chippen en een paspoort hoeft (nog) niet.
Leuk dat je mee wilt doen!

even voor de volledigheid, paspoort moet dus wel. althans je moet die bij je hebben (entingen mogen nog gewoon in een entingboekje staan). chip is dus niet verplicht.
en wat de entingen betreft. het begint met een zo genoemde booster. dat zijn 2 entingen (tetanus en influensa) die moeten zijn gegeven minimaal 30 en maximaal 92 dagen uit elkaar. (effe simpel 2 keer enten binnen ongeveer 3 maand) daarna moet je paard elk jaar 1 keer geent, dit mag op de datum van het voorgaande jaar of eerder maar niet later dan de datum van het vorige jaar.
voorbeeld: je paard is 1-1-2001 voor het eerst geent dan moet de 2e zijn voor 1-4-2001, daarna elk volgend jaar voor 1-4.

dus voor diegene die voor het eerst meedoen kijk even je entingsboekje na of het klopt. en let op de rhino entingen niet meetellen .
kom je er niet uit, hoor ik het wel.

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:56

Waar stond dat dan? Ben nu wel even nieuwsschierig. Ik had alleen bij de hengsten een adres zien staan en wist niet of de inschrijvingen daar ook heen moesten. Nou ja, in ieder geval bedankt, kan de boel op de post!

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:22

rina schreef:
even voor de volledigheid, paspoort moet dus wel. althans je moet die bij je hebben (entingen mogen nog gewoon in een entingboekje staan). chip is dus niet verplicht.

Dit bedoel ik dus ook, heb het misschien een beetje ongelukkig op geschreven. (Wel geent, niet perse in paspoort)

Wat je verder uitlegt over de entingen dat wist ik niet(begrijp het ook nog niet helemaal geloof ik Verward ), ik wist niet beter dan dat je 1 keer per jaar moest enten, voor de wedstrijden dan, mijn paard wordt twee keer per jaar geent.

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:19

Jannie"]
[quote="rina schreef:

Dit bedoel ik dus ook, heb het misschien een beetje ongelukkig op geschreven. (Wel geent, niet perse in paspoort)

Wat je verder uitlegt over de entingen dat wist ik niet(begrijp het ook nog niet helemaal geloof ik Verward ), ik wist niet beter dan dat je 1 keer per jaar moest enten, voor de wedstrijden dan, mijn paard wordt twee keer per jaar geent.
[/quote]
Vaak gebeurd dat 2x enten met 3 maanden ertussen ook bij veulens/jaarlingen. Als dat eenmaal gebeurd is, dan hoeft dat dus niet meer....

Heb vannacht al een nachtmerrie gehad, dat ik ernaast lag en dat Donja de bak uitsprong. Bloos! Haha, ik deug echt niet, komt vast doordat we haar Woensdag hebben laten vrijspringen en dat ze zo hoog over de hindernis sprong...
Ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:47

Jannie"]
[quote="rina schreef:

[/quote]
hihihihi dacht ik al, maar het was even ter info voor diegene die dat nog niet wisten Knipoog

en het hoe en wat van enten, zoals judibo al schrijft de meeste paarden krijgen die booster als ze veulen of jaarling zijn. maar er zijn er altijd nog die dat niet hebben gehad en wel elk jaar keurig hun gewone krijgen, maar off. zijn die dus niet correct geent.
ik ben ooit in een ver verleden Haha! dressuurjury geweest en je zult verstelt staan hoeveel paarden/pony's ik tegen kwam die niet geent waren zoals het hoort.

maar als ik je tegen kom in oosterwolde, zal ik het je als je wilt wel uitleggen.
moet er wel bij zeggen dat ik misschien niet mee kan doen, ik ben op het moment aan het oppassen bij kennissen van mij en zit hier tot volgende week zondag (dag van de wedstrijd) even een paar uurtjes naa roosterwolde om te kijken is niet zo'n probleem maar een paard mee, die ik dan uit duitsland moet halen Scheve mond en schoon moet zijn. ik denk niet dat ik dat allemaal voor elkaar ga krijgen.
maar kijken doe ik zo wie zo, dus ik zie julie daar

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 10:07

Ik weet eigenljk niet of mijn Tink zijn booster heeft gehad... Ik dacht van wel...

We hebben nog geen paspoort...wel aangevraagd, maar is nog niet klaar...o jee... ik bel maar even denk ik

We gaan waarschijnlijk starten in trail pleasure and reining.
Niet raar dromen jubido....lekker relaxed! Ik maak me sappel over de temperatuur volgende week... Blizz is echt vies, maar als het zo koud is was ik liever niet. Staart heb ik alvast gedaan en ingevlochten, dubbele zak eromheen...

Dus hopen op mild weer volgende week zaterdag!

Jammer Rina, maar begrijpelijk..

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:07

He dinkytoy, super dat je mee doet.
Ik doe ook mee, kan nog net even, dan 2 maandjes niet rijden(snik).
Ik rijdt trail, pleasure, horsemanship en reining amateur.
Misschien komen wij optijd om je aan te moedigen.

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:12

rina schreef:
maar als ik je tegen kom in oosterwolde, zal ik het je als je wilt wel uitleggen.

Ik weet nog niet zeker of ik kom, ik geloof dat er een aantal bij ons van stal mee willen doen in Makkinga, ik geloof dat ze een oefenwedstrijd working cowhorse hebben.
Dus dan is het ook wel leuk om daar even te kijken!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:20

ik weet het ook niet of ik kom, het lijkt me wel leuk, maar omdat ik niemand ken en geen zin heb om alleen te komen, moet ik dus nog even bekijken.
ik doe in ieder geval niet mee

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:23

Jannie"]
[quote="rina schreef:

Ik weet nog niet zeker of ik kom, ik geloof dat er een aantal bij ons van stal mee willen doen in Makkinga, ik geloof dat ze een oefenwedstrijd working cowhorse hebben.
Dus dan is het ook wel leuk om daar even te kijken!
[/quote]

ja van makkinga had ik al gehoort van diana is idd misschien wel leuk om daar ook nog even te gaan kijken.