[WN] bang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:16

Ik heb er gelukkig (nog) geen last van, misschien als ik oud word Schijnheilig Tong uitsteken .
Ik ben me er wel bewust van dat er altijd wel íets zou kunnen gebeuren. Maar ik heb een paard dat ik volledig vertrouw en daar denk ik dus niet aan. Ze is dan ook nergens bang van. Al racen de crossmotors om haar heen springt ze nog niet opzij. Ze maakt dan meestal wel elegante danspasjes maar wegspringen doet ze niet.

Mijn moeder zegt dat ze 'bang' is geworden toen ze kinderen kreeg. 'Ik ben niet zo soepel meer als jij!'
Mij vertrouwt ze gelukkig *LOL* . Ik ga niet in een rengalop als ik zeg dat ik het niet zal doen. We zijn een paar keer met een stel van de stal naar buiten geweest die dan beloofde dat er niemand in galop zou gaan.... en ja hoor!

Maar ja, je kunt net zo goed over de stoeprand struikelen en je nek breken, is misschien wel net zo onvoorspelbaar als je paard als ze schrikt.
En als je zo onzeker bent zou ik gewoon altijd samen met iemand naar buiten gaan. Anders is het niet eens leuk om buiten te rijden en kun je niet eens van de natuur genieten! Cheese!

Pocahontas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:36

ook ik herken je verhaal...
vroeger vond ik alles best,was nooit bang,hoe gekker hoe liever zelfs..
maar nu sinds ik kinderen heb....zucht....,ik ben met alles banger of voorzichtiger geworden..
ik betrap mezelf regelmatig op gedachten van ;oei ,als hy nu schrikt en net voor die vrachtwagen springt...
ik heb dit niet alleen met paardryden ,maar compleet met alles gekregen.!!
draag nu altyd netjes mijn gordel met autoryden,(vroeger dus nooit!!),houd me redelijk netjes aan de snelheid,(vroeger dus nooit!! Bloos )en schrik twee keer zo erg als vroeger als er opeens van rechts iemand hard aan komt ryden...
ik ga een keer per week naar lommel,dik half uur alleen autoweg,en zelfs dan als ik een vrachtwagen inhaal heb ik knijp!!
bang dat ik in zijn dode hoek zit en dat hy ook opeens naar links zal komen om in te halen..
en ik zal het er maar helemaal niet erover hebben hoe ik me voel als ik zelf niet ryd ,maar naast mijn man zit,die wel nog denkt dat hy achttien is,regelmatig te hard rydt,en ook wel eens iemand terug pest in de auto,als hy gepest word met bumperkleven ofzo!!!!!!!
ik weet precies wat je bedoelt..
in mijn geval is het dus bang dat er wat met je gebeurd,en wat komt er dan van mijn kinderen terecht?!!
niet zozeer voor mezelf!!
wat kun je er tegen doen??
ik weet het niet...moet er maar mee leren leven...
ik ben nu eenmaal geen (wilde) vrygezel meer ,zonder verantwoordelijkheden,maar een (voorzichtige???)
moeder van twee lieve kindjes,die my nog lang nodig hebben!!? Bloos

Mosquito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:16

Een ongelukje zit in een klein hoekje en vaak is het niet eens jouw schuld.
Dus zet allemaal jullie trots opzij en draag een goedgekeurde cap op een buitenrit. In Engeland is het verplicht. komt hier ook nog wel.
Ik rij ook western en "buiten" heb ik altijd mijn cap op !!!!!!
Wees zuinig op jezelf en niet zo verwaand
En voel je je niet 100% safe en ben je gespannen en angstig, ....ga dan niet alleen naar buiten, je paard voelt dat en wordt hier ook onzeker van.
Ga lekker met z'n tweeen, nog gezelliger ook.

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:45

Ik vind dat het je eigen verantwoordelijkheid is of je wel of niet een cap opzet als je naar buiten gaat. Je kunt er in de binnenbak net zo hard af vallen als buiten. Iemand die binnen geen cap opheeft en buiten wel vind ik wel een beetje hypocriet Schijnheilig

horsenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:58

Ik snap je angst ook wel hoor, alleen vind ik het juist altijd fijner om alleen te rijden omdat de andere paarden janouk vaak aansteken en ze dan anders reageert dan dat ik alleen ben.
Ook kan ik dan zelf het tempo bepalen ik heb nl reuma en kan niet zoveel draven en galoperen, mijn buitenritten bestaan dan ook meestal uit het grootste gedeelte heerlijk relaxt stappen. Wel ga ik vaak lange buitenritten maken.
Ik heb wel altijd mijn mobiel mee

xxxmelody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 18:34

hee jongensheel erg bedankt voor jullie lieve reacties.
Eerst dacht ik van ik krijg van die reacties van: stel je niet zo aan en pfff je moet niet zo denken, maar ik heb hier echt steun aan.
Ik ga het eens van dag tot dag bekijken en als ik durf ga ik een stukje alleen en anders niet.
Allereerst maar f sparen voor een cap.
Ik ga nu over een maand op een hoeve staan, waar ze een binnenbak hebben een buitenbak en een "bosbak" die ligt in het bos 10 min ervandaan, als ik dan eens begin om daarheen te gaan.
en dan weer terug.
Heel erg bedankt!!!
jullie zijn toppie OK dan!

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:24

Dat is inderdaad een goede oplossing! Steeds een stukje verder weg. Weet je ook waardoor het komt dat je zo bang bent? Door iets dat je in het verkeer hebt meegemaakt bijvoorbeeld. Ik hoop in ieder geval dat je snel je plezer in het alleen buitenrijden weer terug hebt! Het is namelijk zo heerlijk: in je eentje door het bos of op de hei. Volledige rust en even lekker je gedachten op orde brengen.

Zelf ben ik niet bang. Ik ben wel voorzichtig. Vooral als ik langs de weg loop. Als er een auto langs komt ga ik wat verder de berm in en ben ik nog alerter. Gelukkig hoeven we maar een klein stukje langs de weg. Als ik eenmaal in het bos ben, dan ben ik een stuk ontspannender. Dan kan ik lekker in gedachten verzinken. Wel blijf ik bewust op het feit dat Sugar kan schrikken van de meest onnozele dingen en opzij kan springen. Sugar wil niet bepaald graag door sommige plassen. Inmiddels weet ik precies door welke plassen hij wel heen durft en welke hij omheen wil dus daar kan ik me dan van tevoren op instellen. Dat scheelt denk ik ook veel: als je weet hoe je paard reageert op bepaalde dingen. Hoewel je dat natuurlijk nóóit zeker weet! Verder rij ik zonder cap. Verstandiger om het wel te doen natuurlijk, maar om dezelfde reden als iedereen (staat zo stom!) doe ik het ook niet. En het zit zo rot. Misschien moet ik toch maar eens met cap gaan rijden....

xxxmelody: veel succes met je paardje en ik hoop dat jullie snel vooruitgang boeken!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:35