. Ik ben me er wel bewust van dat er altijd wel íets zou kunnen gebeuren. Maar ik heb een paard dat ik volledig vertrouw en daar denk ik dus niet aan. Ze is dan ook nergens bang van. Al racen de crossmotors om haar heen springt ze nog niet opzij. Ze maakt dan meestal wel elegante danspasjes maar wegspringen doet ze niet.
Mijn moeder zegt dat ze 'bang' is geworden toen ze kinderen kreeg. 'Ik ben niet zo soepel meer als jij!'
Mij vertrouwt ze gelukkig
. Ik ga niet in een rengalop als ik zeg dat ik het niet zal doen. We zijn een paar keer met een stel van de stal naar buiten geweest die dan beloofde dat er niemand in galop zou gaan.... en ja hoor! Maar ja, je kunt net zo goed over de stoeprand struikelen en je nek breken, is misschien wel net zo onvoorspelbaar als je paard als ze schrikt.
En als je zo onzeker bent zou ik gewoon altijd samen met iemand naar buiten gaan. Anders is het niet eens leuk om buiten te rijden en kun je niet eens van de natuur genieten!

)en schrik twee keer zo erg als vroeger als er opeens van rechts iemand hard aan komt ryden...