Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
belletjhee schreef:Wat een knappert is ze toch. Die laatste foto is gespiegeld of iets. Zijn wel 2 verschillende kanten, als je kijkt naar de vlekken op haar been.

Maar volgende stap is vanuit de menpositie en dat gaat toch lastig worden met 1 korte en 1 lange.

)

Ze wilde gerust inparkeren bij het krukje, maar heeft ook het trucje 'gapen' onthouden, dus stond lekker te gapen, knabbelde eens op het krukje (omdat ze van mij vaak dingen moet vastpakken) en wist ook nog heel goed hoe ze moest inparkeren. Zo ijverig dat ze me tijdens het inparkeren bijna van het krukje afduwde, haha.
Zodra ik zit, kijkt ze achterom om te zien wat ik daar doe, en vervolgens gaat ze zelf maar gapen, want daar kreeg je ook snoep voor, toch?
En vervolgens een paar keer de one rein stop gecheckt (links en rechts indraaien met de hals op zachte teugeldruk) en dat snapt ze ook erg goed.
Op het filmpje zie je dat ze lekker aan het briesen is en het krukje probeert op te pakken.
Als ik een pasje opzij vraag is ze wat in de war en uiteindelijk kiest ze voor een ministapje schuin-naar-achteren. Op dit moment ben ik blij dat ze op zoek ging naar een antwoord in een achterwaartse richting, dus haal ik mijn vraag weg en beloon ik haar. De 2e poging de andere kant op, welke net niet op het filmpje staat, gaat al soepeler. Denk dat volgende keer het kwartje volledig gaat vallen. (Is bij haar vaak zo, 1x laten zien wat ik bedoel, dagje over nadenken, en daarna doet ze het uit zichzelf.
)
Niks aan het handje.
Maar ik ben gewoon zo trots! Instructrice vroeg of ze wat foto's moest maken, dus ik zei graag. Binnenbak-smartphone-kwaliteit, dat wel, maar hier:
Gewoon gaan.
"Wil je een voet? Hier. Een voet. Krijg ik nu lekkers?" En het allermooiste vind ik dat ze soms zo enthousiast is, dat ze niet eens ziet dat ik een hand met brokjes uitsteek en gewoon door gaat met trucjes. Dan moet ik het bijna haar mond in duwen voordat ze er erg in heeft.

) het filmpje onder hun neus, want ze is ZO. BRAAF.
) Ondertussen sparen voor een zadeltje voor haar, voor volgend jaar.

)
One rein stop vind ik zelf ook heel prettig hoor. Mijn ruin van 15 kent hem ook. Is best wel van pas gekomen zo nu en dan.
Hier de link, en even een kleine selectie foto's voor hier.

Oftewel, niks meer aan doen, haha!

)
)
Jij Nova, ik Eyo
Je past je ook zo goed aan op wat Eyo aangeeft waar ze klaar voor is! Echt
Gimme_Joy schreef:Wauw wat zijn jullie goed bezig!! Zoveel rust en ontspanning, is gewoon heerlijk om te zien!
(Zei jij nou dat je jaloers op Joy en mij was? Ik ben jaloers op jullie!![]()
)
PRD schreef:Wat een knapperd! En wat is ze braaf!
Emita schreef:Zullen we van paard ruilen?Jij Nova, ik Eyo
![]()
![]()
Ik vind het echt geweldig hoe jullie dit doen samen! Jullie zijn als combinatie wel een beetje een voorbeeld voor mij hoorJe past je ook zo goed aan op wat Eyo aangeeft waar ze klaar voor is! Echt
![]()
![]()
En Eyo is ook zo onwijs knap... Die dun kleur, die lange manen, en de vlekken op de juiste plek.. Precies hoe een perfecte tobiano eruit hoort te zien
Daarnaast is Nova ook nog eens super knap.
En ik houd wel van een uitdaging. (Al zag ik jouw post zojuist en is Nova ook een mega coole kikker, dus jullie struggles komen wel goed! Nu al zo braaf met zadel!)
Achteraf bleek hij gewoon een wondje op zijn been te hebben veroorzaakt met zijn getrap... (gelukkig niks ernstigs)
Na een paar mislukte pogingen viel het kwartje bij haar: OH! Je wilt dat ik inparkeer?

Ik vier even een feestje van binnen.

Maflinger_S schreef:Wat een leuk topic van een mooi paard.
Leuk om te zien hoe je de opleiding van je paard oppakt en hoe je ook Raan nog gewoon in ere houdt.
Ik volg het topic van (Gimme_)Joy ook en die doet het zadelmak maken wel iets anders, maar ook bij haar zie ik dezelfde manier van doen: veel oog voor wat het paard aanbiedt en vooral ook geduld, ook al is dat soms lastig.

Volgende keer bos stap ik misschien wel op Eyo?

(Toestemming gevraagd om ze hier te delen.)

Merkte achteraf dat mijn beugels nog wat gaten te lang waren voor dit soort praktijken. Vandaar waarschijnlijk ook de terror op mijn gezicht bij deze sprong, whaha.
Moet eerlijk bekennen dat ik regelmatig heb gedacht dat dit mijn einde zou zijn, maar Raan was verbazingwekkend stoer. Moest waarschijnlijk al die jonge paarden laten zien hoe dapper hij wel niet is.