DocJac schreef:Ik heb dit bericht zonder bronvermelding neergezet (ter bescherming van mijn bron), omdat iedereen begrijpt dat niemand verantwoordelijk wil zijn voor het naar buiten brengen van zoiets, aangezien het nogal wat consequenties kan hebben. Maar iedereen heeft er recht op het te weten, al was het allen maar ter bescherming van het ras. Ik zou bovenstaand bericht nooit geplaatst hebben als ik mijn bron niet betrouwbaar had geacht. Iedere potentiële fokker en/of koper zou zich beter op de hoogte moet laten stellen van het erfelijk materiaal dat wordt gebruikt. Ik heb persoonlijk grote bezwaren tegen fokken met ondeugdelijk materiaal. Maar dat is een andere discussie. Er werd hier gevraagd of iemand de reden van castratie van Waiting On Dun It wist.
Wie ben jij dat je dit zo even naar buiten brengt!?
Je had ook kunnen antwoorden dat er een medisch probleem aanleiding was voor castratie en dat meer info bij de eigenaar is te verkrijgen.
En het fokken met "ondeugdelijk" materiaal is nog steeds iets wat de fokker zal beslissen, hoe stom het ook is.
Daar zal jouw mening echt geen invloed op hebben

Bovendien als je een imperfect paard uitsluit, moet je ook zijn voorouders uitsluiten want die zijn immers de bron van de imperfectie! Voor je het weet is dan je keuze in 'fokmateriaal' erg klein!
)
??
(maar kon het niet laten om wat ik gezien heb toch even in de groep te gooien