[WN] Wanneer amateur starten ipv beginners?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:35

Ah... je geeft toe. Dus toch botte boer. Dat komt goed uit. Bot ben ik ook... Positief karaktertrekje geef ik toe. Nou ben benieuwd wanneer ik je tegenkom. Twee keer bot moet positief uitpakken Verward Schijnheilig

En speciaal voor jou Cool Cool Cool Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:36

Anya schreef:

Vriendjes dan maar Haha! Schijnheilig

Cool Cool Cool

Dat zal de tijd leren Tong uitsteken Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:37

hahaha virtueel is er afstand genoeg.

Maar terug on topic... Gewoon kijken Sonja. Hoe je eindigt in Den Ham. En hoe de amateurs het doen. Dan doen wat goed voelt!

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 03:40

Okay, veel beginners en amateur gepraat. Vorig jaar in Saasveld heb ik het even duidelijk gevraagd aan Erik .....??? (Weet niet meer zeker, sorry iig de secretaris), omdat ik ook een beginnende ruiter ben. Als je in 1 wedstrijd-seizoen 7 punten behaald bij de beginners, ga je over naar de gevorderde beginners. Waar dit wordt uitgeschreven heb ik (nog) niet begrepen. Als je beginner wilt blijven, wat veel blijkt te gebeuren, stop je na de wedstrijd wanneer je 6 punten hebt behaald en dan kan je het volgende seizoen bij de beginners weer eerste worden ofzo.....en het volgende seizoen idem dito. Maar dit is voor velen de bedoeling niet denk ik. Maar als je dan doorgaat voor je 7e puntje mag je door naar amateurs (geloof ik dan, omdat ik nog nergens op een wedstrijd "beginners/gevorderde beginners/amateur/open" uitgeschreven heb zien staan). Dit is de "officiële gang van zaken". Voor de rest, wanneer ik iedereen moet geloven, mag je direct al amateur starten als je jezelf daar goed genoeg voor vindt. Maar als je nog -helemaal geen- wedstrijdervaring hebt, start dan beginners, de competitie ligt dan heus hoog genoeg, probeer voor je 7 puntjes per seizoen te gaan. Amateur komt dan sneller als dat je zelf hoopt....je MOET dan over namelijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 08:29

Maar wanneer krijg je punten dan? En wie houdt dat bij?
Ik ben vorig jaar 3 keer 2e geworden op een WRAN-wedstrijd, heb ik dan uberhaupt punten waar ik rekening mee moet houden? En ik ben ook geen WRAN-lid, omdat ik dat er niet uithaal. Ik start niet genoeg, dus ik ben voordeliger uit als ik elke keer het "hoge" startgeld betaal.
Enne.... zie maar es 7x per jaar te starten in deze regio... Haha! Dat over MOETEN zal nog wel een tijdje duren dan...
Bedankt voor je bijdrage alvast Rookie!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 08:53

Waarschijnlijk had je dan vorig jaar wel punten Sonja. Maar het aantal punten dat je krijgt is afhankelijk van het aantal deelnemers voor een onderdeel. Doen er bijvoorbeeld maar 5 mensen mee dan krijgt volgens mij alleen de 1e plaats punten. Doen er 20 mensen mee dan krijgen bijvoorbeeld de eerste 6 punten (precieze aantallen weet ik niet uit het hoofd, die staan in het Wran-boekje). Voor jou geldt dat je vorig jaar die punten hebt gehaald. Voor dit jaar sta je volgens mij weer op 0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:01

Oei dus dat is ook nog eens iets om in de gaten te houden? Op Kalverhoek zat ik in een klasse met een paard of 20, in Lisse met een stuk of 10 geloof ik....

Maar als je dus zeg maar 2x 1e wordt in een redelijk gevulde klasse, dan MOET je al over naar amateurs? Raar hoor, bij mij was het pure mazzel en 100% eer voor m'n brave Mileentje en uuuuuren geduld van Frenk dat we een paar lintjes wonnen...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:39

Bedoelen ze niet een punt volgens de Highpoint regeling?
Scheelt punten volgens mij Knipoog

Maar hoe ze dat bijhouden, geen idee Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:53

Bij beginners krijg je officieel geen highpoints toch? Maar de puntenregeling staat in het boekje... en dat ligt thuis.

WWranglers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:00

Haha! He Sonja, don't worry voor wat betreft de wedstrijd in lisse, dit was een categorie D wedstrijd, wel Wran erkend, maar niet voor punten. Kalverhoek uiteraard wel. En voor wat betreft het overgaan naar amateur, ja buiten je punten, je moet het doen als het goed voelt. Die stap lijkt heel groot, maar valt best mee, denk dat jullie een super combinatie zijn die een mooie proef neer kunnen zetten, waar menig amateur een puntje aan kan zuigen. Knipoog Tegen mij werd ook vaak gezegd, jij kunt wel naar de amateurs je rijdt zo goed, maar wat is goed Verward, ook jij weet als geen ander hoeveel uren tijd, training, teleurstelling etc. je samen met mileen hebt doorgemaakt, maakt dit je dan gelijk amateur, omdat je langer wacht met het starten van wedstrijden, totdat het goed voelde voor jou en je paard, ik denk van niet.....
Het argument wat tegen mij gezegd werd om die stap te zetten naar de amateurs, was dat het nivo hoger was, zeker in pleasure, zodat je paard niet meegaat zoals bij de beginners als er een paar gaan hollen. Vondt dit argument niet echt reden om over te stappen. Als je paard bij jou wil zijn en op jou let maakt het niet uit als er een paar gaan hollen, dan blijft hij/zij toch wel bij je. Zeker als ik mijn zenuwen wat meer in bedwang hou en Wit weer op mij durft te vertrouwen. Dus Sonja, als het goed voelt maak dan die stap en anders nog niet OK dan! maar nogmaals je zou het zeker kunnen. Have fun , Brigitta

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:53

Anya schreef:
Bij beginners krijg je officieel geen highpoints toch? Maar de puntenregeling staat in het boekje... en dat ligt thuis.

Dat is zo, maar misschien gebruiken ze de puntentelling wel.
Misschien houden ze het ook wel helemaal niet bij, staat in het boekie dat ze dat niet doen tenminste.

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:23

Verder moet je je wel realiseren dat als je eenmaal de overstap naar de amateurs hebt gemaakt, je volgens mij niet meer terugkan, ook niet met een ander/nieuw paard. Dus als je ooit nog op een jong paardje wil starten, dan moet je gelijk de amateurs in (volgens mij hoor, maar ik weet het niet 100% zeker ...).
Irene

WWranglers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:13

Hoi irene,

inderdaad eenmaal in de amateur mag je nooit meer terug, ook niet met een ander paard, dus niet zoals in de dressuur.
Dus inderdaad ook een overweging.....

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:22

Romkabouter"]
[quote="Anya schreef:

Dat is zo, maar misschien gebruiken ze de puntentelling wel.
Misschien houden ze het ook wel helemaal niet bij, staat in het boekie dat ze dat niet doen tenminste.
[/quote]

Zie regels 310 t/m 322 www.together-ranch.com
En regel 162.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:00

Ludo. Wat vreselijk handig:) Wist niet van het bestaan van deze site. Zo zie je maar weer.

Sonja...Zo zitten de punten in elkaar...

Aantal gestarte
combinaties Plaatsing
1e 2e 3e 4e 5e 6e 7e 8e 9e (de tabs moet je er even bijdenken...)

2 2 1
3 3 2 1
4 4 3 2 1
5 5 4 3 2 1
6 6 5 4 3 2 1
7 7 6 5 4 3 2 1
8 8 7 6 5 4 3 2 1
9 of meer 9 8 7 6 5 4 3 2 1

(als er 1 deelnemer start, krijgt deze dus geen punten)

Aantal
deelnemers Plaatsing t/m
6-10 5
11-15 6
16-21 7
22-27 8
28-33 9
34-39 10
40-45 11
46 en meer 12

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:09

Anya, bedoelde je niet deze? Of zit ik nou scheel te kijken? Clown
*edit, heb hem al, die van jou gaat over de allround champions Lachen

162. Punten worden als onderstaand toegekend aan erkende onderdelen van erkende wedstrijden in de wedstrijdcategoriën A, B en C:

Aantal deelnemers
Plaatsing

1e 2e 3e 4e 5e 6e
2 t/m 4 1
5 t/m 7 2 1
8 t/m 10 3 2 1
11 t/m 13 4 3 2 1
14 t/m 16 5 4 3 2 1
17 en meer 6 5 4 3 2 1

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:26

Anya die link van Chris is al zo vaak voorbijgekomen. Het is haast de 'bijbel' qua vragen.
En mocht je nog onduidelijkheden hebben mail hem de vraag en als het iets nieuws is wat voor anderen ook interessant is wordt hij opgenomen (met antwoord) in de FAQ.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:05

Ludo schreef:
Anya, bedoelde je niet deze? Of zit ik nou scheel te kijken? Clown
*edit, heb hem al, die van jou gaat over de allround champions Lachen

Bloos! die bedoelde ik dus... Zit ik ook nog fout te citeren. Krijg je er van als je werkt (met de nadruk op werk Haha! ) en ook nog wat tussendoor bokt. Dat gaat ook niet goed Clown

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:14

Dank je Ludo voor die site. Kende hem ook nog niet.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 08:17

He Sonja.. Zie elders op de westernhoek... topic westernklassen: antwoord Jan Trel. Je kunt jezelf ook laten bevorderen naar gevorderde beginners (G). Dan kan je amateur rijden (omdat G bijna nooit uitgeschreven wordt), maar ook beginners starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:44

Ik blijf voorlopig lekker even in de Beginners zitten. Als ik met Mileen amateur ga starten, mag ik dus met een eventueel ander paard ook niet meer in de beginners starten, en dat past me niet. Stel (lees: STEL) dat Leo een binenkort keertje meegaat, dan is Beginners al moeilijk zat....

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 08:39

He Sonja kun je Dick en Leo niet overhalen ook beginners te starten in Den Ham?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 08:41

Nee, ik denk dat het makkelijker is om de Holterberg af te graven met een theelepeltje en de rest aan te vegen met m'n tandeborstel, dan Dick te laten starten.... Haha! Dat doet 'ie echt niet...... Als Leo al uitgebracht wordt, zal het door mij zijn. (lees voor als ALS *LOL* )

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 08:46

Sonja schreef:
Nee, ik denk dat het makkelijker is om de Holterberg af te graven met een theelepeltje en de rest aan te vegen met m'n tandeborstel, dan Dick te laten starten.... Haha! Dat doet 'ie echt niet...... Als Leo al uitgebracht wordt, zal het door mij zijn. (lees voor als ALS *LOL* )

gewoon geduld hebben met Dick. Jouw omschrijving hierboven is jaren van toepassing geweest op Jip. Die liep nog liever met Seven op haar nek de hele Holterberg over dan starten... Haha!

Maar een mens kan veranderen. Jip gaat starten Tong uitsteken Haha! Er is dus hoop Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 08:52

De enige die je veranderen kunt, ben je zelf....
Als hij ooit wil starten, zal ik hem 100% enthousiast groomen. Als hij Nooit wil starten, groomt hij mij lekker Haha! en gaan we verder gewoon lekker het bos in.
Mij om het even Haha!