[WN] PROFs op WRAN wedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:52

belgje"]
[quote="XoNo schreef:
Toch ben je amateur Belgje, hoe je het wendt of keert! Geeft allemaal niets, maargoed...ik ga er verder maar niet op in.

Wat ik me afvraag is waarom Ods dit topic is gestart, op wie ze duidt.
Ik vind ook dat prof's mogen starten op WRAN shows. Daar zijn shows toch voor? Officieel mogen wedstrijden niet gebruikt worden om je paard te scholen, maar bij gebrek aan fool 'm school 'm, moet je wat! Mijn paard flikt ook genoeg op de wedstrijd, wat hij thuis niet flikt, dat zal ik dan op de show aan moeten pakken. Bovendien heb je speciaal voor prof's de openklasse. Wanneer je daar als amateur in start, loop je het risico tegen iemand te rijden die al veel verder is dan jij. Wil je dat niet, dan moet je je lekker bij de amateur houden.

ps. belgje, ik waardeer zeker een goede jeugdige ruiter, maar dat stopt zodra zij naast hun schoenen gaan lopen Schijnheilig

sorry maar ik ben nog lang geen amateur en ik vrees dat ik het miss nooit word . en ik loop echt niet naast men schoenen hoor
[/quote]

Als je nog lang geen amateur bent. Dan moet je wel een prof wezen, de EK heeft geen beginners klasses namelijk

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:04

Chantalleke"]
[quote="belgje"][quote="XoNo schreef:
Toch ben je amateur Belgje, hoe je het wendt of keert! Geeft allemaal niets, maargoed...ik ga er verder maar niet op in.

Wat ik me afvraag is waarom Ods dit topic is gestart, op wie ze duidt.
Ik vind ook dat prof's mogen starten op WRAN shows. Daar zijn shows toch voor? Officieel mogen wedstrijden niet gebruikt worden om je paard te scholen, maar bij gebrek aan fool 'm school 'm, moet je wat! Mijn paard flikt ook genoeg op de wedstrijd, wat hij thuis niet flikt, dat zal ik dan op de show aan moeten pakken. Bovendien heb je speciaal voor prof's de openklasse. Wanneer je daar als amateur in start, loop je het risico tegen iemand te rijden die al veel verder is dan jij. Wil je dat niet, dan moet je je lekker bij de amateur houden.

ps. belgje, ik waardeer zeker een goede jeugdige ruiter, maar dat stopt zodra zij naast hun schoenen gaan lopen Schijnheilig

sorry maar ik ben nog lang geen amateur en ik vrees dat ik het miss nooit word . en ik loop echt niet naast men schoenen hoor
[/quote]

Als je nog lang geen amateur bent. Dan moet je wel een prof wezen, de EK heeft geen beginners klasses namelijk
[/quote]

ik ben geen (trainer ) als je dat bedoelt en nee ook geen beginner , ik ben namelijk jeugt ! en idd op het ek zijn er geen beginners klasse

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:07

Je hoeft geen amateur te zijn om op de EK te starten
Want er wordt vergeten dat er ook jeugd start op de EK
Dan kan de jeugd hier wel het onder geschoven kindje in de sport zijn maar er zijn landen waar de jeugd dus wel degelijk aanbod komt.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:08

Thank God for that Lachen

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:10

Freckles schreef:
Je hoeft geen amateur te zijn om op de EK te starten
Want er wordt vergeten dat er ook jeugd start op de EK
Dan kan de jeugd hier wel het onder geschoven kindje in de sport zijn maar er zijn landen waar de jeugd dus wel degelijk aanbod komt.

zo is het freckles je hebt volkomen gelijk *LOL*

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:14

Heb dit in een ander topic al eens naar voren gebracht maar dan kan er geen ruimte in een programma gemaakt worden voor de jeugd
Dan zouden de amateurs in de knoop komen maar voeg dan een keer de amateur en open samen en geef de jeugd een kans

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 03:14

Ik vind het volkomen terecht dat profs mogen starten op wran-wedstrijden wanneer er open-klassen zijn uitgeschreven....volgens mij zijn ze daarvoor uitgeschreven??

Klein voorbeeld: Sylva van der Wal is dit jaar geen amateur meer, start open. Zou ze niet op een relatief kleine wedstrijd als afgelopen weekend in Oosterwolde met Red Pebbles mogen starten?? Sylva is prof/open, maar Pebbles moet er weer helemaal inkomen vanwege zijn missende oog. Waar moet ze hem dan weer het vertrouwen geven in wedstrijd-omgevingen? En buiten dat, ik vind gewoon dat elke wedstrijdruiter op (relatief) kleine wran-wedstrijden, wanneer hier "open klassen" wordt uitgeschreven moet kunnen starten zonder dat daar commentaar op gegeven wordt, daar zijn deze klassen voor zou ik zo zeggen.
Het zou raar zijn als een open ruiter in de beginners-klasse mee zou starten, daar zou ik het mee eens zijn, maar nu ff niet....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:46

uitleg amateur-ruiter schreef:
of daarvoor niet meer dan € 75 per maand als vergoeding (exclusief reisvergoeding) ontvangen.

En wie kontroleert dit ?? IMO een komplete wassen neus regel.

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:53

oke heb het topic gevolgt en wilde eerst niet reageren... maar nu toch wel! haha.
Je hebt inderdaad profs en profs, ik ben een profje, 1 die wel traint voor derde, les geef, etc....maar die pas een paar shows in duitsland heb gereden en het afgelopen wran n.k voor het eerst ben gestart. ( oke was tweede in de versatile, en heel trots er op! hihi).
Ik heb nu een nieuw paard dat al 8 is en in zijn heleleven pas een jaar getraint is, dat paard wilde ik eens voorzichtig mee nemen naar oosterwolde, een plek die voor mij erg dichtbij is en vertrouwd is voor mij.
Laat die mafketel ons nou naar de eerste plek rijden?! ben ik dan zo'n prof die je bedoelt of ben ik dan het profje die niet bedoelt??
open klasse zijn er voor mij, voor een jos maar ook voor een karin van bekkum!
en welke amatuer mag er dan zeuren dat het niet eerlijk is?
Daar zijn toch amatuer klasse voor en als je dna in de open start weet je toch dat je profs tegen kan komen die veel beter zijn en veel slechter zijn?
Ik zou ook wel 2 keer op 1 dag pleasure willen starten maar dan mag niet dus ga ik naar meer wedstrijden anders kom ik ook niet aan mijn starts en ervaring!!!
En omdat ik een profje ben doe ik dat op wran wedstrijden en niet op de grote aqha wedstrijden want daar ben ik nog niet klaar voor.
De ruiters die dat wel zijn gaan daar naar toe omdta ze dat zelf willen en niet omdat de amateurs anders geen kans hebben in de open klassen.
ik denk ik mijn mening zo wel duidelijk heb gemaakt.
groeten blue jackeroo stables , sil