[WN] info over SPORTY DANDY? (paint)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:58

Misschien is dat het papierprobleem

xena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 20:59

XoNo schreef:
Als hij al 6 is, kun je er geloof ik ook geen papieren meer bij krijgen.

geen papieren bij een paint betekent pinto???dus mag geen paint genoemt worden toch???

eigenlijk een "gewoon" bont paard???

xena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 21:00

SpLaSh_ schreef:
Misschien is dat het papierprobleem

zou wat inzitten.....

zal de eigenaar morgen eens bellen en hem dit voorleggen....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:00

Als het een van deze vier zou zijn dan is hij geregistreerd en zijn er papieren van. Dus ga ik er vanuit dat het niet een van deze vier is.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:12

En ja, een Paint zonder papier wordt gezien als een Pinto. Je kunt er wel de Wran wedstrijden mee in, maar een Paint wedstrijd kun je shaken.

xena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 21:12

Sugarmiss schreef:
Als het een van deze vier zou zijn dan is hij geregistreerd en zijn er papieren van. Dus ga ik er vanuit dat het niet een van deze vier is.

en niet geregistreerd zijn.....en geen papieren meer kunnen krijgen betekent geen paint ??

xena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 21:14

we kruisten elkaar xono Tong uitsteken

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:14

'Danny' is niet alleen een super goed sportpaard, ook een heel 'fijn' paard zo bij huis. Ik heb hem zelf een aantal keren gereden toen hij nog in Nederland stond. Hij is cool en braaf en wil graag voor je werken.

Een paard kopen waarvan de papieren weg van zijn is niet slim. Als ze niet boven water komen is er ook nagenoeg geen mogelijkheid om ze er weer bij te krijgen. Maar het kán zijn dat het paard nét doorverkocht is en de papieren alleen nog bij de APHA liggen i.v.m. een vorig transfer of vanwege ruinen van een hengst ofzo... Dus er zijn allerlei redenen te bedenken waarom de papieren er nog niet zijn...
Als je een naam hebt kan ik je misschien helpen.

De twee 'Pimbers' kinderen hadden zowiezo papier, dus ik denk niet dat die het zijn. Deze zijn beiden gefokt door Petra Pimentel, die het secretariaat van de DPHC deed. Mocht je contact met haar willen opnemen, mail of PB me dan even.
Het zelfde geldt voor Danny's Rainbow Mac, ook zijn fokster ken ik en ook van dat paard weet ik zeker dat er in ieder geval papieren bij waren.

Wat betreft het OLWS. Het is ABSOLUUT NIET ZO dat je in Nederland niet mag fokken met een OLWS-drager!!! Dragers mogen ook gewoon in het SSA, mits er maar een testuitslag beschikbaar is. Er is n.l. geen rede om niet met een drager te fokken, zolang je'm niet met een andere drager kruist.
En het vachtpatroon zegt niets over het al of niet drager zijn van het OLWS. Een paard kan het Frame gen n.l. 'onzichtbaar' dragen, zodat een Tobiano, Breedingstock en zelfs ook Quarters het kunnen dragen. De enige manier om het zeker te weten is testen. Dit kán overigens nog best bij een ruin, maar heeft weinig zin natuurlijk.
Hoe het precies zit kun je lezen op mijn site: Overo Lethal White Syndrome

Oh, en hier is de link naar de site van Annika Hansen, de huidige eigenaar van Danny.
Mocht je hem als dekhengst willen gebruiken, ik geloof dat hij bij Holstud in de diepvries ligt. (OK, z'n sperma dan Tong uitsteken )

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:16

Sugarmiss schreef:

Het zou ook kunnen zijn dat de - wel bestaande - papieren kwijt zijn geraakt, bij de post of bij een handelaar blijven hangen o.i.d.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:17

over dat frame overo...
Kom ik weer met mijn mini's Tong uitsteken
Maar daar worden ze juist getest of ze frame overo doorgeven ja of nee, en dan wordt er dus JUIST mee gefokt.

Afbeelding

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:22

stef schreef:
over dat frame overo...
Kom ik weer met mijn mini's Tong uitsteken
Maar daar worden ze juist getest of ze frame overo doorgeven ja of nee, en dan wordt er dus JUIST mee gefokt.

Klopt, dat wordt ook bij de Paints wel gedaan... Je hebt nou eenmaal mensen die gek zijn van een bepaald patroon. In Amerika het je echt twee 'kampen'... En de Frame fokkers zijn vaak bereid het risico op een LW te nemen. Dit zal bij de mini's ook regelmatig voorkomen, want het is een gendefect wat bij alle rassen voor kan komen die het Frame gen kunnen dragen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:47

Citaat:
De twee 'Pimbers' kinderen hadden zowiezo papier, dus ik denk niet dat die het zijn. Deze zijn beiden gefokt door Petra Pimentel, die het secretariaat van de DPHC deed. Mocht je contact met haar willen opnemen, mail of PB me dan even.
Het zelfde geldt voor Danny's Rainbow Mac, ook zijn fokster ken ik en ook van dat paard weet ik zeker dat er in ieder geval papieren bij waren.

en de laaste uit dat rijtje van 4 Asaint sporty is het eerste veulen uit mijn feline Haha! als het om deze gaat moet je me even pb-en ik denk dat ik wel wat info voor je heb omtrent het geval papieren.

oja en nog een kleine correctie, niet alle veulens van sporty danny waren breedingstock asaint sporty is hardstikke bont.
en mocht iemand hier weten waar hij staat aub PB-en ben erg nieuwschierig hoe hij eruit ziet.
Laatst bijgewerkt door rina op 01-02-04 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:35

Francis schreef:
Het zou ook kunnen zijn dat de - wel bestaande - papieren kwijt zijn geraakt, bij de post of bij een handelaar blijven hangen o.i.d.

Als een paard verkocht wordt (en betaald is) dan horen de papieren erbij geleverd te worden en niet 'blijven hangen':)
Maar ik blijf zeggen dat een simpel belletje/mailtje naar Amerika alles duidelijk kan maken. Alle veulens die geregistreerd kunnen worden zijn daar bekend (opgegeven via stallion breeding report) en de papieren die 'pending' zijn kunnen zo achterhaald worden.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:51

Sugarmiss schreef:
Als een paard verkocht wordt (en betaald is) dan horen de papieren erbij geleverd te worden....

Precies... 'horen'... Maar het gebeurt nog al eens dat de papieren nog bij de transporteur liggen of 'onderweg' als de paarden al bij de handelaar op stal staan... Mensen kopen dan zo'n paard in de veronderstelling dat ze de papieren krijgen zodra die binnen komen, en later blijken ze dan 'kwijt' of 'ergens rond te zwerven'... Geloof me, dat gebeurt regelmatig...

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:31

XoNo schreef:
Als hij al 6 is, kun je er geloof ik ook geen papieren meer bij krijgen.

Dat wel, maar het kost een lieve cent:
3-Year-Old Year and older $500 (member) $1,000 (non-member)

Sugarmiss, in een perfecte wereld behoort dat inderdaad, maar helaas. Inderdaad, even bellen naar de APHA, wellicht kunnen zij je meer vertellen!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:37

Francis"]
Wat betreft het OLWS. Het is ABSOLUUT NIET ZO dat je in Nederland niet mag fokken met een OLWS-drager!!! Dragers mogen ook gewoon in het SSA, mits er maar een testuitslag beschikbaar is. Er is n.l. geen rede om niet met een drager te fokken, zolang je'm niet met een andere drager kruist.
[/quote]
Dat zeg ik Knipoog ! Maar in Zweden dus niet (je mag een OLWS positieve hengst niet aanbieden aan "derden")! Gelukkig mag het in NL (en bv Duitsland) wel. Ik zeg "gelukkig" omdat als je test, je elk risico op een dood veulen kunt uitsluiten. Als je merrie negatief is, kun je gerust met een OLWS positieve hengst fokken. Daarmee neemt de keus vwb overo-hengsten in 1 keer aanzienlijk toe!

[quote="Francis schreef:
En het vachtpatroon zegt niets over het al of niet drager zijn van het OLWS. Een paard kan het Frame gen n.l. 'onzichtbaar' dragen, zodat een Tobiano, Breedingstock en zelfs ook Quarters het kunnen dragen.

Ik ben het ermee eens dat je het alleen weet door te testen (ook in geval van BS, tobiano of Quarter), maar het vachtpatroon zegt wel degleijk iets over het dragerschap in dat opzicht dat je er bij een duidelijke frame overo (zoals Danny) er 99% vanuit kan gaan dat hij drager is van het OLWS gen.

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:45

Mac schreef:
Ik ben het ermee eens dat je het alleen weet door te testen (ook in geval van BS, tobiano of Quarter), maar het vachtpatroon zegt wel degleijk iets over het dragerschap in dat opzicht dat je er bij een duidelijke frame overo (zoals Danny) er 99% vanuit kan gaan dat hij drager is van het OLWS gen.

Klopt, maar Sabino kan Frame na-apen! Beste is gewoon om te testen.

Zou een mooie standaardtest zijn voor een ieder die met Paints fokt. Zie ook dat prokken-topic.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:59

Loes.. hij is Bay Overo ( maar volgens mij Sabino? Witte buik geen vlekken op rug..kleuren kenners?)
Als ik jouw was zou ik rina even pb-en... heb je niet een foto Rina?

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:11

dapperdier schreef:
Loes.. hij is Bay Overo ( maar volgens mij Sabino? Witte buik geen vlekken op rug..kleuren kenners?)
Als ik jouw was zou ik rina even pb-en... heb je niet een foto Rina?

Ja, foto?
Een frame heeft meestal witte vlekken geframed/omlijst door kleur op de zijkant van zijn hals/lijf. Zoals bij Sporty Danny goed te zien is.
Bij een Sabino komt het wit meestal van onder af en dat zorgt meestal ook voor wit op de benen.

xena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 11:47

hij heeft inderdaad zo'n patroon en wit op de benen (wit oplopend naar dat hele donkere bruin, als ik me goed heug)

ben weer iets verder.....

zijn naam is FLASHY DANNY FOX
reden dat er geen papieren zijn is het ontbreken van de transfer!
dit weer ivm het ontbreken van een handtekening??????

volgen jullie het nog?? Verward

hij is gefokt door iemand die in de westernsport zit.(waarom onthou ik nooit namen?? Boos! )

had met de organisatie westernsport te maken.

er zijn volgens het gesprek per telefoon wel papieren waarop staat dat sporty danny zijn pa is.

zucht........

komt erop neer..krijg je ooit de papieren erbij (als dat nog mogelijk is, ook ivm zijn leeftijd ) heb je mazzel..zo niet heb je geen paint maar een pinto!?! Verward

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:59

xena schreef:

Verhaal klopt dus niet.
Als zijn naam bekend is (officieel bij de APHC) dan zijn er dus ook papieren afgegeven, anders is de naam 'pending' (in behandeling).
Een registratie als veulen heeft niets te maken met een transfer, die de overboeking naar een nieuwe eigenaar regelt.

Als het paard als veulen verkocht is en bij registratie meteen doorverkocht is, dan moet er idd een transfer bij zijn.
Of het paard is als veulen niet geregistreerd en zijn bij verkoop op oudere leeftijd alle registratie papieren erbij gegeven. Als hier dan geen goede transfer bijziet wordt de hele registratie ook opgehouden.

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:12

Sugarmiss"]
[quote="xena schreef:

Verhaal klopt dus niet.
Als zijn naam bekend is (officieel bij de APHC) dan zijn er dus ook papieren afgegeven, anders is de naam 'pending' (in behandeling).
Een registratie als veulen heeft niets te maken met een transfer, die de overboeking naar een nieuwe eigenaar regelt.
[/quote]
Flashy Danny Fox is niet bekend in de Internetrecords van de APHA.
Bij de APHA is het mogelijk om bij het registreren van een veulen, het veulen meteen op een nieuw eigenaar te zetten (transfer staat op het zelfde formulier). De Eigenaar van de merrie dient dan dat stuk te tekenen als zijnde verkoper.
Waarschijnlijk is in dit stuk iets fout gegaan, waardoor het hele paard nooit geregistreerd is.

Waarschijnlijk is er wel een Stallion Breeding Rapport of Breeders Certificate geweest waar op stond dat Sporty Danny de vader is.

Het kan best zijn dat de APHA één en ander 'in behandeling' houdt tot één en ander rond is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:18

Als het paard in Nederland gefokt is dan moet het toch niet zo moeilijk zijn alsnog een handtekening te krijgen.
Kan me haast niet indenken dat het zo simpel is Lachen

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:49

Sugarmiss schreef:
Als het paard in Nederland gefokt is dan moet het toch niet zo moeilijk zijn alsnog een handtekening te krijgen.
Kan me haast niet indenken dat het zo simpel is Lachen

Ik denk niet dat het nog om die ene handtekening gaat, aangezien het paard dan nu weer een nieuwe eigenaar zou krijgen en dus opnieuw een transfer moet plaats vinden.
Ik denk eerder dat je de fokker opnieuw papieren in moet laten vullen met de nieuwste eigenaar in het transfer gedeelte.
Het is het proberen waard . Alleen gaat het wel eurootjes Geld, geld! kosten!

Neem anders even contact op met de DPHC of APHA om te vragen wat er nog aan te doen is.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:18

Paintje schreef:
Neem anders even contact op met de DPHC of APHA om te vragen wat er nog aan te doen is.

Ik was 'achter de schermen' al bezig Haha!
Even APHA bellen heeft weinig zin als er geen merrie naam is, ben nu bezig het SBR van 97 op te vragen, hopelijk komt daar iets uit.
Als dat er niet is zal alles compleet opnieuw aangevraagd in ingestuurd moeten worden, compleet met alle handtekeningen van eventuele vorige eigenaars van het paard zelf én van de moeder...
Maar we zijn er mee bezig. Helemaal onmogelijk is het niet, maar inderdaad, het kost tijd én $$$