[WN] Paint shows 2004

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 10:55

Bunsschoten is ook altijd de keuring van het NMPRS, ben er nu 3x geweest (2x met pony) en is me super bevallen. Mooie locatie, ruime parkeergelegenheid. Afgelopen zomer was het 30 graden tijdens de keuring en toen hadden ze bij de waterslang een stel gevulde specietonnen staan

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 11:48

Francis:
Citaat:
ik wil ontkennen dat de wedstrijden om publiek draaien... bij ons (en bij de meeste kleinere wedstrijden denk ik) draait de wedstrijd in eerste plaats om de deelnemers.

Ten eerste vind ik het een goede zaak dat er door de DPHC actiever wedstrijden worden georganiseerd. Dat vond ik in het verleden tegenvallen, dus in mijn ogen een goede onwikkeling.

Maar.... volgens mij is de financiering van een wedstrijd voor een (groot) deel gebaseerd op publiek en in mindere maten op startgelden (tenzij er giga startgelden worden gevraagd, maar dat is niet echt vriendelijk voor de deelnemers). Publiek brengt immers horeca omzet en sponsorgelden in de wedstrijdkas!
Ik kan me voorstellen dat de betreffende lokatie best flink wat kost om te huren, daar staat dus in beperkte mate inkomsten tegenover (beperkter dan wanneer het niet tegelijk met een groot evenement als het NRHA EK zou worden gepland). Daarom lijkt het mij niet handig.

En sinds wanneer is een NRHA wedstrijd (en publiek) te vergelijken met een quarter wedstrijd. Juist niet! Dat vind ik nou juist 1 van de pluspunten van de NRHA.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 11:57

En dan bedoel ik vooral niet handig voor de DPHC zelf. Is er voldoende financiele buffer of dit weekend met een eventueel flink verlies af te ronden?
Ik kan niet in de financiele planning voor deze wedstrijd kijken, maar het lijkt me een reele mogelijkheid dat deze wedstrijd verliesgevend kan zijn.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:03

Mac schreef:
Ik heb begrepen dat de Kalverhoek de hele leembodem opnieuw heeft gelegd en dat daar nu extra zand over ligt zodat hij goed in kan klinken. Later gaat er een laag af, zodat je een kleine laag zand op een goede leemlaag overhoudt (overigens ironisch genoeg wordt dat dan dus een perfecte reiningbodem!!). Kalverhoekers: correct me if I'm wrong, maar dat is volgens mij het verhaal.

klopt ! Kan er niks meer aan toevoegen maar er mankeert dus niks meer aan de bak van Kalverhoek .... Haha!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:27

Alleen maar lof voor de DPHC!! Geweldig dat jullie al een showagenda hebben in Januari!! Kan ik over mijn 'eigen' club nog niet zeggen Bloos!

Hoe je het ook doet, wat je ook doet het is nooit goed, altijd commentaar. Persoonlijk vind ik het ook niet slim dat de wedstrijden tegelijk zijn. Maar So Be It! Ik denk dat het een keuze is waar over nagedacht is.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:37

Francis schreef:
Voor 1 dag is 40 euro misschien veel geld, maar niet voor een heel weekend... op de meeste shows betaal je zo rond de 100 euro!

Dat was dus een ééndaagse show, waar ik over sprak. Ik weiger 40 euro voor een box te betalen. Voor 2 dagen wordt het een heel ander verhaal, dan vind ik het een redelijke prijs en dat zou ik er graag voor betalen. Maar voor één dag?

Ik vind het super dat de DPHC zoveel shows organiseert, eerlijk waar. Alleen zijn er wel meer lokaties te vinden waar je kunt starten, zonder dat je teveel geld betaald. Ik vind het niet erg om wat geld uit te geven, maar dan moet er wel wat tegenover staan en dat vind ik op de kalverhoek wat magertjes.

Over de bak hoor je van mij niets, de bak vond ik super. Dat is anders geweest heb ik gehoord, maar niets dan lof.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:39

de bak is nu idd niet echt super omdat ie op dit moment erg zwaar is
maar zo direcht gaat er zand (april dacht ik) uit en dan is ie klaar om er wedstrijden in te houden OK dan!
en dan heb je dus een goeie bodem

en wat met water betreft misschien is het een keer goed om voor te leggen inplaats om er nou over te klagen
ik weet natuurlijk niet of je dat al gedaan hebt hoor Bloos
maar als je niks zegt dan weten hun ook niet wat ze kunnen verbeteren

en nergends is het perfect
ik zal ook niet zegen dat dat bij de kalverhoek wel zo is
maar of het geschikt is voor een wedstrijd
dat wel mits de bak nog niet goed zal zijn dan
maar dat komt vast helemaal goed Lachen

groetjes kim

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 13:02

April? Hopelijk net iets eerder. Er is dacht ik 28 maart een WRAN wedstrijd.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:03

XoNo schreef:
[Ik vind het super dat de DPHC zoveel shows organiseert, eerlijk waar. Alleen zijn er wel meer lokaties te vinden waar je kunt starten, zonder dat je teveel geld betaald. Ik vind het niet erg om wat geld uit te geven, maar dan moet er wel wat tegenover staan en dat vind ik op de kalverhoek wat magertjes.
[/quote]

Noem ze maar Xono... Ik kan je vertellen dat dat érg tegenvalt. We hebben een speciale wedstrijdcommissie die zich bezig houdt met het organiseren van de wedstrijden, en die zijn al door heel Nederland allerlij locaties afgeweest, maar óf het is te duur, óf er is geen goede inrijbak, óf de kantine is te klein, óf er is geen parkeerplaats/campeer gelegenheid, óf er zijn geen stallen vrij voor verhuur enz. enz.
Als jij een goede locatie weet horen we dat graag!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:36

Ik vond Saasveld geweldig, maar ik neem aan dat dat wel een redelijk prijzige locatie is.
Supergrote kantine waar veel gegeten kon worden (wilde je nog meer keus dan ging je naar het restaurant er tegenover), genoeg toiletten, grote wedstrijdbak, ruimschoots parkeergelegenheid.. ik was er zeer tevreden over
(alleen jammer van de modderplas die voor de ingang lag.. mijn broek had een erg apart patroon.. maar daar is iets aan te doen, voor zowel de ruiter als de manege)

En van mij uit trouwens ook niets dan lof over de DPHC. De organisatie is doorgaans erg goed, er wordt gestreefd naar zoveel mogelijk wedstrijden per jaar (zover haalbaar) en ik kan door deze keus aan wedstrijden zelf bepalen op welke dag ik mijn primeur wil gaan maken... *zucht* (ben nu al zenuwachtig)

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:49

Niets dan lof over de DPHC en hun mateloze inspanning om erg veel wedstrijden te organiseren. Ik ben vorig jaar op de Kalverhoek geweest en ik heb me gruwelijk lopen ergeren aan verschillende dingen. En ik heb nog een persoonlijk probleem, ik ben allergisch voor de grote stad en vooral dat bijbehorend verkeer. Ik vond het een vervelende lokatie om heen te rijden en om te vertoeven. Ik zal dus niet snel met paarden en trailer naar wedstrijden in de Randstad afreizen. Over camperen bij de Kalverhoek maar helemaal niet te spreken, !!!! Helaas kan een organiserende partij hier niets aan doen, ut ligt aan de aard van dit malle beessie, Haha! .

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:01

FlyingHigh schreef:
en ik heb me gruwelijk lopen ergeren aan verschillende dingen.

Ik ook Karen, en velen met ons... maar van dat soort dingen proberen we te leren en tijdens de wedstrijd daarna op de Kalverhoek liepen veel dingen al een stuk soepeler. Ik vind het 3-in-1-bak-systeem met de Halter bijvoorbeeld perfect... zorgt voor een redelijk tempo in het voor velen toch langdradige Halterprogramma. Nu nog de Hengsten en Merries scheiden d.m.v. de ruinen... zal ook al weer wat schelen.
En zo is er vanalles voor verbetering vatbaar, maar i.p.v. ongenuanceerd kritiek spuien zoals sommigen doen (ik bedoel dus niet jou, ik praat nu in z'n algemeenheid) zou het handiger zijn als mensen proberen duidelijk te maken wát ze minder vinden en vooral, hoe het dan beter zou kunnen volgens hun.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:58

Tenfold schreef:
April? Hopelijk net iets eerder. Er is dacht ik 28 maart een WRAN wedstrijd.

2 maanden zou het toch duren kim?? En hij ligt er al 2 weken dus dan zou die 28 maart weer goed zijn maar weet het niet zeker Knipoog

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:21

ik hoorde in april maar we horen zoveel dus laten we maar afwachten Haha!
en april ligt dicht bij 28 maart dus ik denk dat ze het er dan wel iets eerder uit halen
zal wel niet precies 1 april hoefen zijn denk ik Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 01:39

vrolijk schreef:
en wat met water betreft misschien is het een keer goed om voor te leggen inplaats om er nou over te klagen

Reken maar dat ik de dame achter de bar duidelijk heb gemaakt dat ik het geen stijl vond dat er alleen water uit het fonteintje op de plee te halen was. Dus nee, bij klagen is het niet gebleven.

Je wilt je paard er netjes voor hebben staan en dan is het makkelijk als je toegang tot water hebt. Nu komen verschillende mensen met slangen en kranen rondom het erf, maar zowel de dame achter de bar kon ons alleen de wc wijzen en mijn vader kon op het hele erf geen slang of kraan vinden.

Maar heeft iemand dan een schatting van de prijs van een box op de kalverhoek?

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 06:19

XoNo"]
[quote="vrolijk schreef:

Reken maar dat ik de dame achter de bar duidelijk heb gemaakt dat ik het geen stijl vond dat er alleen water uit het fonteintje op de plee te halen was. Dus nee, bij klagen is het niet gebleven.

Je wilt je paard er netjes voor hebben staan en dan is het makkelijk als je toegang tot water hebt. Nu komen verschillende mensen met slangen en kranen rondom het erf, maar zowel de dame achter de bar kon ons alleen de wc wijzen en mijn vader kon op het hele erf geen slang of kraan vinden.

Maar heeft iemand dan een schatting van de prijs van een box op de kalverhoek?
[/quote]

je moet ook niet bij de dame achter de bar zijn Haha!
dat heeft weinig nut Knipoog

ja ik vind dat je gelijk hebt met het water betreft
op een wedstrijd is het al lastig als er geen water is laat staan op een paint wedstrijd Tong uitsteken
ik was nog op tijd voor water
maar ja ik sta er dus ik kon nog voor de wedstrijd bij het water

en bij de padocks is er nog een slang (was ik zelf ook vergeten Bloos )
maar als je dat niet verteld word ja dan kan je het ook niet weten Verward

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 10:24

Naar mijn mening is niet de accomodatie verantwoordelijk voor de faciliteiten tijdens een wedstrijd, maar de organisator. En daar horen boxen en beschikbaarheid van water en wasplaatsen ook bij. De organisatie kiest voor het afhuren van een accomodatie en weet (of hoort te weten) welke facliteiten beschikbaar zijn voor deelnemers en welke niet. Eventueel ontbrekende zaken dienen aangevuld te worden (wasplaatsen kunnen gehuurd worden bijvoorbeeld).
Dus lijkt het me verstandig om dit soort zaken direct bij de wedstrijdorganisatie te melden als iets niet in orde blijkt.

Overigens lijkt het me niet verstandig om 'er vanuit te gaan' dat belangrijke zaken als de bodem in orde zijn, zoals Francis meldt. Ik zou dit maar checken om er zeker van te zijn dat alles in orde is. Met zoiets cruciaals zou ik geen risico willen lopen....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:28

Tenfold schreef:
Overigens lijkt het me niet verstandig om 'er vanuit te gaan' dat belangrijke zaken als de bodem in orde zijn, zoals Francis meldt. Ik zou dit maar checken om er zeker van te zijn dat alles in orde is. Met zoiets cruciaals zou ik geen risico willen lopen....

OK dan!

Jaren achtereen was de locatie in Wanrooy DE locatie voor de NK. Even voor de Quarter NK in 2002 gooien ze er houtsnippers in, en kun je naar de locatie verder fluiten.....

Ik zou me persoonlijk minder zorgen maken over het wel of niet beschikbaar zijn van water, maar de bodem moet goed zijn. Helemaal als jullie de wedstrijd houden voor de deelnemers, en niet voor het publiek Haha!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 10:33

De wedstrijdorganisatie heeft destijds een behoorlijk probleem gehad en (volgens mij) een enorme hoeveelheid stress. De reining ruiters hadden alsnog behoorlijk last van de gekozen oplossing. Een behoorlijke domper op de wedstrijd. Ontzettend jammer natuurlijk.
Lijkt mee een belangrijke les voor de toekomst, ook voor andere organisators.....

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:51

Tenfold schreef:

Zoals ik al eerder melde, ben ik niet belast met de organisatie van de wedstrijden. Daar hebben we een aparte commissie voor, en zij zorgen voor de locatie's, het programma, judges enz. enz.
Wat ik bedoelde met ''ik ga er van uit" is dat ik er van uit ga dat deze commissie van alle wel en wee op een manege op de hoogte is en dat ook de conditie van de bak besproken is. Maar ga er gerust van uit dat ik dit ook nog even check bij deze commissie (waar de voorzitter o.a. zitting in heeft, en over het algemeen is hij toch wel behoorlijk op de hoogte van dit soort zaken)

Water is normaal ook gewoon aanwezig, en mocht dat op de dag van de show door omstandighede anders zijn, meld dat dan bij het secretariaat, dan kan er voor een oplossing gezocht worden.
Mensen achter de bar zijn niet op alle maneges 'mensen van de magege'... vooral voor wedstrijden wordt er nog wel eens de hulp ingeroepen van vrijwilligers buiten de manege om. Mensen die verstand hebben van een kop koffie, maar niet van het showklaar maken van een Paint... Met dat soort vragen/problemen kun je dus het beste gewoon naar het secretariaat, de doorman/woman of showmanager gaan.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 11:03

Francis:
Citaat:
Maar ga er gerust van uit dat ik dit ook nog even check bij deze commissie

Dan komt het vast allemaal goed. OK dan!
Gezien de verhalen die ik hoor over de huidige toestand van de bak (een opkapbeurt van de bodem zit zo te lezen al in de planning), kan de DPHC beter het zekere voor het onzekere nemen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:27

Wat een gedoe over een bodem
Is voor iedereen hetzelfde hoor Knipoog

Voor het sliden is het wel van belang ja, maar voor de rest...... alsof we thuis allemaal van die prachtig geprepareerde banen hebben
Je paard is niet van suiker Knipoog

Of zijn jullie bang dat er zand op jullie laarzen komt? Dan kun je beter gaan linedancen *LOL*

Sorry, maar ik word altijd wat moe van die "als de bodem niet goed" geblaat Haha!
Desnoods rij ik in de drek, vaak genoeg gedaan *LOL*

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 11:35

Het heeft te maken met het risico op blessures en verwonding.
Bij sliden van groot belang inderdaad, maar niet alleen dan.
De verhalen die ik hoor (of ze 100 % waar zijn weet ik niet) is namelijk dat het ronduit gevaarlijk is op dit moment.
Fijn dat jij je daar net druk over maakt Romkabouter. Maar velen wel en terecht.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:39

Sorry Rom, als een bodem blessures veroorzaakt bij je paard, dan vind ik dat zeer zeker een reden om kritisch naar te kijken. Je kunt niet zuinig genoeg met je paard zijn. En in dit geval gaat het niet om dat er prut of drek op je laarzen kan komen. In dit geval gaat het om een bakbodem waar leem in is gestort en waar stalen wegenplaten op liggen (je weet wel, die aan de randen zo lekker opkrullen, met daaroverheen een dikke laag zand. En no way dat ik met mijn paard in een dergelijke bak zou gaan rijden, laat staan stoppen. Zwaar zand is niet goed voor de pezen, en stalen platen....ik hou daar verder maar mijn mond over. Laten we er in dit geval maar van uitgaan dat je niet weet waar je het over hebt.

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:41

Ik weet zeker dat de DPHC het beste voor heeft met zowel ruiter als paard. Eén en ander is ongetwijfeld goed uitgezocht.
Als er nog steeds twijfel over het één of ander bestaat, dan nodig ik hierbij een ieder uit voor de ledenvergadering op 15 Februari. Alwaar een ieder zijn hart kan luchten over DPHC-betreffende zaken, waarbij je er van uit kan gaan dat de mensen die het betreft je ook daadwerkelijk horen.
Exacte locatie hou ik jullie van op de hoogte.