Ik heb dan geen ervaring met trickriding maar wel met freestyle skien op internationaal niveau en freeride skien. De algemeen bekende 'extreme sports'. Vele verklaren je voor gek om zulke risico's te nemen, maar het ding is, juist doordat je je erin verdiept en het stapje voor stapje leert weet je 100% wat je doet. Je wordt heel erg lichaamsbewust en leert je eigen grenzen kennen. Dus ja wat Adje ook zegt, zeg ik ook altijd. De kans dat ik struikel met wandelen (volledig geautomatiseerde taak) is net zo groot als met gevaarlijke sprongen met skien (na zoveel oefenen ook een zelfde geautomatiseerde taak). Tuurlijk is het wel zo dat struikelen met lopen minder schade geeft dan 8meter uit de lucht vallen of van een racend paard afvallen.
Ik ben echt een mietje en wil altijd heel erg zeker zijn van mijn zaak of iets haalbaar is, terwijl veel denken dat alleen waaghalzen zulke sporten doen. Zo kan je trickriding ook zien, als een super technische sport net zoals dressuur springen of wat dan ook, alleen ziet het er wat spectaculairder uit.

W.b.t. zo'n weekend weg.. tja ik snap het wel. Mijn moeder heeft me ook los moeten laten toen ik op mijn 16e weken naar het buitenland ging om te trainen voor het skien. Maar met de juiste opvoeding en met mensen om je heen die je kent loopt dit vaak prima in goede banen en doet jezoveel meer wereldervaring op, waar je de rest van het leven profijt van hebt.
Het zijn vaker de 'standaard thuis naar de kroeg' situaties die geen hobby's/passies hebben die het foute pad op gaan.