Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Mosquito schreef:Kun je zo,n zadel niet uit elkaar draaien ????
Ik zie heel wat schoefjes zitten. Is wel makkelijker meenemen, niet zo volumieus. Hij past nooit in de vakken van het vliegtuig

) en of ze op de aankoopbon het zelfde kunnen vermelden voor je belastingen hier ... de meesten maken er geen probleem van en het is voldoende om voorbij de douane te komen zonder problemen
Ik heb ook een aantal keren de douane teruggepakt omdat na het openen van m'n zendingen wel 's dingen beschadigd raken bijvoorbeeld

. Sample is een "staaltje", een probeerstuk dus
Als je echt wil gaan verkopen zal je toch aan de invoerkosten zitten vrees ik maar kan je als handelaar een speciaal tarief krijgen geloof ik. Een "gift" is geen geschenk en vaak raken die erdoor zonder douanecontrole, jammer genoeg niet altijd. Het meest handige is als je iemand moest vinden die een APO-adres heeft (dat zijn amerikanen op amerikaans grondgebied in andere landen o.a. bijvoorbeeld amerikaanse legerbasis
). Dan betaal je lokale verzendkost (!!!!!!!) en geen invoer (alleen een presentje aan de persoon die ontvangt voor je
) sonjabelgium schreef:Ik handel al verschillende jaren met de USA. Sample is een "staaltje", een probeerstuk dus
Als je echt wil gaan verkopen zal je toch aan de invoerkosten zitten vrees ik maar kan je als handelaar een speciaal tarief krijgen geloof ik. Een "gift" is geen geschenk en vaak raken die erdoor zonder douanecontrole, jammer genoeg niet altijd. Het meest handige is als je iemand moest vinden die een APO-adres heeft (dat zijn amerikanen op amerikaans grondgebied in andere landen o.a. bijvoorbeeld amerikaanse legerbasis
). Dan betaal je lokale verzendkost (!!!!!!!) en geen invoer (alleen een presentje aan de persoon die ontvangt voor je
)

is EEN geschenk
Sorry!!!!!
. Als je doos geopend zou worden en je hebt een soepele douane en geen bon is gevonden sluit ie de doos weer en gaat ie voorbij zonder gezeur. Heb je een knorpot zal je betalen
. Een bon met een waarde ONDER de 30$ laat je best insluiten gezien je tot die waarde mag invoeren zonder extra kosten! Als je via EBAY koopt kan je ook vragen om een printje van de Ebay-pagina mee te sturen in de doos
. Het komt er dus op neer dat het een gok blijft
. Je moet het treffen gewoon!
.... En tot op heden is het steeds zonder haken of ogen door de douane gekomen. Het groene douanepapiertje schrijven we gewoon "gift" en als inhoud "birthdaygift" ... Of je verkoper dit zal willen doen is wat anders natuurlijk tenzij je koopt onder het mom van "het is een kado voor die ... bla bla bla
sonjabelgium schreef:Hoe je best verstuurd? Ik ruil al JAREN met een vriendin uit Wisconsin dozen uit, en het hele jaar door schrijven we voor elkaar op de doos in loeiers van letters "HAPPY BIRTHDAY"![]()
![]()
.... En tot op heden is het steeds zonder haken of ogen door de douane gekomen. Het groene douanepapiertje schrijven we gewoon "gift" en als inhoud "birthdaygift" ... Of je verkoper dit zal willen doen is wat anders natuurlijk tenzij je koopt onder het mom van "het is een kado voor die ... bla bla bla
Even mijn ouders tippen 
Verder laat ik tot op heden niets verzekeren en heb wel al twee maal een volledige vergoeding gekregen na breuk door de US postalservices
. Gewoon door een FOTO (!!!!) op te sturen naar hun met duidelijk de breuk van het goed erop samen met het aankoopbewijs en die gene die het pakje verstuurd heeft en mijn gegevens ... Beide keren werd de eigenaar van het goed terugbetaald en kreeg ik de som van hen uitbetaald (één keer op m'n CCNOW en één keer naar m'n vriendin in de USA die de transacties voor me verzorgd).