Skinny jeans en western laarzen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:34

Ik heb mn laarzen altijd onder mn broek en dat zit n staat prima.

Je ziet de laatste jaren juist veel broek in de laarzen en dan ook hoge mooie bewerkte laarzen. Op wedstrijd gaan de chaps er overheen, maar de meesten doen die pas kort ervoor aan en daarna weer uit.

Mijn sporen hangen aan mn laarzen en ik doe daar geen stalwerk mee. Ik heb dus ariat schoenn aan en wissel pas oor het rijden. Ik heb fijne broeken om te rijden en doe die niet weg vanwege een trend. En mijn schachten zijn iets wijd, dus ik vind het niet mooi dan.

Maar het is nu heel gewoon, helaas zelfs bij mannen..... gelukkig bij mijn man niet..

Susannah92

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 17:01

_Zsazsa_ schreef:
Ojee naar aanleiding van mijn topic :=
Ik heb nu toch een bootcut broek besteld omdat ik de laarzen over mijn skinny's dus echt niet fijn vind rijden. Ik vind bootcut niet echt mijn ding, maar als het fijner zit wil ik het best proberen.


Juist omdat er in jouw topic echt vrij heftig gereageerd wordt dat het écht niet kan, je jeans in je laarzen, was ik toch wel even nieuwsgierig :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 28025
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:02

Ik rij zelf afwisselend met broek in of over m'n laarzen. Ligt eraan of ik heb kunnen omkleden of niet. Beide prima.

En wat wel of niet 'hoort': zo lang je op show voldoet aan het Regelboek waar de show onder gereden wordt, kan iedereen thuis op z'n paard lekker z'n eigen ding doen lijkt me.

En even voor de leuk: Rieky op Horse Event. Ok, vorig jaar, dus wie weet denkt ze er nu anders over ;)

Afbeelding

Sure_lee

Berichten: 10450
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:08

Ik ken de westernregels niet maar ik vind een skinny in de laarzen echt veel toffer dan broek erover. De laarzen zijn vaak zo mooi dat je dat dan niet meer ziet....
Qua rijden merk ik niet echt verschil.

Anoniem

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:11

Het enige verschil wat ik met rijden merk is dat ik mijn broek wel goed moet vouwen anders doet het zeer. :+

Maflinger_S
Berichten: 12190
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:17

Wat je op een training aan doet moet je zelf weten. Ik heb ook gereageerd in het bewuste topic van Zsazsa en gezegd dat bij westernrijden je broek over je laarzen "hoort". Ik zelf train echter met westernlaarzen en een jodphurrijbroek, waarvan ik dan de elastieken banden aan de onderkant over mijn laarzen draag want de schacht van mijn laars is langer dan de band met elastiek. Dus over er niet uitzien gesproken ... :D.

Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:24

Ik zou wel graag het originele topic willen lezen, maar kan het niet vinden. Heeft iemand een linkje voor me? Mag ook in pb.

_Zsazsa_
Berichten: 4486
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:29

Staat in de openingspost bovenaan.

Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:43

Oh! Sorry :')

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:35

ach, het gaat erom dat je lekker kan rijden toch? en hoe het 'hoort' is ook per jaar weer anders, kwestie van wat in is geloofik :') en misschien komen skinny's met laarzen erover wel in..
kijk, vroegahh werd de broek erover gedragen. zelf vind ik dat mooier en fijner, ook omdat ik smalle kuitjes heb en anders 'flappen' de laarzen wat. en niet te beginnen over vlas in je sok :o

trouwens, ik denk dat er een taboe op is omdat het vaak lijkt alsof engelse ruiters die 'voor de gein' een westernzadel kopen, teugels los gooien en dan opeens 'western' denken te rijden ook vaak met skinnys rijden. misschien heeft dat er wat mee te maken?

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:38

Je ziet ook maar zelden zwarte westernzadels...

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:41

maar dat heeft weer te maken met het olien van leer ipv. verven. zwarte zadels zijn er wel, maar dan vaak of kneiter duur of hele goedkope geperst leren zadelmark kwaliteit..

Maflinger_S
Berichten: 12190
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:56

Ai, ai, laat ik nou als rechtgeaarde westernruiter ook een zwart westernzadel hebben (niet in een van beide bovengenoemde categorieën gelukkig). En een alpenquarter ...

Ik dacht dat ik goed bezig was maar eigenlijk is het maar een bij elkaar geraapt zooitje :D.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:46

Het is al lang in en grote trainers rijden zo,ook mannen. Ik volg dus geen trends en ga mn goede spullen er niet voor wegdoen. Maar broek over laarzen "hoort" in western is onzin.

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:46

hihi, @maflinger ik maakte natuurlijk een verschrikkelijk generaliserende opmerking en er zijn natuurlijk genoeg uitzonderingen :D zo ook natuurlijk met zwarte westernzadels. maar er zijn er ook wat in een normalere prijs en kwaliteit te vinden! ennuu, ik heb ook een hafje :Y) maargoed, beetje offtopic :o

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:49

Ik heb nooit mijn broek over mijn laarzen en ik draag uberhaupt geen broeken met van die rechte pijpen. Niet mijn probleem wat anderen daar van denken :') Ik rijd soms zelfs in joggingsbroek haha

En ben ik ook eens, waarom dure, mooie laarzen verbergen? :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:52

Je fenders raken sneller beschadigd als je laarzen er steeds langs komen. Maar wat je thuis doet maakt toch niet uit, als jij t fijn vind met trainen.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:57

Het was de laatste jaren een no-go, maar nu de skinny jeans ook in westernland zijn doorgedrongen zie je het steeds vaker. Maar dan wel vooral in de fashion, en niet echt in de work/rij-kleding. Op show (wedstrijd) kan het nog steeds absoluut niet.

(Dat Rieky er een demo mee rijdt zegt niks. Die moet ff reclame maken voor de laarzen die haar broer verkoopt. :D )

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:25

Zelfs mannen rijden met lange laarzen over hun broek. Je ziet het al even en ook bij grotere trainers. Op show gaan de chaps erover en zie je het niet.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:54

Heb erg vaak al mensen met hoge laarzen over de broek gezien, grote namen zelf.
Maar niet dat ik wakker lig van wat en hoe nu moet :p

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:18

Ik vind de broek er in absoluut verschrikkelijk.
Je zal nooit een 'grote' naam zien rijden met een skinny broek.

Een gewone rijbroek in de boots zie je idd meer, omdat de boots ook mooier zijn. Maar mi valt er niet mee te rijden, zit toch dubbel in je boots.
Plus als je stallen mest, strooit, hooi geeft en je broek zit in je boots, dan kan je later je boots omkappen en je kousen proper plukken.

Enige nuttige van broek in de boots is bij slijk.. Maar dan haak ik gewoon 1 kant over de boots, zodat die hoger hangt. Ga sowieso niet met mijn dure boots in het slijk spelen.

Cowgirl83
Berichten: 387
Geregistreerd: 16-05-11

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:58

Ik heb ook erg smalle kuiten, en heb juist altijd het probleem dat als ik mijn boots onder mijn broek draag, dat bij elke pas van mijn paard 'pitst' in mijn kuit. Ik kom dan dus gegarandeerd met blauwe kuiten (of blaren zelfs) van mijn paard. Ik rij meestal met een bootcut broek en mijn oude Timberlands, dat vind ik het comfortabelst.

Ik rij ook wel eens met een skinny broek, en dan boots erover, vind ik minder mooi, maar wel heel comfortabel. Ik zie steeds vaker ook mannen met een gewone rijbroek in hun boots, dat vind ik echt geen zicht, broek vol plooien en zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:02

Kirrr schreef:
....
Je zal nooit een 'grote' naam zien rijden met een skinny broek......
.


Misschien/Waarschijnlijk niet op show nee, maar ook die trainen gewoon in hun "kloffie" wat dat ook moge zijn.

MissYvette4u

Berichten: 2994
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:10

Bellatrix schreef:
Er is een reden waarom je je broek over je laarzen 'moet' dragen...had ermee te maken dat je dan niet bleef haken aan je zadel ofzo. Precies weet ik het ook niet meer maar het is tijdens het rijden veiliger om je broek er overheen te dragen.


Zo heb ik het ook altijd begrepen.
Daarnaast vind ik het persoonlijk er niet uit zien, je broek in je laarzen.
Zelf rij ik altijd met mijn broek over de laarzen. De laarzen gaan na de rit meteen uit.
Heb 'standaard' laarzen en bovendien lopen ze niet fijn.
Tegenwoordig zie je steeds meer van die mooie laarzen. Groot gelijk dat je die wil laten zien. Vind het alleen zonde van je geld maar ik ben dan ook meer van het praktische.

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:10

Nooit in skinny broek hoor :D