Western laarzen smaller maken?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Western laarzen smaller maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:22


goldenarrow

Berichten: 8676
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:22

Kirrr schreef:
Chaps worden gebruikt op wedstrijden, in training zal je deze zelden of nooit zien.
Of je moet ze voor regen/warmte gebruiken op buitenritten oid.

Skinny jeans in boots kan idd alleen maar naast het paard (en liefst ver weg van het paard) mi.


Mag ik vragen waarom je dat vindt? Is dat dan vanuit een veiligheidsoogpunt of gewoon omdat dat de 'mode' is?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Western laarzen smaller maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:30

Ik denk omdat westernruiters ook specifieke ideeën hebben over hoe je wel of niet op het paard hoort te zitten :) :D

Anoniem

Re: Western laarzen smaller maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:56

Zooo wijd hoort de schacht nou ook weer niet te zijn, dat je er 2 keer in past! Lijkt me inderdaad niet lekker zitten. Je hebt verschillende modellen laarzen, misschien naar wat passenders kijken! Waar je broek makkelijker overheen kan.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Western laarzen smaller maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:01

Mijn laarzen zijn ook veel te wijd omdat ik nu eenmaal geen kuiten heb, en wel een vrij grote schoenmaat. Eerst reed ik daarom altijd met rijschoenen, maar ik ben nu toch aan de laarzen. Het went. Echt.

_Zsazsa_
Berichten: 4486
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 22:19

VivaLaVida schreef:
Zooo wijd hoort de schacht nou ook weer niet te zijn, dat je er 2 keer in past! Lijkt me inderdaad niet lekker zitten. Je hebt verschillende modellen laarzen, misschien naar wat passenders kijken! Waar je broek makkelijker overheen kan.


Dit waren de smalste die Arthur had staan. Maar denk dat ze met broek eroverheen indd fijner zitten. Ga het gewoon proberen. Heb overal last van op dit moment haha, heb ook al flink spierpijn van de overstap dressuur na westernzadel.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Western laarzen smaller maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:30

Ik rij tot nu toe altijd met mijn timberlands! Na mijn overstap van vorig jaar en een maat zadel bij eurohorse heb ik geen centjes meer voor laarzen :n

Anoniem

Re: Western laarzen smaller maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:41

Ja we zijn velen die beweren dat een westernzadel zo relaxed zit..... :+ ligt er toch aan hoe hard je traint :D
Succes TS!

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Western laarzen smaller maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:20

Nieuwe laarzen zijn mij ook altijd te wijd, maar het wordt zachter en dn merk je er niks van.

Ik draag broeken over mn laarzen n mn man ook. Simpel omdat ik nog goede broeken en laarzen heb.

Maar het is al even in om hoge laarzen over je broek te dragen. Juist door verschillende toppers en zelffs ook mannen. Met trainen zo en op show alleen vlak voor je run chaps erover.

kinriempje altijd!! Je zou zonder niet eens mogen starten.

naomixx12

Berichten: 14
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:02

ik heb dus ook hetzelfde probleem |(