Sugarmiss"]
[quote="Romkabouter schreef:Volgens mij zijn veel westernruiters tegenwoordig nog meer bakruiters dan de engelse.
Dat komt omdat recreeren op een westernzadel geen western rijden is
(nmo)[/quote]
Zo denk ik er ook over.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cassidy schreef:Ik ken trouwens maar weinig mensen met een Quarter van een paar duizend Euro's die deze alleen maar voor ontspannen buitenritjes gebruiken....
Je valt voor een ras nl en als je de centen er voor (over) hebt waarom niet. Niet elke Quarter is trouwens geschikt voor wedstrijden, al zou je dat aan de prijs niet denken
Cassidy schreef:En waar dat zou dat door komen Rommie? In een prutbak kun je nu eenmaal geen sliding stops maken...

Citaat:Ik rij op dit moment buiten in een bak, en moet er niet aan denken op wedstrijdgericht bezig te zijn. Een sneeuwbui/prutbak door teveel regen en je bent klaar met je training.

Citaat:Ik ken trouwens maar weinig mensen met een Quarter van een paar duizend Euro's die deze alleen maar voor ontspannen buitenritjes gebruiken....

Het lijkt me persoonlijk altijd handig om zo naast je paard te lopen, dat wanneer hij schrikt en opzijspringt, je niet omver gegooid wordt of omgetrokken. Maar ook dat heeft niets te maken met dressuur/western.
radicalM schreef:En om nou te stellen dat de westernruiters alleen maar "bakruiters" zijn...er bestaan heel wat meer vormen van westernrijden...niet alleen reining!!

Romkabouter schreef:Reining i.v.m. bodem idd lastig buiten. Maar dit geldt ook alleen maar voor de stops.