Western?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 16:06

Metaxa schreef:
Ik herken mij heel erg in jouw verhaal!
Loop zelf ook tegen (ongeveer) het zelfde aan bij dressuur, ookal rijd ik ik het nog maar 2 jaar.

Lijkt mij lastig om er mee in contact te komen als er in jouw ongeving alleen op dressuur wordt gericht ja!
Hier waar ik woon is er wel mogelijkheid...

In drenthe ken ik eigenlijk niks dus kan je daar niet mee helpen maar hoop voor jou dat het lukt voor jouw en dat je vind wat bij je past!


Fijn om te horen dat ik niet de enigste ben. Wel vervelend dat je met het zelfde zit als mij :(
Er zijn hier in Drenthe echt wel western mogelijkheden. Maar tja vind ze maar eens en kom er maar eens mee in aanraking. Dat blijkt nog niet zo makkelijk te zijn als dat je zou denken.

Hobbyhorse

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:24

Is dit niet leuk voor jou om eens te gaan kijken Gydja?
[WN-EV] [AQHA]Ranch Horse Versatile Show
Misschien een goeie gelegenheid om eens je licht op steken wat er waar kan met western bij je in de buurt?

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 12:41

Leuk! Ik ga kijken of we daar naar toe kunnen :D Wat moet ik me er eigenlijk bij voor stellen? Is het gewoon een wedstrijd?

Hobbyhorse

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:57

Ja een wedstrijd dus misschien een prima gelegenheid om eens wat te vragen of met mensen in contact te komen.
En in juni is er daar een clinic [WN-EV] [CLINIC] Workshop Ranch Horse Trail Versatility 21-06-2015
Die manege ziet er als engels rijden uit op hun site, maar misschien hebben ze regelmatig western dingen?
Ik zou ze eens bellen .

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:38

Gydja schreef:
:D Bedankt voor jullie reacties, nogmaals!
Ik ben heel benieuwd wat ik van Paulette te horen ga krijgen (haar website is wel zeer onoverzichtelijk). Denk dat ik opeens heel veel dingen anders moet gaan doen :+ Maar dan leer ik ook weer beter met kritiek om gaan haha. Door dat jullie zo positief zijn over hoe goed ze wel niet is vind ik het nu zelfs eng :')

Ik snap dat er in de western ook 'aan de teugel' word gereden :j die misvatting heb ik niet. Even om dat uit de weg te ruimen! Enkel een voorbeeld van een ding wat ik niet meer mag of in elk geval op het moment niet mag. Ik kan niet in de toekomst kijken dus ik weet niet hoe het herstel gaat. Ik heb en western clinic bijgewoond. Wel van af de zei lijn maar wat daar verteld werd leek meer aan te sluiten op wat ik zoek. Nu weet ik dat ook niet 100% zeker dus ik zal sowieso lessen moeten gaan volgend om dat te bevestigen.


Paulette is niet eng hoor :D , ik heb zelf al ongeveer 6 jaar les van haar. Ze is ontzettend lief, maar zet je wel aan het nadenken over wat je doet en waarom. Dit is heel erg handig (en zeer confronterend), want als je dan zelf aan het rijden bent, dan ga je daar ook over nadenken; Wat doet mijn paard en waarom? Wat kan ik doen om het te verbeteren en zit ik zelf niet verkeerd op het moment dat mijn paard iets niet wil doen. Je wordt zo ontzettend zelfbewust van je acties op en naast het paard. Het begin is lastig en ik heb echt wel eens gedacht dat ik het nooit ging leren, maar nu valt alles op zijn plek en gaan we met sprongen vooruit. Ik les 1 x in de maand bij haar en dat is genoeg, ik krijg dan genoeg huiswerk mee om mee aan de slag te gaan.

Ze heeft ook een aantal superfijne lespaarden staan. Dus lekker een keertje een afspraak maken en ik ben heel erg benieuwd wat je van haar lessen vindt. Ze geeft iedereen les, dus of je nu engels, western of endurance rijdt, je bent altijd welkom.

shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: Western?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:48

Colin Rietdijk misschien ook een optie? Sinds ik van hem les heb merk ik echt vooruitgang en zoveel meer lol heb in het rijden. Ik weet nu wat ik doe en waarom.
Mijn paardje vind het ook leuk, hij is super aardig en duidelijk!

Fabienne777

Berichten: 169
Geregistreerd: 01-09-15
Woonplaats: https://www.facebook.com/bigguntotrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:13

Western is het leukst!

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Western?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:19

Ik herken mijzelf(en mijn paard) ook heel erg hierin!
Ruim 1.5 jaar aangekloot, lessen lessen en nog eens lessen en hij liep nog steeds niet zoals het 'hoort'. Frustratie alom van mijn kant en van mijn paard zijn kant natuurlijk. Constant spanning en maar smoesjes bedenken om niet te hoeven rijden.

Een tijd terug besloten het roer helemaal om te gooien en over te stappen op western. Beste besluit ooit! Mijn paard loopt beter dan ooit tevoren, is vrolijker met rijden en doet wat ik vraag als ik het vraag. We zijn nog niet helemaal 'compleet' maar ben momenteel bezig met een afspraak voor een zadel en dan is het helemaal af.

Westernlessen af en toe, dit afgewisseld met mijn 'gewone' lessen. Ik heb mijn dressuurinstructrice zover gekregen dat ze zich aanpast aan mijn wensen en dit sluit prima aan bij mijn westernlessen dus krijg super begeleiding.

Echt, ik zou het zo weer doen. Dit had ik véél eerder moeten doen :)