[WN] vraagje over waarde paint

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Re: vraagje over waarde paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 06:47

Leuk dat je je favoriete paard kan kopen en met hem van zijn oude dag kan genieten!
Zo te horen wil je hem graag hebben en heb je er ook wat voor over. Je zou een bod van 800 euro kunnen doen, dan laat je de eigenaren zien dat je serieus geinteresseerd bent.

Succes! Laat je ons weten hoe het afloopt?

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 08:58

Ik sluit me aan bij de meesten hier, niks tot max de slachtprjjs. Ik weet niet hoe je situatie is en je hebt natuurlijk geen glazen bol, maar mocht ie nog 10 jaar leven, vind je het dan nog leuk? Hoe ziet de toekomst van jouw rug eruit? Kans op (hopelijk niet) verslechtering bijvoorbeeld waardoor het verzorgen van een paard te zwaar wordt?

Oude paarden zijn duur, want vaker ziek, wellicht slechte tanden waardoor je moet zoeken naar alternatieven vwb voer, etc. Als je denkt dat je dit allemaal geen probleem vindt, dan kun je nog een hele leuke tijd hebben aan deze nestor, lijkt mij zo!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 13:13

Hij komt niet alleen te staan.
En kans op herstel voor mijn rug is er niet.
Heb 2 keer per week fisio en pijn therapie, goede en slechte dagen dus.
Gisteren met mijn fisio therapeut erover gesproken en hij wil dat ik meer ga lopen bewegen.
En hij was er verder niet op tegen.
Ik heb mijn paard overdag buiten lopen en ik heb ook stallen met uitloop.
Ik heb een vriend die me helpt mocht ik echt even niks kunnen.
Heb een aantal jaar geleden in mussel op een westernstal gereden op een super lief paard dat hele vlakke gangen had, nou ja gereden is een groot woord meer gestapt dat ging goed.
Ik heb nu een paard dat teveel stuitert en niet goed is door gereden, dat werkt niet voor mij.
Ik kan ook nooit meer echt rijden maar zonder paarden wil ik ook niet.
Mijn paard draver heb ik inmiddels te koop gezet, en serieus op zoek gegaan totdat dit zich voor deed.
Ik hoef op hem niet dagelijks te rijden en hij is heel relax in de omgang en ik kan hem het hele jaar door weidegang bieden zo is het voor hem en mij leuk dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:51

Hoe reageerde de verkoper Ironic?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 14:55

Sonja schreef:
Hoe reageerde de verkoper Ironic?

Ik ben nog niet geweest, mijn paard staat tijdelijk bij hem thuis, door verbouwen van de stallen hier.
Ik ben er tegen 5 uur, dan vraag ik wat hij voor de hengst en de merrie samen wil hebben.
Hij heeft geen haast met de verkoop heeft ze ook niet te koop staan, dus ik kan er rustig over na denken.

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:57

Veel succes!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:58

Hoop voor je dat het wat wordt maar laat je niet oplichten omdat je het paard leuk vind.

Slachtgeld (en een beetje evt) meer echt niet. Zeker gezien zijn kreupelheid.

Voor 800 kan je nog heel wat kopen. Dat zou ik echt te veel vinden.

Veel succes!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:02

Als een paard al even niet gereden is en kreupel loopt of iets mankeert, gaat hij ook niet fijn of vlak zitten. Als je de merrie en hengst koopt, zou ik wel kijken dat er niet gedekt gaat worden. Paarden zijn denk ik niet getest?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 15:13

superpony schreef:
Als een paard al even niet gereden is en kreupel loopt of iets mankeert, gaat hij ook niet fijn of vlak zitten. Als je de merrie en hengst koopt, zou ik wel kijken dat er niet gedekt gaat worden. Paarden zijn denk ik niet getest?

Allebij de paarden hebben papieren en zijn getest.
Maar bij mij zouden ze niet veel hoeven is niet van belang, ik kan niet meer dan wat rond stappen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:40

Oke, dus je zou wel veulens willen?

Ik snap wat je bedoeld, maar een paard wat niet lekker loopt, zit niet fijn. Ik heb zelf behoorlijk wat lichamelijke klachten, operaties gehad etc. Mijn ruin heeft een blessure, die heeft goede en slechte periodes en die zijn duidelijk verschillend.

Of kijk naar de ondergrond. Een goed, sterk paard kan een kuiltje of steentje wel hebben. Een slap of onregelmatig paard verstapt zich en dan krijg je echt ene flinke klap in je lijf. Heb laatst door een struikel 3 dagen amper op en neer gekund.

Wij hebben ook uit liefde onze oude merrie terug, dus snap je gevoel. Maar voor de leuk en ene staprondje, kost ene goed paard je even veel. Als je straks een paard hebt om naar te kijken, bergen veearts rekeningen of een paard wat lastig wordt van niks doen of pijn, ben je niet happy en spanningen merk je ook op je lijf.

Maar goed, dat is dus duidelijk nadenken over de keerzijde. Volgens mij heb je al besloten om het te doen. De prijs zal ook afhangen van jouw enthousiasme.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 15:42

superpony schreef:
Oke, dus je zou wel veulens willen?

Ik snap wat je bedoeld, maar een paard wat niet lekker loopt, zit niet fijn. Ik heb zelf behoorlijk wat lichamelijke klachten, operaties gehad etc. Mijn ruin heeft een blessure, die heeft goede en slechte periodes en die zijn duidelijk verschillend.

Of kijk naar de ondergrond. Een goed, sterk paard kan een kuiltje of steentje wel hebben. Een slap of onregelmatig paard verstapt zich en dan krijg je echt ene flinke klap in je lijf. Heb laatst door een struikel 3 dagen amper op en neer gekund.

Wij hebben ook uit liefde onze oude merrie terug, dus snap je gevoel. Maar voor de leuk en ene staprondje, kost ene goed paard je even veel. Als je straks een paard hebt om naar te kijken, bergen veearts rekeningen of een paard wat lastig wordt van niks doen of pijn, ben je niet happy en spanningen merk je ook op je lijf.

Maar goed, dat is dus duidelijk nadenken over de keerzijde. Volgens mij heb je al besloten om het te doen. De prijs zal ook afhangen van jouw enthousiasme.

Ze staan al jaren naast elkaar zonder problemen, er zit geeneens een staldeur voor zijn box.
Het is geen heethoofd
Ik denk er over na het heeft ook geen haast ze staan niet officieel te koop.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:26

ironic__ schreef:
Allebij de paarden hebben papieren en zijn getest.
Maar bij mij zouden ze niet veel hoeven is niet van belang, ik kan niet meer dan wat rond stappen.

Heb ik iets gemist dat het nu om een hengst EN een merrie gaat? :o
Waar zijn ze op getest als ik vragen mag?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 16:33

Hij heeft 2 merries en een hengt te koop.
1 merrie van een jaar tobiaan en een overo merrie van 8 en dan de hengt.
Testen en namen die op papieren staan heb ik hier niet dat lijkt me logisch.
Is ook niet waar ik om vroeg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:52

Tuurlijk wel. Wat de paarden hebben gepresteerd, gezondheid en evt nakomelingen tellen mee in de waarde.
Jij kan wel niet meer willen dekken, maar als ik een goede merrie koop waar ik nog mee kan fokken, wordt die al iets duurder. Idem voor de hengst. Als die wat op zijn naam heeft staan, gezond is, goede nakomelingen heeft etc is die wel wat waard.

Ze staan dus niet echt samen. Als er iets tussen zit en ze komen niet bij elkaar, kunnen ze elkaar alleen zien, maar niet groomen of wat dan ook.

Aangezien de hengst 20 is, is de vraag of er 5 paneltest is gedaan. Dat telt mee als hij nog wel zou dekken als iemand anders hem koopt.
Nu wil jij hem kopen, maar de verkoper bepaalt de prijs aan de hand van al die zaken. Als je een goed paard hebt, zak je niet in prijs, omdat iemand hem alleen wil neerzetten.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 17:02

superpony schreef:
Tuurlijk wel. Wat de paarden hebben gepresteerd, gezondheid en evt nakomelingen tellen mee in de waarde.
Jij kan wel niet meer willen dekken, maar als ik een goede merrie koop waar ik nog mee kan fokken, wordt die al iets duurder. Idem voor de hengst. Als die wat op zijn naam heeft staan, gezond is, goede nakomelingen heeft etc is die wel wat waard.

Ze staan dus niet echt samen. Als er iets tussen zit en ze komen niet bij elkaar, kunnen ze elkaar alleen zien, maar niet groomen of wat dan ook.

Aangezien de hengst 20 is, is de vraag of er 5 paneltest is gedaan. Dat telt mee als hij nog wel zou dekken als iemand anders hem koopt.
Nu wil jij hem kopen, maar de verkoper bepaalt de prijs aan de hand van al die zaken. Als je een goed paard hebt, zak je niet in prijs, omdat iemand hem alleen wil neerzetten.

Ik hoor het wel. Hij is vrij om te doen wat hij wil, en ik vrij om te beslissen ja of nee.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:47

Ik krijg een beetje het idee dat je weliswaar een vraag hebt gesteld, maar het antwoord en de vervolgvragen je niet helemaal bevallen of vergis ik me?

Als de beide paarden niet 5-panel getest zijn zou IK er met de wetenschap van vandaag sowieso vanaf zien.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:07

Ik begrijp niet waarom er allemaal reacties komen die weinig met de vraag van TS te maken hebben. Ze wil weten wat ze moet bieden. Dat het paard oud is en gebreken kan krijgen zal ze zelf ook bedacht hebben. Ook zal ze zelf in haar portemonnee gekeken hebben of ze financieel de zorg op kan brengen.
TS is gek met dat paard en zoekt een paard om lekker mee te tutten. Prima toch? Voor het dier fijn als hij een goede oude dag krijgt.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:18

Ik zou er als ik jou was niet veel meer voor geven. 500?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:30

Nouja, een paard van 20 zonder klachten zou ik zonder 5 panel test nog wel durven kopen, zeker als ik niet van plan ben om er mee te dekken.

De vraag is wat de eigenaar belangrijk vind, geld of een goed thuis want waarde heeft de hengst natuurlijk niet meer.

Sterkte en hopelijk gunt de eigenaar je het paard.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 18:56

Ik ben net terug, de merrie valt af het is gezien mijn gezondheid ook niet verstandig deze merrie te kopen, ik kan er niet alle dagen mee aan de slag, en deze merrie wil werken.
De eigenaar komt zo bij ons eten en dan ga ik eens praten over de hengst.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:36

Dus die drachtige draver waar toen zo`n ophef over was moet nu weg?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 20:44

Mijn merrie moet niet weg, dat dat even helder is.
Het is een super liep paard alleen voor mij niet uit te zitten.
Als er iemand komt die helemaal weg van haar is mag ze weg.
Omdat dit nu zo ter sprake is gekomen dacht ik dat de hengst en ik wat voor elkaar zouden kunnen betekenen.
Dit staat verder ook los van mijn paardje
Afbeelding

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:46

Het is dat ik geen plek heb, had r zo opgehaald.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 20:51

tones schreef:

Het is niet dat ze weg moet hoor, maar ze wil echt graag wat doen, ik doe alleen knuffelen met haar.
En verder staat ze gewoon buiten of in de binnenbak hoe het uitkomt.
Ze staat zeker niet in de weg, maar lekker thuis, het enigste is dat er niks mee gedaan wordt.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:03

ironic__ schreef:
tones schreef:

Het is niet dat ze weg moet hoor, maar ze wil echt graag wat doen, ik doe alleen knuffelen met haar.
En verder staat ze gewoon buiten of in de binnenbak hoe het uitkomt.
Ze staat zeker niet in de weg, maar lekker thuis, het enigste is dat er niks mee gedaan wordt.

Misschien kun je een bijrijder zoeken voor haar? Doe je de merrie ook een plezier mee en dan hoeft ze niet gelijk weg.