Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Hoe reageerde de verkoper Ironic?
superpony schreef:Als een paard al even niet gereden is en kreupel loopt of iets mankeert, gaat hij ook niet fijn of vlak zitten. Als je de merrie en hengst koopt, zou ik wel kijken dat er niet gedekt gaat worden. Paarden zijn denk ik niet getest?
superpony schreef:Oke, dus je zou wel veulens willen?
Ik snap wat je bedoeld, maar een paard wat niet lekker loopt, zit niet fijn. Ik heb zelf behoorlijk wat lichamelijke klachten, operaties gehad etc. Mijn ruin heeft een blessure, die heeft goede en slechte periodes en die zijn duidelijk verschillend.
Of kijk naar de ondergrond. Een goed, sterk paard kan een kuiltje of steentje wel hebben. Een slap of onregelmatig paard verstapt zich en dan krijg je echt ene flinke klap in je lijf. Heb laatst door een struikel 3 dagen amper op en neer gekund.
Wij hebben ook uit liefde onze oude merrie terug, dus snap je gevoel. Maar voor de leuk en ene staprondje, kost ene goed paard je even veel. Als je straks een paard hebt om naar te kijken, bergen veearts rekeningen of een paard wat lastig wordt van niks doen of pijn, ben je niet happy en spanningen merk je ook op je lijf.
Maar goed, dat is dus duidelijk nadenken over de keerzijde. Volgens mij heb je al besloten om het te doen. De prijs zal ook afhangen van jouw enthousiasme.
superpony schreef:Tuurlijk wel. Wat de paarden hebben gepresteerd, gezondheid en evt nakomelingen tellen mee in de waarde.
Jij kan wel niet meer willen dekken, maar als ik een goede merrie koop waar ik nog mee kan fokken, wordt die al iets duurder. Idem voor de hengst. Als die wat op zijn naam heeft staan, gezond is, goede nakomelingen heeft etc is die wel wat waard.
Ze staan dus niet echt samen. Als er iets tussen zit en ze komen niet bij elkaar, kunnen ze elkaar alleen zien, maar niet groomen of wat dan ook.
Aangezien de hengst 20 is, is de vraag of er 5 paneltest is gedaan. Dat telt mee als hij nog wel zou dekken als iemand anders hem koopt.
Nu wil jij hem kopen, maar de verkoper bepaalt de prijs aan de hand van al die zaken. Als je een goed paard hebt, zak je niet in prijs, omdat iemand hem alleen wil neerzetten.
tones schreef:Het is dat ik geen plek heb, had r zo opgehaald.
ironic__ schreef:tones schreef:Het is dat ik geen plek heb, had r zo opgehaald.
Het is niet dat ze weg moet hoor, maar ze wil echt graag wat doen, ik doe alleen knuffelen met haar.
En verder staat ze gewoon buiten of in de binnenbak hoe het uitkomt.
Ze staat zeker niet in de weg, maar lekker thuis, het enigste is dat er niks mee gedaan wordt.