[WN] Nieuwe datum training Noord.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:56

7 februari is OK. Ik stel wel voor om er dan dus een thema aan te hangen. Dus misschien Pleasure o.i.d.

Van Chris heb ik begrepen dat hij beide data (7 februari en 17 april) niet kan. Hij kan wel op 24 april en vindt het wel leuk om er dan bij te zijn.

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:57

O ja, en ik vraag hier in de buurt nog iemand om mee te gaan. En misschien is Helen er ook bij.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 20:58

Hoeveel deelnemers is het maximum?
Dinkytoy rijd ook weer mee, dan zit ik op 7 deelnemers. Van mijnimena heb ik nog niets gehoord, maar ik denk dat die ook weer mee willen doen.
Als er erg veel deelnemers zijn is het eventueel een optie om in twee groepen te rijden. elke groep 1,5 uur. Kan je ook kijken hoe anderen rijden, meer deelnemers mogelijk en een kortere rijtijd omdat vorige keer 2 uur wel veel was. (dan ga ik er even van uit dat iedereen er op tijd is Haha! )

Als je graag een bepaald onderwerp wilt behandelen, of meer over wilt weten, hoe anderen speciale dingen oplossen of antwoord op een probleem denk ik dat je dit van te voren hier in dit topic even aan moet geven zodat we allemaal weten wat we gaan doen. Om er één thema aan te hangen en het daar alleen maar over te hebben lijkt mij niet zo interessant gezien het verschillende niveau en interesse van de ruiters en paarden.

Ik ben bijvoorbeeld erg geïnteresseerd in losrijoefeningen en "andere" oefeningen om de training interessant te houden voor mijn paard, allerlei soorten optomingen en de werking ervan, en mijn paard is erg flechmatiek (sloom) hoe zouden anderen dit oplossen? Ik moet altijd eerst kwaad worden voor hij ineens heel goed kan wat ik van hem vraag.

asbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:07

Ja, leuk! Wat ons betreft mag je 7 februari vastzetten. Lijkt ons goed. Wij kunnen in elk geval.

asbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:09

Is het trouwens weer om 14.00uur - 16. 00uur? Dat zou ons goed uit komen. Want 's morgens komt de hoefsmid.

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:37

Zeker weten doe ik ook weer mee, zou wat wezen, jullie in de ene bak aan het trainen en ik in de andere bak met Lauriertje! Wij zijn daar immers toch al.. Voor mij en haar ook wel goed, ben vaak eerst niet helemaal streng genoeg in het begin op zo'n dag wat er dan uiteindelijk in resulteert dat ik haar eerst een keer door de bak heen moet meppen voordat ze me weer een beetje serieus neemt.... Komt toch niet zo vriendelijk over... Lijkt mij ook wel leuk om eens te horen hoe jullie je paard dan "wakker" maken. Ben met Laurier laatst een paar keer eerst met wat grondwerk bezig geweest en heb dr op een halstertje gereden, reageerde ze heel goed op totdat ze erachter kwam dat je zonder bit wel heel makkelijk onder stelling en buiging uit kan.... Tja zo modderen wij wat door. Maar als je er maar lol in houdt he? Haha!

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:35

hoi allemaal, ik denk dat ik niet mee kan rijden, maar Sundance staat waarschijnlijk op dat moment in nw-pekela, dus patrick rijdt hem dan.
als het mogelijk is kom ik wel kijken hoe jullie het allemaal doen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:01

peppy mijn vriendin wil ook graag meerijden (op barly met een dikke buik Haha! ) het hangt nog even af van of ze moet werken. maar ik laat het je zo snel mogelijk horen.

en dat van optomingen enz. vind ik wel interessant, nou weet ik dat jij een leuke verzameling bitjes hebt Cool en een paar van die martelwerktuigen heb ik ook nog wel. als er nog meer mensen dit onderwerp interessant vinden kunnen we wel wat uitproberen.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 10:03

Ik ga iig reserveren en hoor nog wel even wat gewenste onderwerpen zijn en of er zoveel deelname is dat twee groepen noodzakelijk zijn.

Het is misschien handig Rina om dan een hoofdstel mee te nemen met snaps zodat je makkelijk bitten kan wisselen.

asbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:18

He PeppySan, is het wel weer van 14-16.00uur?

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 20:03

PROBLEEM!!!

Zaterdag 7 februari hebben ze een onderlinge wedstrijd op de manege, dus is het niet mogelijk de bak te huren. Boos! (was verkeerd aangegeven in het programma van de manege)
Is het voor iedereen mogelijk om zondag 8 februari te komen? Van 1400 tot 1600 uur (of bij veel deelname 2 groepen, 1 1/2 uur, van 1400 tot 1700)
de week erna is er ook een wedstrijd en de 28e kon al bijna niemand. Dus dan gaat het wel weer een eind naar voren.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:13

voor mij geen probleem maar ik weet natuurlijk niet hoe de rest erover denkt.

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:27

Voor mij ook geen probleem.

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 08:35

Voor mij ook geen probleem.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 17:47

Oke, zondag 8 februari van 1400 tot 1600 gereserveerd.

asbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:49

Wij kunnen ook wel. Leuk, wij hebben er zin in.

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:23

Helen en Cisca komen ook.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 10:35

Het wordt nog druk.
Ik heb nu 12 aanmeldingen. En twee waarvan ik het nog niet weet.
Gaan we in twee groepen?

Ik heb nu:

Francisca
Helen
Cisca
Sflj
Asbe
Dinky Toy
Rina
+ vriendin
Raven Stable
Let
Patrick
Peppysan

En van Mijnimena weet ik het nog niet. Misschien komen die ook met één of twee paarden.

14 ruiters in een bak van 20 bij 60 zou wel moeten kunnen, moeten we er niet te veel trailspul in zetten.
Wat willen jullie?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:55

Ik zou 2 groepen willen voorstellen. En ik vond dat trailspul wel leuk, de vorige keer.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:53

doe idd maar 2 groepen, als je aan het rijden bent let je toch net ietsje minder op de rest en zo kun je dan zonder paard het een en ander zien.

asbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:24

Als je het in twee groepen indeeld. Zou je dan de tijd dat wij moeten aan ons door kunnen geven? Dan kunnen we daar rekening mee houden.

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:46

Is het misschien een idee om het juist niet in 2 groepen te doen en dan bijvoorbeeld geen trail spul neer te leggen . We zouden dan bijvoorbeeld pleasure kunnen doen. Dat eerst een groep pleasure doet en de andere kijken, waarvan 1 zegt wanneer ze naar de stap draf etc. moeten en daarna andersom . Daarna kun je het met zijn allen erover hebben hoe het gaat en wat er opviel. Dat kan allemaal te paard. Daarna zou je bijvoorbeeld een stukje horsemanship kunnen doen. Je kunt dan juist ook goed oefenen dat je van de groep afrijdt en hoe de paarden daarop reageren. En bovendien kun je daarbij ook goed van elkaar leren. En daarna, bijvoorbeeld in de kantine of gewoon nog in de bak, een stukje over de bitten. Dit kan gewoon "droog", dus zonder paard geoefend worden. Ik ga bijvoorbeeld niet allemaal verschillende bitten in mijn paard hangen, maar vind het wel interessant om te horen wat voor soort bitten er allemaal zijn en wat volgens de verschillende mensen de voor en nadelen zijn. Nou, tezamen met het inrijden, ben je volgens mij dan al gauw 1,5 tot 2 uur verder Haha!

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:49

Ik vergeet nog wat Haha! . Als je in 2 groepen rijdt, kun je juist niet naar elkaar kijken. Want als de ene groep aan het rijden is, gaat de andere opzadelen. En als de andere groep aan het rijden is, gaan de anderen weer afzadelen. Kortom, het lijkt mij juist niet zo goed idee Knipoog . Maar ja, misschien ben ik de enige hoor Bloos

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 22:46

Heb je 1,5 uur nodig om op /af te zadelen dan?
Als je je paard thuis netjes gepoetst hebt kan je toch in 10 minuten klaar zijn. Dan houden we tussen de groepen in 10 minuutjes pauze voor paardenwissel.
Ik zou voorstellen om juist wel 2 groepen te doen zodat iedereen ook de andere groep kan zien rijden. Dus wel allemaal om 1400 uur aanwezig te zijn. Juist zonder paard zie je dingen die je anders niet zou zien. Je bent zo met je eigen paard bezig dat je vergeet om je heen te kijken.

Ook vind ik het een goed idee om HMS en pleasure te doen aangezien we vorige keer trail hadden. Er kan voor de liefhebber natuurlijk wel wat neergelegd worden want er is geen 60 meter nodig voor de pleasure.
Misschien kunnen er dan wat grondtroepen in het midden staan om te "jureren" en te vertellen wat hun op viel.
HMS proefjes kan ik wel maken, geen probleem.
Moeten we alleen even groepen indelen.

Oja, ik heb nog een deelnemer en toekomstig bokker: WP OK dan! Alvast welkom op bokt WP
dus in totaal nu 13 deelnemers en twee nog onzeker

DennisC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:28

wij komen 8 februari ook. gezellig.
we komen waarschijnlijk met 2 paarden.
maar wij hebben geen belangstelling om andere bitjes te gaan proberen.