Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
) het hangt nog even af van of ze moet werken. maar ik laat het je zo snel mogelijk horen.
en een paar van die martelwerktuigen heb ik ook nog wel. als er nog meer mensen dit onderwerp interessant vinden kunnen we wel wat uitproberen.
(was verkeerd aangegeven in het programma van de manege)
. We zouden dan bijvoorbeeld pleasure kunnen doen. Dat eerst een groep pleasure doet en de andere kijken, waarvan 1 zegt wanneer ze naar de stap draf etc. moeten en daarna andersom . Daarna kun je het met zijn allen erover hebben hoe het gaat en wat er opviel. Dat kan allemaal te paard. Daarna zou je bijvoorbeeld een stukje horsemanship kunnen doen. Je kunt dan juist ook goed oefenen dat je van de groep afrijdt en hoe de paarden daarop reageren. En bovendien kun je daarbij ook goed van elkaar leren. En daarna, bijvoorbeeld in de kantine of gewoon nog in de bak, een stukje over de bitten. Dit kan gewoon "droog", dus zonder paard geoefend worden. Ik ga bijvoorbeeld niet allemaal verschillende bitten in mijn paard hangen, maar vind het wel interessant om te horen wat voor soort bitten er allemaal zijn en wat volgens de verschillende mensen de voor en nadelen zijn. Nou, tezamen met het inrijden, ben je volgens mij dan al gauw 1,5 tot 2 uur verder
. Als je in 2 groepen rijdt, kun je juist niet naar elkaar kijken. Want als de ene groep aan het rijden is, gaat de andere opzadelen. En als de andere groep aan het rijden is, gaan de anderen weer afzadelen. Kortom, het lijkt mij juist niet zo goed idee
. Maar ja, misschien ben ik de enige hoor