Heel veel grondwerk doen? Ik had ook een appaloosa die precies hetzelfde deed! Ik heb toen heel veel grondwerk gedaan en echt elke dag heel veel mee bezig zijn. Toen hielp het wel. Erg vervelend zeg.
Misschien kun je hier vertellen waar je vandaan komt en kunnen mensen je een goede trainer adviseren. Meningen zullen daarover verschillen, maar een oede trainer kan je gewoon verder helpen EN een goede trainer ziet ook wanneer het paard echt niet anders kan door pijn bijvoorbeeld.
Zodra hij gaat rennen, doet hij voor de rest niks 'geks'. Hij gaat ook niet harder rennen, blijft zelfde tempo (rengalop) Als ik hem probeer om te 'gooien' dan blijft ie gwn door rennen. Hij is op dat moment gewoon niet te 'bereiken'.
TS: ik zou zeker zijn rug eens op de foto zetten. ik heb ditzelfde probleem gehad met ook een appaloosa (toevallig) en dan dat rennen, maar ook het onbereikbare zijn. hij bleek serieuze kissing-spines te hebben.
dus voordat je er vanuit gaat dat het een fout van jou is kan je beter hem laten doorlichten, dan weet je het zeker dat het "rottigheid" is.
Hoi TS, je hebt een appie zonder papieren, toevallig een foto van haar? Want je hebt western appie's en je hebt stippen appies die niet western zijn en je hebt... Knabstruppers.. (en veel appies hebben die niet western zijn hebben weer ergens knabstrupper bloed, stippies komen ergens vandaan en vaak dus daar).
Even voor je idee... die zwarte van mij is een knabstrupper en ja.. die trok ook op van 0 naar 185 km/u in 1 seconde met zijn snuit in de lucht en geen rem of stuur. En nee, hij mankeerde niets. En ja, we zijn er over heen gekomen! Grand prix ruiter die het ooit zag (mazzeltje hij deed het daar op 4 daagse cursus ook een keer) zei doodleuk, ohhh, aanleuinigsprobleempje zo op te lossen.. (ja, voor hem, voor mij heeft dat nog wat voeten in de aarde gehad, maar is gelukt!!) Heb er nu echt ontzettend gaaf en fijn paard aan!
(wel eerst zeker weten dat hij niets mankeert uiteraard)
babet1207
Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-15 17:14
Dit is hem:
Ik ga hem sowieso eerst even nalaten kijken. Het zekere voor het onzekere.
Ziet er leuk uit! Ik had dus precies hetzelfde probleem. Door heel veel te lessen, 2 keer per week ging het goed. Mijn instructrice ging er toen ook op rijden.
Test eerst maar eens op pssm, als dat n/n is zijn rug op de foto,op de foto staat ie "geparkeerd" met zijn achterhand. Staat hij altijd met 1 achtervoet verder naar achter dan met de andere?
Ga ik doen bedankt. Hij staat niet altijd met 1 been naar achter, is verschillend. ene keer wel andere keer niet.
snellemerlin
Geplaatst: 26-01-15 12:20
Hier zijn hele mooie oplossingen voor met training!! Kijk eens in de youtube filmpjes van Warwick Schiller of PB me ff voor meer info! https://www.youtube.com/watch?v=1LVXEd5JzzI
is het altijd bij dezelfde oefening? Hoe reageert hij als je het negeert maar gelijk na het ervandoor gaan dezelfde oefening door vraagt als je daarvoor mee bezig was? Misschien vind hij het achterwaarts wel makkelijker dan de oefening die je vroeg en werkt het daarom niet?
ElCamino
Geplaatst: 26-01-15 16:17
Op Wennekers staan genoeg mensen die je kunnen helpen !! Zowel western als dressuur. Ken er zelf ook een paar die er staan. Voordeel is dat ze je dagelijks kunnen helpen indien nodig....en ik denk dat je idd gewoon les moet nemen en het op moet lossen met een instructeur.
Ik ben zelf geen expert, maar ten eerste is dit geen appaloosa (heeft tobiano patroon). Ten tweede weinig spieren en ten derde een relatief lange rug. Of de foto is raar. Beste plan lijkt mij om van nul te herbeginnen met grondwerk.
Het is wel een appaloosa, maar dat doet er niet toe.. en foto zal wel raar zijn... maar ik heb het al opgelost dus dit topic is verder overbodig. Iedereen erg bedankt voor de bruikbare tips!