[WN] Quarter Horse aanschaffen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Re: Quarter Horse aanschaffen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:33

Meteen niet, maar het zijn niet echt lange-afstandspaarden. Verder kan ik mij niet voorstellen dat een "karrepaard" zou stoppen en spinnen als een quarter, maar soit...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:05

Een goed ranchpaard maakt echt wel dagtochten hoor en dat zijn toch vaak wel quarters. Niet hier in NL maar in de US uiteraard.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:17

Toegegeven, er zijn veel quarters met beenproblemen, erfelijk vaak, dus afwijkend. Maar dat betekent niet dat de quarters zonder die problemen niet een dagtocht, teampenning, reining of voor de kar kunnen. Beetje rare vergelijking. Misschien komt het anders over dan je bedoeld.

Daarnaast TS, toen ik voor het eerst ging paardshoppen heb ik ook een tip van iemand gekregen een 2 jarige te kopen en hem zelf onder begeleiding te beleren. Even vooropgesteld had ik niet de middelen om een paard een half jaar in training te zetten gezien dat een vrij dure aangelegenheid is. Het zou dus echt op mij aankomen en mijn begeleiding.
Ik ben zooooo blij dat ik dat advies niet heb opgevolgd. In plaats daarvan heb ik een 13 jarige gekocht, die alles al kende. Ze liep al een aantal jaren in lessen waardoor ze wel erg scheef was en redelijk verroest. Dus moest alles wel weer opfrissen onder begeleiding. Daar heb ik erg veel van geleerd.

Natuurlijk is het leuk om samen op te groeien met zo´n beestje. Dat lokte mij ook enorm. Ik denk alleen dat je dat beter later kan doen als je zelf al meer ervaring hebt opgedaan. Daarnaast vind ik het punt dat Kirr aanhaald ook een goede. Welke richting wil je op, heel belangrijk bij een keuze van een paard.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:00

Beenproblemen hoeven niet aan het ras te liggen. Je moet kijken hoe een quarter is gefokt. Daarnaast is de juiste opfok, goede stal management en de juiste training enorm belangrijk. Bij slechte opfok begin je al in de min. Dan is slechte voeding enorm slecht voor het gehele paard.
Gebeurd trainen op een kundige manier? Op een goede bodem?
Men moet niet een heel ras de schuld geven omdat mensen fouten maken.