[WN] Wat voerenjullie aan krachtvoer aan je QH?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chery

Re: Wat voerenjullie aan krachtvoer aan je QH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:43

Hugho westernmix en hugho luzerne. Verder veel hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:23

Basisbrok, staat op gras, en krijgt smorgens en savonds hooi. Heb vorig jaar een tijdje creatine bijgevoerd en hier echt verschil van gemerkt in combi met trainen.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 00:50

Loes'sCorner schreef:
Ok top. Ja ik woon dus in Duitsland en St, Hippolyt is voor mij super te krijgen.

Er zit 9 % suiker in en zetmeel 17,7 %

https://www.st-hippolyt.de/images/Downl ... riStar.pdf

Jep, gebruik die ook naast de cavalor die hij standaard krijgt. Ruikt héél goed, zit precies ook iets muntachtig in.
Gebruik ook de supercondition en het is het eerste product waarbij ik best wel resultaat bij zie.

Vind die producten dus heel goed.

Mijn veulen krijgt ook de fohlengold muesli. Eet hij heel smakelijk op en moet er bijlange ni zoveel van geven als aangegeven staat.... 's Morgens krijgt hij cavalor en 's avonds fohlengold :-)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 01:02

Loes'sCorner schreef:
Kijk voor mijn robust ponies voer ik Care4life of Vito oiv, natures best als ze werken, maar allemaal vrij somber voer.

Mijn beide dames krijgen sinds een poosje ook care4life. Bevalt mij erg goed. De ouwe heer krijgt Hippostar Horsekwik met Natures best van Pavo. Daarnaast extra vitamines en mineralen ook van Hippostar en voor de rest vrijwel onbeperkt hooi en gras.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 09:09

Hier, afhankelijk van de hoeveelheid en kwaliteit gras in voor-en najaar, wordt de brok en hooi rustig aan opgebouwd. De max is 2x per dag 1 kilo Havens Basis sportbrok gemengd met Havens Cool Mix muesli en een handje pure lucerne zonder toevoegingen. Vanaf de herfst ook iedere dag een schepje Soulmate nutrition 2G. Verder per dag 8 a 10 kilo 2e snede grof hooi. De overgang naar de zomer wordt meer gras gegeven middels strookbegrazing, hooi in mindere mate en vitaminekoeken ipv brok.