[WN] Westerndressuur of Cowboy Dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:58

ik vind het echt interressant en zou graag nog meer willen weten puur uit interesse,het blijft een apart bit.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 15:06

Geweldig Elcid , benieuwd te horen hoe het er was.
En ik hoop dat diegenen die gaan ook foto's maken en op Bokt zetten.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 15:07

Hobbyhorse schreef:
Geweldig Elcid , benieuwd te horen hoe het er was.
En ik hoop dat diegenen die gaan ook foto's maken en op Bokt zetten.

Ik ben ook benieuwd, een topicje zou idd leuk zijn :)

ElCid

Re: Westerndressuur of Cowboy Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:10

Fototoestel gaat mee en ik laat weten hoe het was.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 18:12

Leuk, dankjewel! :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:42

Proef nog eens rijden na jurycommentaar, wat een leuke opzet! :D

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:00

Ja dat vind ik ook TurdusMerula

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:04

dat is inderdaad een leuke opzet.. maar dat is niet voor punten? had ik dat goed begrepen?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:12

Wat voor punten? Het is een wedstrijd, met begeleiding omdat het zo'n beetje de 1e "cowboy dressage" wedstrijd in deze omstreken is. Er worden winnaars bekend gemaakt, maar of er punten worden gegeven, weet ik niet. Dat maakt me eerlijk gezegd ook niet uit, ik ga er puur voor een stukje ervaring heen en om te zien hoe dit wordt opgepakt. Ik ken de locatie en het is niet al te ver.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:18

dat zeg ik. het is een wedstrijd, dus krijg je punten. je hebt dan toch ook een winnaar etc..

dat dat niet de hoofdmood is, snap ik. maar je wil toch zien waar je staat tov je mede deelnemers???

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:20

Oh, op die manier. Ik dacht dat je punten bedoelde om te verdienen in een klassement, zoals de YEHPA bij de DPHC.
Er zal wel gepunt worden om de plaatsen te bepalen, ja ;)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:19

ElCid schreef:
Ik heb me ingeschreven voor 18 oktober, ben heel benieuwd. Ik rijd alle 3 de proeven, dus van newcomer, novice en intermediate. Het is een soort oefenwedstrijd, iedereen rijdt de proeven 2x, de 1e keer krijg je beoordeling en wat er anders/ beter moet en dan mag je de proef, met die tips nog een keer rijden. :D

Jammer genoeg heb ik de wedstrijd moeten afzeggen; de kosten begonnen een beetje de spuigaten uit te lopen en dat kregen we pas woensdag te horen................
De wedstrijd zelf was niet duur, 20,- voor de 3 proefjes met uitleg, maar de bijkomende kosten werden een beetje te gek!
De box, va. vrijdagavond, was 70,-, dat hadden we er evt. nog voor over gehad al is het een knappe prijs maar toen we te horen kregen dat we voor het neerzetten van onze trailer ( met living, dus daar zouden we dan in slapen) ook nog 40,- moesten betalen was de lol er af.
Met heen en terug rijden, eten en ons andere paard 2 dagen in pension zou het grapje ons ca. 300,- gaan kosten. Dat vinden we te veel voor een "oefen' wedstrijd. Jammer dat er dit soort belachelijke prijzen worden gevraagd.
Als ik een jury kan vinden en er mensen zijn die het leuk zouden vinden om dit in Nederland te doen wil wel eens kijken of het hier ergens te organiseren is, maar dan met normale prijzen voor boxen en trailers :o .
Volgend weekend rijd ik in Stuifzand, gewoon western ;) , is ook leuk :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:42

Ik zou het zeker leuk vinden :j

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:13

Jammer maar echt volledig begrijpelijk Elcid. Wie weet komt er een vervolg in Nederland idd!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:01

ElCid schreef:
Jammer genoeg heb ik de wedstrijd moeten afzeggen; de kosten begonnen een beetje de spuigaten uit te lopen en dat kregen we pas woensdag te horen................
De wedstrijd zelf was niet duur, 20,- voor de 3 proefjes met uitleg, maar de bijkomende kosten werden een beetje te gek!
De box, va. vrijdagavond, was 70,-, dat hadden we er evt. nog voor over gehad al is het een knappe prijs maar toen we te horen kregen dat we voor het neerzetten van onze trailer ( met living, dus daar zouden we dan in slapen) ook nog 40,- moesten betalen was de lol er af.
Met heen en terug rijden, eten en ons andere paard 2 dagen in pension zou het grapje ons ca. 300,- gaan kosten. Dat vinden we te veel voor een "oefen' wedstrijd. Jammer dat er dit soort belachelijke prijzen worden gevraagd.

Je kunt er de organisatie niet op aanspreken dat je andere paard 2 dagen in pension moet vind ik.

Ik vind 70 euro voor een box niet duur (twee dagen neem ik even voor het gemak aan ;) ), en de wedstrijd ook niet.
Over de 40 euro voor de trailer kun je nog wat over discussiëren, maar het totale bedrag van de wedstrijd zou 130 euro zijn, niet 300!
Dat je de kosten die je moet maken om er heen te kunnen te hoog vindt snap ik, maar je trekt nu de stekker eruit omdat je 40 euro extra moet betalen om je trailer te kunnen parkeren.
Daar had je wellicht ook iets anders voor kunnen verzinnen, maar dan had de wedstrijd alsnog 260 euro gekost.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:28

Ik hoop dat ik toch zelf mag beslissen waar ik mijn grenzen trek? Bij de 70,- voor een box van 20.00 vrijdag tot ca. 17.00 zaterdag begon ik al te twijfelen maar 40,- betalen om in mijn eigen trailer te mogen slapen was voor de grens, punt uit, klaar.
Mijn beslissing, mijn grens en eerlijk gezegd hoef ik daar geen commentaar op, ik kondig het hier alleen aan omdat er mensen benieuwd waren hoe het was; het was dus niet.........

Maar goed dat ik het weet, als ik dan hier iets ga organiseren kan ik volgens jou dus dergelijke prijzen hanteren..........leuk :)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:57

Natuurlijk helemaal je eigen beslissing, maar het lijkt alsof je de "schuld" bij de organisatie legt en dan 300 euro noemt. Dat is niet fair vind ik.
Als je 300 euro teveel geld vind voor een oefenwedstrijd snap ik dat helemaal, dat is ook veel geld. Aan de andere kant is het natuurlijk hobby en dat mag geld kosten. Die keuze kun je alleen zelf maken ;)
70 euro voor een box en écht een redelijk prijs hoor en 7 euro voor een proef is een koopje dus daar mag je het zeker voor doen :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:10

Ik ga even meelezen....

Als voormalig dressuurruiter (heb 20 jaar dressuur gereden) die enkele manden geleden de overstap naar de western (pleasure) heeft gemaakt had ik tot afgelopen dinsdag nog niet van western dressage gehoord ;)

Ik zag het per toeval in n western catalogus staan waardoor ik maar eens op zoek ben gegaan naar wat meer info, deze info kreeg ik van mijn instructrice, zij vertelde mij wel wat anders dan dat ik hier lees...

Ze vertelde me namelijk dat western dressage niet ontdekt is door een amerikaan maar door een fransman (don't shopot me if i'm wrong!!!) en dat die n jaar of 3 geleden naar Amerika is gekomen om dit hier te laten zien. Daarna is hier pas wat op verder gebouwd. Ik zal voor de zekerheid nog eens naar de naam van die man vragen :D

Hoe dan ook.... Ik vind het erg interessant en ga me er aan deze kant van de oceaan (woon momenteel in Amerika) is wat meer in verdiepen ;)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:10

Dan heeft jouw instructrice het toch niet helemaal goed, Cowboy Dressage is "ontdekt" door Eitan Beth-Halachmy en hij heeft in 2006 al een demo gegeven op de WEG in Aken. Cowboy Dressage wordt tegenwoordig ook door "echte" Cowboys ( Bijv. Jack Brainard en Jeff Sanders) beoefent. Jack meer vanuit de Texaanse stijl, Jeff puur vanuit de Vaquero stijl, wat op zich dus al puur dressuur is, maar dan met een westernzadel. "Ontdekt" is een groot woord, het bestond al ( de Californische Klassieke stijl) en is door Eitan verder "uitgebouwd". De klassieke Californische stijl/ Vaquero stijl is rechtsreeks gebaseerd op de Iberische klassieke rijstijl; et voila, ;) dan heb je dus Western/ Cowboy Dressage.
http://www.cowboydressage.com/

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:35

Intussen heb ik Jeff Sanders bereid gevonden om volgend jaar een clinic te komen geven in Nederland op 11/ 12 juli. Bij belangstelling kan je me een PB sturen.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:08

Leuk om te zien, jammer dat dit niet in nederland is.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:21

Is dit niet een beetje te vergelijken met working equitation of hoe dat ook heet?

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:34

ElCid schreef:
Intussen heb ik Jeff Sanders bereid gevonden om volgend jaar een clinic te komen geven in Nederland op 11/ 12 juli. Bij belangstelling kan je me een PB sturen.

Volgend jaar wel in NL, geweldige actie , zie de andere draad van Elcid

[WN-EV] 11/12 juli 2015 Jeff Sanders/ Vaquero Horsemanship

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:27

Heb het gezien maar dan nog is het een eenmalige aktie er is bv op wedstrijdnivo niks te vinden, tenminste ik kan het niet vinden

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:42

racinggirl schreef:
Heb het gezien maar dan nog is het een eenmalige aktie er is bv op wedstrijdnivo niks te vinden, tenminste ik kan het niet vinden

Als er genoeg belangstelling is dan hoop ik op termijn ook Cowboy Dressage wedstrijden te kunnen organiseren en als de clinic een succes is dan gaan we dat ook zeker herhalen.
Het is anders dan Working Equitation, maar heeft zeker raakvlakken.