[WN] Met western paard naar buiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Met western paard naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:16

Geen idd, maar een westernpaard kan buiten net zo hard schrikken als welk ander paard. Een voordeel is hooguit dat je een knop hebt om beet te pakken :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:42

Haha ja, das waar :') Maar mijn ervaring is dat die knop bij een bokpartij wel eens in de weg zit. Maar mijn punt was dat er natuurlijk niet perse een WESTERNruiter mee hoeft :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:01

Dat hoeft idd niet :)

Bij bokken heb ik nooit last van de knop, die heb ik vast :D

Shyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:21

MarliesV schreef:
Waarom zou je sporen om doen? Die heb je toch niet nodig buiten. Dat is ter verfijning en niet om ze voorwaards te trappen dus buiten totaal niet nodig als je paard gewoon lopen wil.

Maar je zegt dat je nog een braaf paard hebt staan. Geen volwassene in de omgeving die op dat paard met je mee kan? Dan heb je 2 paarden die elkaar kennen en zich aan elkaar op trekken.

mijn andere pony is wel braaf maar is ook nog nooit in de bossen geweest

Shyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:24

Qimm schreef:
Ik zit me nu serieus af te vragen wat het verschil is tussen buitenrijden met een westernpaard of een Engels geschoold paard :+

bij de meeste western paarden zit een hele goede rem op en stuur. western paarden zijn ook heel soepel en kunnen daardoor snel reageren (reageren op een goede manier bedoeld)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:25

@shyboy: bossen zijn leuk, je klinkt nu al alsof je achter elke boom een wolf verwacht ;) en onbewust breng je dat op je paard over.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:27

Is het dan geen goed idee om beide ponies eerst een keer aan de hand mee te nemen? Gewoon, lekker een stukje wandelen in het bos om te zien hoe ze erop reageren en daarna, als dat goed gaat, met beide ponies, zodat ze steun hebben aan elkaar, een ritje gaan maken met een ervaren volwassen ruiter op de andere pony?

Ik rij buiten met dezelfde optoming als wanneer ik in de bak train: met shanks en sporen en nee, niet om haar voorwaarts te trappen, dat is ze genoeg, maar omdat we deze outfit gewend zijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:32

Shyboy schreef:
Qimm schreef:
Ik zit me nu serieus af te vragen wat het verschil is tussen buitenrijden met een westernpaard of een Engels geschoold paard :+

bij de meeste western paarden zit een hele goede rem op en stuur. western paarden zijn ook heel soepel en kunnen daardoor snel reageren (reageren op een goede manier bedoeld)

Op de meeste engels geschoolde paarden zit ook een prima rem en stuur hoor :) Dat heeft meer met africhting an sich te maken dan met africhting in een bepaalde richting.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:36

superpony schreef:
Heb je les? Misschien kan je trainer een stukje meelopen ernaast. Je ouders ernaast op de fiets. Iemand op een heel braaf paard mee.
Ik vind 12 jaar en dan zoals je beschrijft niet verstandig om alleen te gaan. Wij wandelen veel aan de hand, maar dat zou ik dan ook met je ouders samen doen. Hoe meer je paard gewend is, hoe beter. Daarnaast is het heel belangrijk dat jj vertrouwen hebt, anders gaat het sowieso teveel spanning geven.

Helemaal mee eens. _/-\o_

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:55

ik rij ook buiten met sporen, maar meer om te voorkomen dat ze me een oor aan naait...

maar ik ben iets ouder dan 12...
Shyboy.. ik zou gewoon samen met iemand gaan. maakt niet uit welke optoming die ander heeft, of gewend is.

xiloveritax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:25

in welke omgeving woon je? ik ken hier namelijk genoeg volwassenen die met je mee zouden willen gaan en bij mij op de manege gaan we als het lekker weer is ook wel eens naar buiten en dan worden die jonge pony's ook meestal vastgehouden of ze moeten naast elkaar (over brede ruiterpaden) en dan hebben ze "steun" aan elkaar :) <3 :j