[WN] Goede adressen voor kopen Quarter/Paint?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Re: Goede adressen voor kopen Quarter/Paint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:25

spannend! t vosje of niet?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:26

denise04 schreef:
Rieky Young(burgmeijer quarter Horses)

Ken ik niet persoonlijk, is wel familie van kennissen van ons. Ben er een paar keer geweest, en paarden staan er goed bij! :)
En zij heeft er echt wel verstand van.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:12

Sirius_ schreef:
ze hebben een 2-jarige red dun hengst te koop, een 3-jarige palomino merrie en een 5 jarige vos inderdaad. Ik heb een groot zwak voor de palo merrie, echt een superlief en braaf dier, maar de hengst is ook erg gaaf. Het vosje ken ik niet zo goed, die andere twee ken ik van kleins af aan namelijk al
https://www.facebook.com/trainingsstalstarnmeer

En je kan ook altijd even bellen :) Er is ook nog een twee jarige merrie van einstein en een twee jarige kleindochter van jay crew die volgens mij ook nog te koop zijn

Wow, die palomino merrie :~ , tis dat ze een paar jaar te vroeg komt en waarschijnlijk ook flink boven mijn budget :o haha. Ik zal pas over een goed jaar op zoek kunnen gaan naar mijn eigen quarter/paint. Maar wat staan er momenteel leuke paarden te koop bij Starnmeer seg. Die vos is ook niet mis en nog redelijk qua prijs. En eigenlijk vind ik die red dun hengst ook wel érg gaaf. Jaja, ik weet al een adresje waar ik ga informeren wanneer ik zelf op zoek ben. Kom hier dan ook nog wel even ten rade op bokt. Een stipje dus bij dit topic, kan nog van pas komen ;)

TS, succes met het vinden van een quarter/paint! Hopelijk is de keuring ok! Hou ons op de hoogte hè!
Toen ik zelf nog op zoek was (dik half jaar geleden, plannen zijn beetje gewijzigd) ook 3 laten keuren en alle 3 afgekeurd. Dan zakt de moed je wel in de schoenen. Voorlopig de plannen voor een eigen quarter/paint maar even opgeborgen, eerst wat (reining) ervaring gaan opdoen in Canada (althans, dat is toch het plan :+).

Tantejeanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 06:04

Raats Family ranch (BE) heeft goede recreatiepaarden. Wij hebben onze Amerikaanse Appaloosa gekocht bij Tolks dorf, daar hebben ze ook paints. Wij hebben daar erg goede ervaringen mee!

succes met je zoektocht

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 12:46

Die we op t oog hadden is helaas afgekeurd :-(

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:50

Oh wat jammer! Het gaat je budget ook niet ten goede, bij ons tenminste niet. Twee afgekeurd en de derde overleden. Het blijkt toch moeilijk een "goed" paard te vinden.

En het valt iedere keer weer tegen #)

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:41

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:50

Callisto04 schreef:
En testen op de welbekende genetische aandoeningen!

Misschien een rare vraag maar welke ,,welbekende,, genetische aandoening bedoel je? er zijn er meer dan 1

Beetje omslachtig ook, elk paard wat je leuk vind eerst genetisch te laten testen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:59

Helaas is dat testen wel noodzaak rapido. In elk geval de 5 panel test laten doen: https://www.animalgenetics.us/Equine/Ge ... /Index.asp Dan test je op Herda, HYPP, PSSM, GBED en MH. Indien het een paint betreft en je wil fokken is testen op OLWS ook handig.

Helaas recent weer gehoord van paarden die ongetest gekocht worden of waarmee gefokt wordt, of (potentiele) eigenaren die zich onvoldoende laten informeren over de consequenties van het hebben van een paard met een genetische aandoening...met alle nare gevolgen van dien.

Met name PSSM lijkt een ziekte die veel meer voorkomt dan gedacht wordt/werd. En die ziekte is niet zomaar iets. Al veel te veel ellende van gezien.

Bij Animal Genetics zit tussen insturen en ontvangen van het testresultaat vaak minder dan 2 weken en die $95 kan een hoop ellende besparen! Testen dus!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:42

smiley schreef:
Oh wat jammer! Het gaat je budget ook niet ten goede, bij ons tenminste niet. Twee afgekeurd en de derde overleden. Het blijkt toch moeilijk een "goed" paard te vinden.

En het valt iedere keer weer tegen #)

Bij afkeuren betaald normaal gesproken de verkoper. Wij hebben onlangs een jonge quarter gekocht en bij afkeuren waren de kosten voor de verkoper. Nu is hij goedgekeurd en betalen ze alsnog de helft van de foto's!!
5 paneltest was al gedaan door de verkoper bij de AQHA.

Paarden in lagere prijsklasse worden nog weinig 5 panel getest door verkopers, maar misschien komt dat nog wel. Die kosten draai je zelf voor op, maar zou ik toch na de keuring pas doen.
Ook vraag ik me af of alles eerlijk gaat wat naar animal genetics wordt opgestuurd. In principe kun je haar van elk paard naar hun opsturen volgens mij. Ik zou dat dan liever zelf doen.

Verkopers zijn ook niet eerlijk. Als jij laat keuren en paard wordt afgekeurd, blijft 9 van de 10keer het paard aangeboden worden tot iemand hem/haar toch koopt.
Heb zelfs een keer een paard aangeboden gekregen waarbij de verkopers wisten dat ie positief was op pssm 1 en beweerden dat het geen kwaad kon. Kijken ze gewoon wie ze voor zich hebben en of dat zo gaat lukken.
Meestal lukt het uiteindelijk wel om een paard toch onder de prijs te verkopen, omdat er altijd wel iemand is die per se een quarter wil.

Klinisch afkeuren vind ik wel iets moeilijker, dan met foto's. Klinisch hangt ook heel erg van je veearts af.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 06:34

Keuren is in de meeste gevallen kosten koper hoor, dan hebbje gewoon geluk gehad.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 06:35

Ik heb ook maar in een paar gevallen meegemaakt dat bij afkeuring kosten verkoper was, helaas!

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:52

troi schreef:
Ik heb ook maar in een paar gevallen meegemaakt dat bij afkeuring kosten verkoper was, helaas!

En hij kreeg dan de foto's om de volgende potentiële klant in te lichten over de mankementen? Of jij mocht ze meenemen om in je woonkamer te hangen? Eigenlijk ridicuul, verkoper zou dit gewoon standaard moeten doen en betalen. Ik snap dat dit niet gangbaar is voor paarden van 1000 euro, maar bij die Quarters/paints zit je gauw aan 5000 euro, dan mag de koper wel wat garanties hebben op een gezond paard vind ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:01

Callisto04 schreef:
Eigenlijk ridicuul, verkoper zou dit gewoon standaard moeten doen en betalen..
Dat zou mooi zijn, maar als ik foto's te zien krijg van een paard wat al langer te koop staat zou ik niet accoord gaan met 'oude' fotoos :)
Ook voor de verkoper dus een onbegonnen zaak om elke maand te laten keuren en dan maar hopen dat er snel een koper komt.

Het is logisch dat een verkoper laat keuren op zijn kosten op het moment dat het paard in de verkoop gaat. Bij goedkeuren weet hij waar hij aan toe is en bij afkeuren kan de prijs aangepast worden ( 8-) ) en zou dit doorgegeven kunnen worden aan de evt kopers.
Willen deze herkeuren zijn de kosten voor hen.

Is het paard goedgekeurd en de kopers willen na een bepaalde tijd van te koop staan opnieuw keuren kun je samen afspreken hoe dit financieel op te lossen.
Wil de koper deze kosten bij afkeuren op de verkoper laten vallen en die gaat niet accoord (of andersom; bij goedkeuren wil verkoper op kosten koper) dan kan men beslissen dat er gewoon geen koop komt.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:56

DubbelDun schreef:
Callisto04 schreef:
Eigenlijk ridicuul, verkoper zou dit gewoon standaard moeten doen en betalen..
Dat zou mooi zijn, maar als ik foto's te zien krijg van een paard wat al langer te koop staat zou ik niet accoord gaan met 'oude' fotoos :)
Ook voor de verkoper dus een onbegonnen zaak om elke maand te laten keuren en dan maar hopen dat er snel een koper komt.

Het is logisch dat een verkoper laat keuren op zijn kosten op het moment dat het paard in de verkoop gaat. Bij goedkeuren weet hij waar hij aan toe is en bij afkeuren kan de prijs aangepast worden ( 8-) ) en zou dit doorgegeven kunnen worden aan de evt kopers.
Willen deze herkeuren zijn de kosten voor hen.

Is het paard goedgekeurd en de kopers willen na een bepaalde tijd van te koop staan opnieuw keuren kun je samen afspreken hoe dit financieel op te lossen.
Wil de koper deze kosten bij afkeuren op de verkoper laten vallen en die gaat niet accoord (of andersom; bij goedkeuren wil verkoper op kosten koper) dan kan men beslissen dat er gewoon geen koop komt.

Elke maand laten keuren is inderdaad onmogelijk, maar een paard dat correct geprijsd is en goed op de foto staat zou normaal op vrij korte tijd een nieuwe eigenaar moeten kunnen vinden. Voor sommigen zullen foto's van een dag eerder inderdaad nog niet volstaan.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:00

Ik blijf het een apart iets vinden dat bij afkeuren de kosten voor de koper zouden zijn.
De paarden die ik heb verkocht zijn altijd onder de voorwaarde, bij afkeuring kosten verkoper, verkocht.

Mocht ik ooit weer op zoek gaan naar een paardje en de verkoper heeft zelf nog geen keuring laten doen, dan laat ik het paard staan als hij niet akkoord gaat met de voorwaarde dat bij afkeuring de kosten voor hem/haar zijn.

Zijn er al wel foto's gemaakt door de verkoper, dan wil ik dat die foto's door mijn dierenarts bekeken wordt en bij twijfel aan zijn kant, worden er nieuwe foto's gemaakt. Dan gaat ook hier weer dezelfde regel in.

Zeker in het quarter wereldje lijkt het af en toe zoeken naar een gezonde speld in de hooiberg en het tikt op een gegeven moment lekker aan. Gelukkig is er aanbod zat en kan je ook prima een deur verder kijken wanneer de verkoper alle risico bij de potentiele koper legt :).

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:17

jelson schreef:
http://www.arcgenuineoak.com/

Fam.Overbeek in Rotstergaast

De site is niet helemaal up-to-date, maar ze hebben regelmatig goed gefokte, netjes opgevoede en en fijn gereden paarden te koop +:)+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:30

superpony schreef:
Paarden in lagere prijsklasse worden nog weinig 5 panel getest door verkopers, maar misschien komt dat nog wel. Die kosten draai je zelf voor op, maar zou ik toch na de keuring pas doen.
Ook vraag ik me af of alles eerlijk gaat wat naar animal genetics wordt opgestuurd. In principe kun je haar van elk paard naar hun opsturen volgens mij. Ik zou dat dan liever zelf doen.

Ik denk dat een 5 panel test vooral interessant is als je een veulen wil gaan fokken met het paard.
Als ik een sport paard koop laat ik het niet eerst 5 panel test keuren voor ik het koop! ken eigenlijk helemaal geen mensen in de sport die dat doen! En dat zijn toch vaak de paarden waar een flinke prijskaart aan hangt!

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:44

Het wordt lastig sporten met een paard met bijvoorbeeld PSSM.

Juist bij een (toekomstig) sportpaard zou ik een 5 paneltest van nog geen 100 euro doen :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:45

Of een paard met herda.. Alhoewel je die aandoening bij een doorgereden paard mag uitsluiten natuurlijk.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:01

Chawi schreef:
Het wordt lastig sporten met een paard met bijvoorbeeld PSSM.

Juist bij een (toekomstig) sportpaard zou ik een 5 paneltest van nog geen 100 euro doen :)

Paarden die al in de sport gelopen hebben worden al helemaal niet 5 panel getest!!!

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:05

Met wel 3 uitroeptekens :P...

Voor een paard van in de 5 cijfers die waarschijnlijk een keuring krijgt van enkele honderden euro's, snap ik niet waarom er geen 5 paneltest wordt gedaan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:05

Nee de aangedane paarden vallen uit tijdens de training. Niet zo erg als je 20 hebt staan natuurlijk..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:10

Ik zeg alleen wat mijn ervaring is! loop toch echt ook al een paar jaartjes mee in de sport.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:57

Ik zeg ook niet dat het niet op die manier gaat Rapido, maar de laatste jaren is er nogal wat meer kennis opgedaan betreffende erfelijkheidsziektes alleen blijven mensen nog steeds doen wat ze altijd deden, zonder het paard en zichzelf te beschermen met de opgedane kennis.

Omdat iets gaat zoals het gaat, hoeft het nog niet goed te zijn :)