[WN] Net met pijn in me hart paard te koop gezet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:39

Ook ik ben een potentieel koper en op zoek naar juist een westernpaard. Ik klikte dus op jouw advertentie nog voor ik dit topic had gezien.

Ik krijg net als Percy wat argwaan als mensen zeggen dat het spoed is. Dan lees ik een advertentie door om te zien wat dan die spoedreden is, maar eigenlijk nooit vind ik een plausibele verklaring. En dan ben ik eigenlijk al afgehaakt, ongeacht of het paard best wel heel goed zou kunnen passen. Als je de spoed weg haalt, wordt je verhaal denk al een stuk aannemelijker.

Ik zie aan de bles dat het waarschijnlijk wel gewoon om hetzelfde paard gaat maar ik moest ook wel even goed kijken.

Goede foto's zijn inderdaad altijd erg fijn. Als je ze nu niet hebt, zou ik ze zeker nog (laten) maken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:42

MidnightPSan schreef:
jullie zijn wel allemaal schatten van mensen , er staat met pijn in mijn hart, jullie zijn alleen hard, en buiten de prijs om zou een tidona step een prima opstap paard zijn voor een beginner.
sterkte met de verkoop, ik zou niet graag paardloos zijn , ik denk vele hier niet.

Haar concrete vraag was tips voor de verkoop. Dat heeft niets met hard zijn te maken maar ze heeft niets aan medelijden, wel aan adviezen en emotie verkoopt niet. De laatste twee paarden die ik gekocht heb hadden gewoon concrete info in de advertentie en verder niets. Ik wil weten waar ik voor in de auto stap en hoe de eigenaar zich voelt heeft daar niets mee te maken. Hooguit hoop ik dat daardoor de prijs nog wat beter onderhandelbaar is.

Ik zie toch verschil in kleur. Kan het best fout hebben maar het brengt mij wel aan het twijfelen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:44

Zet ook een link in je onderschrift naar je advertentie. Zo zien veel meer mensen dat je een paard te koop aanbiedt.
Succes met de verkoop. Ik zit zelf ook op de wip, wel of niet. Ik vind het altijd een dappere beslissing als iemand de knoop doorhakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:46

MidnightPSan schreef:
jullie zijn wel allemaal schatten van mensen , er staat met pijn in mijn hart, jullie zijn alleen hard, en buiten de prijs om zou een tidona step een prima opstap paard zijn voor een beginner.
sterkte met de verkoop, ik zou niet graag paardloos zijn , ik denk vele hier niet.

Jij zal misschien het paard kennen en weten dat dit een leuk paard voor een beginner is, maar een buitenstaander die alleen ziet dat hij wel goed kan spinnen maar met zijn stops lui is, en met een goede ruiter ver zal komen is niet heel uitnodigend voor beginners natuurlijk, zeker als de prijs ook nog eens torenhoog ligt.
één gereden wedstrijd maakt het paard nog niet meteen een wedstrijdpaard en maakt 'm daarmee ook niet gelijk een mooi opstap paard voor beginners.

Je kan ook aangeven dat de spullen voor een meerprijs erbij verkocht kunnen worden. Zo trek je wellicht ook een wat breder publiek, want niet iedereen zit op de spullen van een ander te wachten, zullen er ook genoeg zijn die zelf graag een zadelpasser laten komen en een zadel kopen waar ze zelf wellicht ook lekker in zitten.

Het is een dappere beslissing, en ook een ontzettend moeilijke, maar daarin moet je wel heel zakelijk blijven. Het gaat nu niet meer om 'jouw dier en jouw ventje' maar om het paard wat je verkocht wilt hebben en blijkbaar heel snel ook aangezien het met spoed is. Dan moet je je emotie even opzij zetten, hoe moeilijk dat ook is.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:54

Ik krijg een gevoel van 'haast', het voelt alsof alles gehaast is geschreven, alsof er wat simpele foto's met haast zijn geschoten. Ook vind ik de tekst niet fijn lezen, omdat je geen punten en komma's hebt gebruikt. Alleen daardoor zou ik de advertentie al meteen wegklikken. Ten tweede mis ik een aantal dingen in de omschrijving. Is het paard goedgekeurd? Klinisch en/of Röntgenologisch? Daarnaast mis ik eigenlijk ook een filmpje, wat ik altijd erg fijn vind bij advertenties.

Ik zou als ik jou was, is langs gaan bij een fotograaf. En niet alleen 'staan' foto's laten maken, maar ook rijfoto's (Dat laatst vind ik het allerbelangrijkste).

beestenfreak

Re: Net met pijn in me hart paard te koop gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:57

Wat ik inderdaad het meeste mis zijn een paar goede foto's. mooie stand foto, rij foto's en het liefst ook nog een filmpje vind ik persoonlijk heel prettig bij een advertentie.
Verder denk ik echt dat je wat moet gaan zakken in je vraagprijs. Hoeveel hij voor jou ook waard is,
6500 is in mijn ogen echt te veel voor dit paard :\
sterkte, lastige beslissing :(:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:09

Ik vind de advertentie juist wel prettig lezen, het is overzichtelijk doordat het een opsomming is.

Wat mij aan het twijfelen maakt is dat het meest simpele gegeven, namelijk de kleur, niet klopt. Althans ik zie geen bruin paard ;) Als dát al niet klopt, wat klopt er dan van de rest van de informatie, vraag ik me onwillekeurig af...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:13

Je hebt het paard nog, toch? Dan kan je toch rijfoto's maken?

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 18:52

De kleur is verschillend omdat hij in ze zomer lichter is dan in de winter
dat heeft hij altijd al gehad
Rij foto's zal op dit moment niet gaan ivm zwangerschap

en idd misschien kan ik beter dingen aanpassen in de advertentie

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:29

M_en_M schreef:
De kleur is verschillend omdat hij in ze zomer lichter is dan in de winter
dat heeft hij altijd al gehad
Rij foto's zal op dit moment niet gaan ivm zwangerschap

en idd misschien kan ik beter dingen aanpassen in de advertentie

Iemand anders die misschien even je paard uurtje kan rijden voor foto's?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:42

Zie ook Het geheim van het verkopen.. Wie helpt?. Dat gaat over een Shetlander dus bijt imho niet. Oftwel foto's, foto's, foto's *-:)

Ook een prijs kan een reden zijn om snel weg te klikken. Persoonlijk vind ik het wel goed dat er een prijs bij staat (het veel gebruikte 'notk' kan immers gaan van 100 tot 100.000 :x ). Alleen ga ik er dan vanuit dat dit de vraagprijs voor het paard is. Dan zou ik in de titel een prijs voor het paard noemen en in de omschrijving een prijsidee voor de toebehoren en eventueel voor alles bij elkaar.

Veel succes met verkoop en het allerbeste met de zwangerschap :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:06

Ik zou de advertentie iets anders opstellen. Hieronder heb ik staan wat ik ervan zou maken.
Citaat:
Hierbij bied ik te koop aan:
Goed getrainde Quarter ruin

Geboren: 24-06-2000

Reden van verkoop: tijd tekort wegens zwangerschap.

Training:
Reining
Hij kan goed spinnen, dat is een van zijn pluspunten.
Het paard is een werker en doet dit met veel plezier.
Pittig dier, zowel onder het zadel als aan de longeerlijn. Reageert goed op stemhulpen.
De stops zijn een puntje waar hij zelf iets luier in is, hij doet ze wel graag.

Wedstrijd ervaring:
Heeft eenmaal een wedstrijd gelopen en heeft potentie om verder te komen.

Karakter:
Het paard is kindvriendelijk, gemakkelijk bij de hoefsmid en heeft geen stalgebreken.
Hij is altijd gemakkelijk uit het land te halen.
Niet geschikt voor beginners zonder begeleiding.

Gezondheid:
Altijd optijd bij de hoefsmid geweest. Op tijd ontwormd en geënt.

Bij de verkoop zit in:
-Zadel crates
-2 hoofdstellen
-Dekens
-Slinkies
-Poets spullen
-Een kast waar het in opgeborgen kan worden
Alles wat bij het paard hoort zit bij de koop in

Richtlijn vraagprijs:

Vrij bieden mag.
Biedingen via de mail wordt spoedig op geantwoord.
Of telefonisch contact mag ook.

Het is zakelijker dan de jouwe, en alle informatie staat bij elkaar.
Wat ik verder nog mis is:
- Een richtlijn van de vraagprijs in- en (eventueel) exclusief spullen.
- Omschrijving van het karakter van het dier (vriendelijk, knuffelig, gek op aandacht)
- Een korte uitleg waarom we op sommige foto's (inclusief de eerste!) geen bruin maar een voskleurig paard zien.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 07-01-14 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:26

Ik zou dat 'met goede ruiter kan hij ver komen' weghalen.
Zowat elke ruiter vind zn paard namelijk een prospect, word je mee doodgegooid dus.
Sowieso komt het bij mij over als 'ik heb et zelf niks van kunnen maken maar bij een goede ruiter kan hij vast ver komen'

Terwijl je dat niet bedoelt en je vast ook geen slechte ruiter bent.
In ieder geval sterkte met je beslissing! !

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:37

Dat ben ik wel met Vivalavida eens. Hooguit kan je er bij zetten dat je door privé omstandigheden nooit in de gelegenheid bent geweest om hem verder in de sport uit te brengen. Wat die omstandigheden zijn doet er niet toe.

Ik geloof je meteen als je zegt dat hij flink verkleurt, dat kan maar een vos kan nooit een bruine worden en op de eerste foto's is hij toch echt vos (zie de manen).

De spoed zou ik ook weg laten. Hij gaat daardoor echt niet sneller weg en het wekt argwaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:42

Ik zou hem ook aanbieden zonder spullen en evt een meerprijs noemen in de advertentie.
Nu zullen potentiële klanten waar 6500 te veel voor is niet op je advertentie klikken, terwijl ze misschien wel bereid zijn dit te betalen incl spullen.
Nu lijkt het nl of je alleen voor het paard 6500 vraagt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:48

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:59

Ach, bij Haflinger advertenties staat er ook de helft van de tijd 'bruin' in plaats van vos, moeten we daar ook moeilijk over gaan doen?
Dat is nog wel het minste waar ik me aan zou ergeren.

Zorg inderdaad dat je rijfoto's maakt, recent.
Als je zelf niet kan rijden(ivm je zwangerschap) zorg dan dat iemand hem voorrijd en jij foto's maakt.
de advertentie die vjestagirl schreef ziet er al vele malen beter uit.
Haal die emotie uit je advertentie. Ik ben zelf ook een half jaar op zoek geweest en advertenties waar bij stond: met pijn in mijn hart, mijn allerbeste vriend etc klikte ik al bijna meteen weg omdat ik daar persoonlijk niet op zit te wachten. Ja, jij voelt je rot, dat begrijp ik, maar ik wil een paard kopen, en niet beinvloed worden door die emoties.
Ook een paard dat met spoed te koop staat.. wat is spoed? Ik neem contact op met de eigenaar, wil daarin over en weer informatie horen/vertellen, maak dan een afspraak voor bezichtiging, als het bevalt kom ik misschien nog wel een of twee keer terug, als ik het dan zeker weet bel ik mijn dierenarts voor een afspraak voor een keuring, en tegen de tijd dat alles geregeld zou kunnen zijn is er een week of 3/4 overheen misschien wel, omdat ik graag 2x aan alles denk.

begrijp me niet verkeerd, ik wil je echt helpen maar je advertentie is gewoon niet goed (genoeg).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:04

SuperAssie schreef:
Ach, bij Haflinger advertenties staat er ook de helft van de tijd 'bruin' in plaats van vos, moeten we daar ook moeilijk over gaan doen?

Iemand die een vos bruin noemt vind ik niet iemand met zelfs maar het allergeringste benul van paarden. Van zo iemand koop ik geen paard. En als het een "slordigheid" is vind ik het alsnog raar staan. Als mensen willen dat ik een advertentie serieus neem, stel hem dan ook serieus op ;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:05

Koper schreef:
SuperAssie schreef:

Iemand die een vos bruin noemt vind ik niet iemand met zelfs maar het allergeringste benul van paarden. Van zo iemand koop ik geen paard. En als het een "slordigheid" is vind ik het alsnog raar staan. Als mensen willen dat ik een advertentie serieus neem, stel hem dan ook serieus op ;)

Helaas is het makkelijk zo dat je daar snel naast klikt oid.
Vaak vullen mensen ook maar wat in, zag zelfs laatst een ruin te koop staan waar merrie bij stond etc ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:10

Tja. Als iemand in een advertentie op zo'n manier (vos/bruin, ruin/merrie) laat weten de verkoop en de potentiële kopers niet serieus te nemen haak ik af. Het staat slordig en ongeïnteresseerd. Hoe veel moeite is het nou om gewoon even vos in te vullen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:11

Koper schreef:
Tja. Als iemand in een advertentie op zo'n manier (vos/bruin, ruin/merrie) laat weten de verkoop en de potentiële kopers niet serieus te nemen haak ik af. Het staat slordig en ongeïnteresseerd. Hoe veel moeite is het nou om gewoon even vos in te vullen ;)

Daar sluit ik me wel bij aan, als je je advertentie plaatst kijk je 'm toch nog een keer na of ben ik dan zo gek?

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:17

Jeetje... nu voel ik mij wel wat dom maar inderdaad Percy, die manen! Dat had ik nog niet gezien. Typisch...

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 12:36

ik heb de advertentie weer aangepast
hopelijk is die zo wat beter en word het zo duidelijker

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:51

Als je een advertentie aanmaakt op boktmarkt is bruin de eerste kleuroptie die aangegeven wordt. Veel mensen kijken daar kennelijk overheen waardoor een heel groot deel van de paarden op boktmarkt (1668) als kleur bruin aangegeven heeft :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:14

Swift schreef:
Als je een advertentie aanmaakt op boktmarkt is bruin de eerste kleuroptie die aangegeven wordt. Veel mensen kijken daar kennelijk overheen waardoor een heel groot deel van de paarden op boktmarkt (1668) als kleur bruin aangegeven heeft :)

Echt? :') Dat wist ik niet :D