[WN] Werken (stage) op een echte horse ranch (USA, Canada, ...)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 19:23

@tjaakje, ik zal nog eens pb'en. Bedankt alvast voor je inbreng.

@ Babeth, je moet inderdaad denk ik wel de juiste connecties hebben in Australië om meteen werk te hebben, vandaar dat ik het VisitOz programma zou doen om mee te starten. Ik ken wel iemand in Sydney, maar denk niet dat die me verder kan helpen :o haha.

@ Moonlight17, yardandgroom.com heeft niet echt wat ik zoek momenteel... Helaas.

@ Nachtlampje en xMartJuH, welkom :)

@ ThisRockIza, bedankt voor de tip, maar om nou 115 pagina's te gaan doorlezen :+ haha. Daar heb ik momenteel niet echt de tijd voor, misschien als het wat rustiger wordt dat ik dat wel eens doe.

@ paintfarm, u heeft een pb.

@ cowgirl, dat is inderdaad waar. Alleen is het ticket naar Australië en het programma VisitOz (die werk garanderen in de boerderijsector) erg duur ^^ Ook het visa zelf is niet zo goedkoop... Maar al bij al denk ik wel de moeite waard.

Voor Canada kan je ook een working holiday visum aanvragen en dus ook betaald gaan werken. Dit visa is goedkoper (wel beperkt in oplage, dus tijdig aanvragen is nodig, is rond deze periode) en ook de reis naar daar is iets goedkoper. Alleen nog geen programma gevonden dat werk garandeert. Wel al enkele opties tegen kost- en inwoon. Wat op zich ook best een goed idee is, gezien je met dit visa langer dan 3 maanden kan blijven, en dus ook veel ervaring kan opdoen. Alleen krijg je er niet voor betaald. Al zullen er vast wel ranches zijn die wel een salaris bieden, maar dan mss geen kost- en inwoon, dus dan zit je daar ook weer mee. Beste zou nog zijn om iets te vinden dat beide biedt ;)

Kan zijn dat ik het wel zo doe, eerst Australië/NZ, dan Canada/USA. We zijn er nog niet helemaal over uit. Wel ben ik er over uit dat ik het nu moet gaan doen/plannen, of het komt er niet meer van :P

Wacht nog op antwoord van de organisatie die stages regelt in de USA (en dus ook helpt met het juiste visum). Vrees alleen dat ik niet in aanmerking kom gezien ik geen agrarische opleiding volg. Volg wel een opleiding tot western riding instructeur/trainer, maar die komt niet in aanmerking denk ik. Hoe en wat hangt dus allemaal beetje af of dit eventueel een optie kan worden. Als het niks wordt, ga ik verder met Australië/NZ/Canada te plannen ;) En misschien eens 3 maandjes gaan rondreizen in de US daarna. De mogelijkheden zijn echt eindeloos en dat maakt het er niet makkelijker op. Zeker niet omdat ik heel moeilijk keuzes kan maken of beslissingen kan nemen, ik wil gewoon alles doen :o haha.

Bold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:07

;) /3 ;) Zeker gaan als je het graag wil of van droom.
Het is daar echt super.
Trektocht gemaakt van 7 dagen Canada in de buurt van Monteal/Quebec.
Was daar alleen,maar de mensen daar zijn echt erg behulpzaam en vooral vriendelijk.
Deze tijd zal ik echt nooit vergeten. Doen dus.

tweety_be schreef:
Ik droom er al jaren en jaren van om eens op een echte ranch met paarden te werken. Kan goed zijn dat deze droom flink tegenvalt, maar zolang ik het niet geprobeerd heb, zal ik het nooit weten. Nu is de moment om dit te gaan plannen of het komt er waarschijnlijk nooit van (heb nog 2 jaar om voor Australië of Canada een Work & Travel Visa aan te vragen, maar ben ook bereid om gewoon als vrijwilliger te gaan). Ik wil graag van enkele weken tot enkele maanden gaan en hoop toch wel 1 en ander te leren.

Mijn vraag: zijn er hier mensen die connecties hebben of zelf als eens op een ranch in het buitenland gewerkt hebben? Zoja, contacteer me gerust via PB om me meer info te geven. Want zelf weet ik niet zo goed hoe ik hier mee moet beginnen.

Wat zoek ik? Een ranch waar ze met paarden en/of koeien werken, bij voorkeur in het buitenland (USA, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, zelfs Europa is goed). Bij voorkeur tegen kost- en inwoon, zodat ik enkel mijn reis heen- en terug moet betalen.

Wat wil ik? Werken met paarden, dat kan gaan van stallen/weilanden uitmesten, paarden voeren en water geven, paarden verzorgen, paarden rijden, koeien of schapen of paarden drijven, omheiningen repareren, klanten (bij bvb. vakantiebedrijf) ontvangen en helpen, etc. Gewoon een beetje de echte ranch ervaring. Het schrikt me niet af om hard en zwaar te werken, zolang de balans juist zit. Alleen maar dag in - dag uit stallen mesten is niet echt de bedoeling.

Ik spreek vloeiend Nederlands en Engels (en een beetje Frans en Duits), heb al meer dan 20 jaar ervaring met paarden (waarvan de laatste 2 jaar western) en wil gewoon de wereld van het paard eens op een andere manier ervaren.

Wie kan of wil me helpen? Ook ervaringen zijn altijd welkom! Tja, ik moet ergens beginnen hè ;) Bedankt alvast!

8-)

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:24

Ik val even binnen, zie dat het laatste bericht nog niet heel lang geleden is geplaatst..
Als je zegt dat Yard and groom niks voor je heeft.. heb je misschien niet alles doorgekeken? Want er staat echt héél erg diverse vacatures op die site.
Anyway, ik ben zelf ook aan het rond kijken om weg te gaan (herfst 2014) en stuitte op jou topic.
Ik vroeg me af of jij al verder bent met plannen en wat t geworden is etc?

*edit, heb mooi de sites als bookmark gezet die genoemd zijn in het topic, zo handig dat bokt:D

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 19:55

Even een update langs mijn kant.

Na lang wikken en wegen, heb ik besloten mijn Working Holiday Visum voor Canada aan te vragen en ik kreeg gisteren bericht dat mijn aanvraag is goedgekeurd *yiha*

Via workaway.info en helpx.net heb ik een aantal leuke plaatsen gevonden. Er staat nog niks vast en ik moet alles nog boeken, maar het ziet er naar uit dat ik deze zomer of in het najaar naar Canada vertrek ;)

USA en Australië blijven ook nog steeds een grote droom van me. USA gaat waarschijnlijk niks worden, maar Australië zal ik misschien nog wel eens doen.

Jaja, ik heb er zin in!

s1993

Re: Werken (stage) op een echte horse ranch (USA, Canada, ...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:41

Gaaf! En wil je dan een hele tijd op één plek blijven of langs verschillende adressen gaan en overal een tijdje werken?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:55

tweety_be schreef:
Alleen is het ticket naar Australië en het programma VisitOz (die werk garanderen in de boerderijsector) erg duur ^^ Ook het visa zelf is niet zo goedkoop... Maar al bij al denk ik wel de moeite waard.

Laat je je niet in de maling nemen? NEt even op die site gekken maar de vliegtickets zijn nog steeds hartstikke duur. Je kunt al voor 1000 euro heen en terug zijn als je met singapore airlines vliegt. In australië is genoeg werk te vinden en je moet vooral gewoon bij mensen langs gaan en plaatselijke pubs inlopen. Het zou zonde zijn als je heel veel geld uitgeeft terwijl het helemaal niet moeilijk is om werk te vinden in australië en nieuw-zeeland. Wel grappig want toevallig zijn wij op zoek naar een medewerker op een melkveebedrijf in nieuw-zeeland.

Visa zelf is niet moeilijk aan te vragen en scheelt aanzienlijk in geld. Ik zou wel kiezen voor maar 1 land i.v.m. de kosten van meerdere visums.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 10:40

@daffie1986, het is toch wel de bedoeling dat ik zou gaan werken in de boerderijsector als ik naar Australië zou gaan, vandaar dat ik het VisitOz programma zou willen doen. Het lijkt me ook gewoon fijn om te doen, de prijs neem ik er dan wel bij. Weet ook wel dat je vast snel werk kan vinden als je zoekt, dat houdt me dus zeker niet tegen.

En visum voor Australië is wel degelijk 3x duurder dan dat voor Canada. En uiteraard zou ik dat zelf aanvragen, het is idd niet zo moeilijk, heb het net al voor Canada gedaan en dat blijkt nog net iets ingewikkelder te zijn dan voor Australië heb ik horen zeggen.

Daarbij gaat het mij niet om het geld, het budget is er. Ik kan gerust nog een visa aanvragen voor een ander land na mijn Canadees avontuur ;) Mijn Canadees visum is goedgekeurd, dus de beslissing is genomen, ik ga naar Canada! En waarschijnlijk ga ik nog naar Australië of Nieuw-Zeeland ook nadien, dat zie ik nog wel.

@s1993, ik wil graag voor een aantal maanden op 1 plek blijven en dan rustig verder reizen. Zou toch graag op een aantal verschillende plaatsen geweest zijn en aantal verschillende ervaringen opdoen (vb. verschil guest ranch/working ranch) :) Ondertussen heb ik al een aantal adresjes gevonden waar ik welkom ben. Het gaat nog moeilijk worden om te kiezen ^^ haha. Is wel allemaal onbetaald en dus enkel tegen kost- en inwoon. Maar goed, het gaat om de ervaring hè, we zien wel wat het geeft.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:04

Wat een leuk topic! Ik ben van plan na mijn examens een tussenjaar te doen. Zit heel erg te twijfelen of ik op een ranch wil gaan werken of ergens anders reizen. Maar het geld zit er nu even niet in om een paar reizen te maken. Dus zit nu dus vooral rond te zoeken of een paar maanden op een ranch te werken wat voor me is. Ik zie het als een echte uitdaging maar vind het lastig om net als jou ergens te beginnen. Ben ook nog maar 18 dus is nog best lastig

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 05:43

mocht je nog naar nieuw-zeeland gaan, probeer dan een bezoek te brengen aan de dierentuin in christchurch. je gaat hier in een kooi die op een auto staat tussen de leeuwen door.

Ik heb je een pb gestuurd met een mogelijke werplek in canada, misschien is het iets voor je.

Fleurrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:11

Goede dag,

Ik ben op zoek naar een horseranch in australie of canada waar ik kan gaan werken. Ik heb al een beetje gekeken op internet,maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb al 11 jaar ervaring met paarden. En nu zou ik zo graag mijn droom willen waar maken om te werken met mijn passie in een prachtig land.

Zou iemand mij kunnen helpen hiermee?