@ Babeth, je moet inderdaad denk ik wel de juiste connecties hebben in Australië om meteen werk te hebben, vandaar dat ik het VisitOz programma zou doen om mee te starten. Ik ken wel iemand in Sydney, maar denk niet dat die me verder kan helpen
haha.@ Moonlight17, yardandgroom.com heeft niet echt wat ik zoek momenteel... Helaas.
@ Nachtlampje en xMartJuH, welkom
@ ThisRockIza, bedankt voor de tip, maar om nou 115 pagina's te gaan doorlezen
haha. Daar heb ik momenteel niet echt de tijd voor, misschien als het wat rustiger wordt dat ik dat wel eens doe.@ paintfarm, u heeft een pb.
@ cowgirl, dat is inderdaad waar. Alleen is het ticket naar Australië en het programma VisitOz (die werk garanderen in de boerderijsector) erg duur ^^ Ook het visa zelf is niet zo goedkoop... Maar al bij al denk ik wel de moeite waard.
Voor Canada kan je ook een working holiday visum aanvragen en dus ook betaald gaan werken. Dit visa is goedkoper (wel beperkt in oplage, dus tijdig aanvragen is nodig, is rond deze periode) en ook de reis naar daar is iets goedkoper. Alleen nog geen programma gevonden dat werk garandeert. Wel al enkele opties tegen kost- en inwoon. Wat op zich ook best een goed idee is, gezien je met dit visa langer dan 3 maanden kan blijven, en dus ook veel ervaring kan opdoen. Alleen krijg je er niet voor betaald. Al zullen er vast wel ranches zijn die wel een salaris bieden, maar dan mss geen kost- en inwoon, dus dan zit je daar ook weer mee. Beste zou nog zijn om iets te vinden dat beide biedt

Kan zijn dat ik het wel zo doe, eerst Australië/NZ, dan Canada/USA. We zijn er nog niet helemaal over uit. Wel ben ik er over uit dat ik het nu moet gaan doen/plannen, of het komt er niet meer van

Wacht nog op antwoord van de organisatie die stages regelt in de USA (en dus ook helpt met het juiste visum). Vrees alleen dat ik niet in aanmerking kom gezien ik geen agrarische opleiding volg. Volg wel een opleiding tot western riding instructeur/trainer, maar die komt niet in aanmerking denk ik. Hoe en wat hangt dus allemaal beetje af of dit eventueel een optie kan worden. Als het niks wordt, ga ik verder met Australië/NZ/Canada te plannen
En misschien eens 3 maandjes gaan rondreizen in de US daarna. De mogelijkheden zijn echt eindeloos en dat maakt het er niet makkelijker op. Zeker niet omdat ik heel moeilijk keuzes kan maken of beslissingen kan nemen, ik wil gewoon alles doen
haha.