[WN] Vraag: Westernhoofdstel, onderdeel mist! / Zadel, vraag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 07:13

Brainless schreef:
Zadel heb ik wel gezien (stond bij het openen wel even zichtbaar).
Dit is een Australian stockzadel en zo ze zien ook (een ouder type) van zadelmarkt.

Het zadel komt vermoedelijk bij mij vandaan, en is een Horseman Outfitter.
Twee jaar geleden heb ik het via mp voor 250 euro overgenomen. Coutrymill heeft het gepast op mijn pony, maar helaas was mijn pony te breed. En ik heb het voor een klein prijsje op de beurs aangeboden omdat er wel wat werk aanzit, er moet eigenlijk een nieuwe singel en singelstoten aan.
Maar het is geen zadelmarktzadel!

TS, als je spullen vor je zadel zoekt, kan je bij de Countrymill in Nijkerk kijken.

MeneerMicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 18:50

Sammyoo schreef:
Brainless schreef:
Zadel heb ik wel gezien (stond bij het openen wel even zichtbaar).
Dit is een Australian stockzadel en zo ze zien ook (een ouder type) van zadelmarkt.

Het zadel komt vermoedelijk bij mij vandaan, en is een Horseman Outfitter.
Twee jaar geleden heb ik het via mp voor 250 euro overgenomen. Coutrymill heeft het gepast op mijn pony, maar helaas was mijn pony te breed. En ik heb het voor een klein prijsje op de beurs aangeboden omdat er wel wat werk aanzit, er moet eigenlijk een nieuwe singel en singelstoten aan.
Maar het is geen zadelmarktzadel!

TS, als je spullen vor je zadel zoekt, kan je bij de Countrymill in Nijkerk kijken.

dat kan kloppen. heb je hem bij de paardenschuur in Amerongen gebracht?
hij zit wel echt heel fijn :D en ik rijd er eigenlijk veel fijner in dan in mijn normale dressuurzadel :)

MeneerMicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 18:52

_Cindy schreef:
Is degene die zei dat je zadel paste hetzelfde als degene die zei dat een zadel zonder knop voor schapendrijven is?

nee dat was het niet, en ik vraag hier niet om commentaar?
het is gewoon een net zadel alleen zie je wel wat slijtage waar de beugels langs het zadel gaan. maar als jullie denken dat ik mijn paard graag naar de klote help mag je dat denken hoor... op bokt kan tegenwoordig niet positief meer gereageerd worden blijkbaar...

Sammyoo

Re: Vraag: Westernhoofdstel, onderdeel mist! / Zadel, vraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:04

Ik heb het inderdaad naar de paardenschuur gebracht! Fijn dat je er blij mee bent, ik baalde ontzettend dat het niet op mijn pony paste. Op Bokt kan je veel vinden over de australian stockzadels van de Horseman Outfitter, daar is niets mis mee!
Veel plezier ermee!

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:35

Ik zeg toch niet dat ik denk dat jij je paard naar de klote helpt? Je stelt hier een vraag over je zadel. Je verhaal kwam nogal vreemd over, waardoor ik twijfel of degene die je zadel gepast heeft er écht verstand van heeft. Maar gelukkig is diegene dus niet dezelfde.

Wat bedoel je precies met 'echt westernrijden'? Of je recreatief rijdt met een westernzadel, of 'echt' western, dat maakt verder niet uit voor de pasvorm etc. Je zegt zelf dat je het beste met je paard voor hebt, en dat je geen verstand van western hebt. Dan is het juist goed dat mensen op Bokt jou vertellen dat dit bit géén westernbit is en ook niet geschikt is voor een beginnende westernruiter of een paard dat nog maar kort onder het zadel is.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:37

Donnafrend schreef:
het is gewoon een net zadel alleen zie je wel wat slijtage waar de beugels langs het zadel gaan. maar als jullie denken dat ik mijn paard graag naar de klote help mag je dat denken hoor... op bokt kan tegenwoordig niet positief meer gereageerd worden blijkbaar...

Je bent nu een beetje de pot aan het verwijten dat hij zwart ziet. Dat er wat gevraagd word is niet omdat mensen denken dat je slecht voor hebt met je paard. Je kan ook slecht geïnformeerd zijn of gewoon niet helemaal weten wat verstandig is met een zadel. Dat is niet slecht of een verwijt. Mensen willen jou en je paard gewoon helpen.

MeneerMicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 18:42

Benfan schreef:
Donnafrend schreef:

Je bent nu een beetje de pot aan het verwijten dat hij zwart ziet. Dat er wat gevraagd word is niet omdat mensen denken dat je slecht voor hebt met je paard. Je kan ook slecht geïnformeerd zijn of gewoon niet helemaal weten wat verstandig is met een zadel. Dat is niet slecht of een verwijt. Mensen willen jou en je paard gewoon helpen.

dat begrijp ik maar ik heb ook weleens meegemaakt dat ik een foto plaatste, gewoon van mijn wedstrijd dan iemand wat zegt over (bijv.) mijn beugels die dan te lang of te kort zouden zijn, en dan komt er dus allerlei haat ineens over dat ik niet zou kunnen rijden, dat ik niet kan opzadelen, niet met paarden om kan gaan en weet ik het wat. terwijl er bijv als rede is dat het paard nog jong is en dat ik daardoor mijn beugels een gaatje hoger heb dan normaal maar dan komen er gelijk allerlei betweters op af. vaak wordt jouw echte bedoeling van het forum gewoon helemaal niet beantwoord etc.