[WN] Wat is er mis met dit paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:17

Ik heb geen idee waarom je nog geen reacties hebt gekregen, de prijs is zeker niet hoog.
Ik wilde alleen even toevoegen, is zijn vader dit jaar geen Europees kampioen Cutting geworden?? Als het zo is (weet het bijnaaaa zeker Haha! ) dan is dat het vermelden misschien waard.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:15

Er is ongetwijfeld niets mis met Chaser. Als ik momenteel nog niet voorzien was, had ik het wel geweten. Ook al wilde ik een veulen. Ik vind Chaser een erg mooi paard. En tja, aan de stokmaat zou het niet liggen, lijkt mij. Hij is wel wat aan de maat, maar ja...
De markt is momenteel gewoon vreeeselijk slecht. Niet alleen door de economische situatie, maar ook door het najaar (het is bewezen dat mensen eerder paarden kopen in de zomer of lente, omdat zij het dan echt zien zitten om vaak naar het paard te gaan: goed weer. Nu is het lekker mistroostig weer) en de aankomende feestmaand.
Dat de Nederlandse westernmarkt steeds verzadigder begint te raken, kan ook nog een reden zijn. Ook al zijn mensen natuurlijk altijd op zoek naar goede paarden en wanneer de western steeds groter zou worden in Nederland, dan zouden er meer ranches komen die ook weer op zoek gaan naar paarden...
Zoals je al leest hier, denk ik niet dat het aan het paard zelf ligt. Moet je eens kijken wat voor leuke veulens nog te koop zijn! En op marktplaats worden momenteel gewoon erg veel paarden aangeboden omdat mensen die vanwege de financiële situatie zelf niet meer kunnen onderhouden
En de vraagprijs lijkt me al helemaal niet hoog. Als ik had geweten dat ik voor dit geld een vierjarige had kunnen kopen... Lips are sealed Laten we zeggen dat veulens ook aan de prijs kunnen zijn Haha!

Reenarulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:53

Kwijl geweldig paard Haha!
ik denk dat je gewoon nog wat langer moet wachten en nee, de vraagprijs lijkt me echt niet te hoog Lachen

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:20

idd mooie maat. als ik wel zover ben om een paint te kopen dan wil ik zowieso een wat grotere maat hebben dus dat zou ideaal zijn. er rest niets dan rustig afwachten denk ik

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:14

Tip............adverteer op duitse sites, daar is de Paintmarkt groter. Verder is het een geweldig mooi dier, maar dat weet je wel, Lachen. Heb geduld en zoek de kopers buiten de nederlandse grens.

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:22

Wilde echt dat ik het geld had om hem te kopen. Steeds als ik weer naar de foto's kijk dan begin ik hem steeds leuker te vinden

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:46

Een advertentie in de Pferdemarkt schijnt wonderen te doen!

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:22

Het is heel moeilijk in deze tijd een paardje te verkopen
(en niet alleen omdat je denkt dat de prijs te hoog is maar ook vaak emotioneel!)
Ik zit zelf ook in zo'n periode.
Succes en hopelijk vind je snel een nieuw lief baasje

ilseb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 07:03

Ik weet precies wat je bedoelt; ik heb zelf een arabiertje te koop en die krijg ik ook niet verkocht. Ook dit is een prima paard, staat overal op internet - ook op marktplaats; 1700 keer bekeken en maar een paar reacties gehad, bovendien ook nog 2 keer laten zitten door mensen die zouden komen kijken en die niet kwamen opdagen.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 08:29

Tips:

* verander de titel op marktplaats, ik zelf zoek vaak op paint en dan komt-ie niet naar voren omdat er painthorse in de titel staat;
* www.horses4you.com, Duitse site, gratis adverteren mèt foto, zo heb ik mijn Pluizebol ook gevonden Lovers

Suc6!

=^.,.^=

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 09:19

thnx voor de tips so far. Op horses4you was ik inderdaad al geattendeerd, moet nog even gaan broeden op de advertentie in duits of engels Haha!

Heb trouwens inmiddels een mailtje gehad, maarja ook van iemand die haar eigen paard nog moet verkopen. Maar je weet maar nooit.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:43

ik gegryp wat je bedoelt,de markt is inderdaad slecht,dat hoor je van iedereen om je heen.wy zelf hadden 3 paarden tekoop staan.2 hebbenwe onderhand verkocht,ik heb nog een te koop staan van justa tad rad,volgens myn man is het een potje en een dekseltje verhaal.je moet gewoon geduld hebben,en niet denken dat het aan de prys of je paard ligt.er komt vanzelf iemand,en als die iemand verliefd word op jouw paardje,koopt hy hem.veel succes.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:04

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:52

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:27

WOWw!!!!!!!!!!!! wat een stoer beessie, helemaal mijn smaak en inderdaad helemaal verliefd!
Helaas zit het bij ons niet in de planning omdat wij, ivm samen met mijn vader, een Tinker willen gaan kopen........Super super super gaaf beessie....hmmmm heel veel succes met de verkoop, moet echt wel gaan lukken......aan de uitstraling van Chaser is niks toe te voegen enne mooie blauwe ogen (zie ik dat goed), ben ik ook helemaal weg van. Jammer dat we samen besloten hebben om een Tinker te kopen anders was de deal al rond geweest. Daarnaast hebben we nog geen plek omdat we nog bezig zijn met plattegrond opstellen voor waar alles moet komen (stal,mest,paddock)we willen het paard bij huis gaan zetten.
Jammer jammer jammer

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:16

Cheveyo schreef:
WOWw!!!!!!!!!!!! wat een stoer beessie, helemaal mijn smaak en inderdaad helemaal verliefd!
Helaas zit het bij ons niet in de planning omdat wij, ivm samen met mijn vader, een Tinker willen gaan kopen........Super super super gaaf beessie....hmmmm heel veel succes met de verkoop, moet echt wel gaan lukken......aan de uitstraling van Chaser is niks toe te voegen enne mooie blauwe ogen (zie ik dat goed), ben ik ook helemaal weg van. Jammer dat we samen besloten hebben om een Tinker te kopen anders was de deal al rond geweest. Daarnaast hebben we nog geen plek omdat we nog bezig zijn met plattegrond opstellen voor waar alles moet komen (stal,mest,paddock)we willen het paard bij huis gaan zetten.
Jammer jammer jammer

Jammer, kan je niet van gedachten veranderen??? Het is namelijk een te leuk paard... (ik rij zelf geen western vandaar dat ik er niets mee kan) Maar ga nog eens om de tafel en denk nog eens na over deze Chasie... Hij is geweldig!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:23

Hoi hoi, zou m zo willem kopen.... maar de vraagprijs is helaas boven het budget...
Vind m erg leuk!!!!! Gaaf paard!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:11

jeddah schreef:
Ik heb geen idee waarom je nog geen reacties hebt gekregen, de prijs is zeker niet hoog.
Ik wilde alleen even toevoegen, is zijn vader dit jaar geen Europees kampioen Cutting geworden?? Als het zo is (weet het bijnaaaa zeker Haha! ) dan is dat het vermelden misschien waard.

Wat leuk een halfbroertje van mijn Jacky!
Jacky is ook te koop ,er zijn ook al wat geinterreseerden geweest,maar ze is niet verkocht.Het grootste euvel is toch dat ze voor de meeste mensen te duur is,ondanks dat ze al voor wat minder weg kan,dan de 1ste vraagprijs!Ook is er gevraagd voor een soort ïnruilen,maar met dat paard konden wij ook niks................zucht.
Gewoon blijven wachten dus en hopelijk dat het voorjaar wat meer kopers brengt!! Haha!
Succes ermee!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 14:19

hihi james, mooie ben jij...... ik zit mezelf hier in te houden en jij gaat vragen of ik niet van gedachten kan gaan veranderen. Ehum heb het nog even in de groep gegooid maar het blijft toch bij een Tinker. Fijne mensen zijn het toch ook......familie

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:59

Geloof me, er is niets mis met Chaser. Ik heb vandaag op hem gereden tijdens de gezamelijke training en hij is een verschrikkelijke goedzak. Mijn vriend had nog nooit op een paard gezeten (op drie seconden na Haha! ) en die heeft vandaag een rondje op hem gestapt. Een complete beginner op een vierjarige! Dat laat toch wel weer zien hoe braaf Chaser is. Het is echt een lieverd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:08

Chaser is inderdaad een heel braaf en een heel aansprekend paard. Cheveyo, wat is precies de reden dat jullie voor een tinker gaan kiezen? Als die reden "braafheid" zou zijn, dan zou ik toch nog eens over Chaser nadenken, want hij komt aan braafheid niks te kort zoals ik hem heb gezien. Daarnaast zijn tinkers gewoon paarden zoals alle anderen en zijn dus niet per definitie braver dan een ander type paard. Tinkers kunnen net zo goed hun eigen willetje hebben en hun eigen plannetjes trekken. Daarmee wil ik zeggen dat je met een tinker geen gegarandeerd braaf paard hebt. Ik heb er nu zelf een aantal meegemaakt en die waren allemaal op hun eigen manier apart.
Vandaar dat ik wel benieuwd ben waarom je graag een tinker wilt Lachen.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:10

Hihi, je hebt toch niet ineens iets tegen Tinkers gekregen, Lovely? Knipoog
Sorry, dat was erg off-topic Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:20

gera schreef:
Hihi, je hebt toch niet ineens iets tegen Tinkers gekregen, Lovely? Knipoog
Sorry, dat was erg off-topic Haha!

Neeeee, helemaal niet Bloos! .
Je hoort alleen vaak dat tinkers verkocht worden als paarden waar je iedereen op kan zetten en dat ze zo braaf zijn en alles graag doen. Ik heb er dus al een paar van dichtbij meegemaakt en daardoor weet ik dat je een tinker vooral niet moet onderschatten. Je kunt er niet zomaar iedereen opzetten en verwachten dat ie zijn best wel zal doen, dat hebben we vanavond wel gezien Haha!.
Dus: tinkers zijn geen instant-brave paarden, zijn niet zonder meer geschikt voor kinderen, beginners enzovoort. Ze hebben ook al geen karakter van een koele kikker, want ze zijn gewoon paard Knipoog.
Het is alleen jammer dat de tinkers vaak verkocht worden als makke schapen, want dat zijn ze niet.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:24

Ik denk dat ieder paard zijn eigen karakter heeft en dat er dus tussen de Quarter Horses ook wel wat minder meegaande paarden lopen, net zoals tussen de Tinkers en weet ik veel welk ras. Als het trouwens op 'braafheid' aankomt, dan vraag ik me zelfs af of een Tinker een verstandigere keuze is dan een Paint. Of in ieder geval dan Chaser. Niet om mensen hier om te praten hoor, maar volgens mij doet Chaser nog niets als er een bom ontploft. Echt een goedzak Pling
Zo heb je ook hele rustige hengsten (die altijd bekend staan als 'gevaarlijk', nou kijk eens even naar Chex of Red Pebbles!, die zijn niet bepaald gevaarlijk te noemen, lijkt me) en heb je ook koelbloedige racepaarden.. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:29

Gera, dat klopt denk ik wel. En dan nog hangt het altijd van de "factor mens" af, welk paard het beste past. Of beter nog, welke combinatie van mens en paard is het beste? Het liefst bekijk je elk individueel op dat moment. Maar dat wordt weer lastig zodra een paard meerdere eigenaren of verzorgers krijgt, dan moet iedereen een beetje water bij de wijn doen denk ik.
Maar dan nog, Chaser heeft vandaag niet gek gedaan en Sam wel *LOL*.