[WN] Zitten mijn voeten er nog..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Re: Zitten mijn voeten er nog..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:41

Bij bijrijd tinker (engels gereden) deed dat ook altijd. Ik weet dat het bij hem vroeger altijd is aangemoedigd. Geen idee waarom

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 14:53

CounTree schreef:
oh haha tijdens de les, lekker relaxt dan :D . Het kan hem geleerd zijn...bumpen is inbuigen, maar klinkt niet erg aannemelijk.

Misschien vorige eigenaar ff contacten, danmaar?

Haha nou de les is flink aanpoten, en toch weet hij elke keer zn momentjes te pakken door zodra we stilstaan (wat dus vaak gebeurd) zn hoof om te draaien of. Tijdens het rijden te hinniken :+

Zijn vorige eigenaren hebben hem niet western gereden, daar deed hij het minder erg. Maar waarschijnlijk dus van zijn westernperiode overgehouden.
Waarom hij het nu erger doet weet ik niet, heb het hem iig niet aangeleerd. Nu is hij wel al sinds ik hem heb veel drukker geworden en ondeugender dus dat zal er wellicht ook wel mee te maken hebben.
Hij doet het niet om onder het werk uit te komen omdat hij erg geen zin in heeft of iets te moeilijk doet, heb meer t gevoel dat hij het "gezellig" vind om even te friemelen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:52

Kan komen doordat je vaak inbuigoefeningen op die manier doet, of een tijdje je paard zo beloond hebt met een brokje, om maar wat mogelijkheden te noemen.
Vaak is het het gevolg van iets wat je zelf (onbewust) hebt aangeleerd.

Persoonlijk zou ik het ook heel snel weer afleren. Als ik aan het werk ben met mijn paard moet hij/zij niet zelf dit soort initiatieven nemen.

Ik vind het wel wat anders als je even pauzeert en je aait je paard en vervolgens draait hij zich even om naar jou toe.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 13:21

@ simodi zoals je kunt lezen probeer ik het hem juist af te leren ipv aan te leren. Gaat ook steeds beter ,hij begint te begrijpen dat werk werk is en daarna mag ie van mij best friemelen.
Hij deed dit al toen ik hem gekocht had (afgelopen zomer).

Edit: wat een leuke paarden in je profiel !

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:39

Thanx! En mooi dat het lukt om af te leren! ;)

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:06

Ik heb ook hengsten gezien die dit mochten doen, en vervolgens vol in de voet van de ruiter beten! Wij laten het bij onze paarden niet toe.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:13

Ik heb een vaste rijpony(een ruin) op mijn manege en die draait ieder moment dat je stilstaat zijn hoofd naar je voeten en gaat er aan lopen snuiven :+ die krijg je dan ook bijna niet meer weg als je weer door moet rijden met 11 andere manegepony's in de les :') . Hij rijd alleen wel gewoon Engels....

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:40

gewoon engels? is er ook ongewoon engels dan?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 00:44

|o
Paintless schreef:
gewoon engels? is er ook ongewoon engels dan?

_O- ik kan me wel wat ongewone engelse sittuaties voorstellen hoor :D

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:02

Ik heb een arabier gehad die dat ook deed, totdat hij door een overwachte beweging ineens vast zat met zijn kin in de beugel. Hoe het precies gebeurde weet ik nu nog niet, ik zat erop en schrok me rot. Gelukkig kon ik met mijn hand vrij gauw hem weer los maken en is er verder niks gebeurd, maar sindsdien mogen ze van mij niet meer snuffelen...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 21:52

Afgelopen les eindelijk een stuk minder pogingen gehad tot gefriemel :D Merk nu aan hem dat hij steeds beter de link kan leggen met wanneer het wel of niet mag.