Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

horses101 schreef:sorry hoor maar wat is dat toch met paardenmensen????ongevraagd commentaar terwijl je gewoon lekker aan het rijden bent dan is het overbouwd of haha de verkeerde kleur jemig wat een onzin dit ga allemaal gewoon lekker paardrijden ongeacht ras van je dier !! !!!!ik kan het weten heb tinker en paint horse allebei dikke kont wahaaaaaaaaaa

DubbelDun schreef:Bij westernpaarden is weinig knie-aktie gewenst, dus als daar een relatie is met de manier waarop een schouder zich verhoudt dan zou dat kunnen.
Maar dat zou niet mogen inhouden dat een paard het niet zou moeten kunnen. Het is de mens die hem begrenst vanwege de gewenste makkelijk zit in doorzitten.Ariebren schreef:De basis bouw van elk paard is in principe een rechthoek met een schouder en croupe onder 45 graden.
Daarnaast heeft het oude type quarter een wat trappezium vorm in de stand van de benen. (ras eigenschap).
DubbelDun schreef:Ruim lopen zie we ook al niet graagMaar dat zou niet mogen inhouden dat een paard het niet zou moeten kunnen. Het is de mens die hem begrenst vanwege de gewenste makkelijk zit in doorzitten.
Het 'ras' heeft weliswaar een voorbeeldplaatje, maar er zijn zoveel stromingen en wedstrijd-eigen-eigenschappen dat er niet meer van een vast voorkomen gesproken kan worden.
Ariebren schreef:De basis bouw van elk paard is in principe een rechthoek met een schouder en croupe onder 45 graden.
Het kwpn is erg met de schouder bezig om het voorbeen meer te laten heffen.
Ariebren schreef:Dat rechthoek model heeft een tuiger een lange rug.
Maar in principe is bij alle rassen de rechthoek terug te vinden, de een wat langer, de andere wat korter.
spatter schreef:Geef mij maar een compact paard, liever dus richting vierkants model al heb ik nu ook een lang paard.
Het kost gewoon meer moeite en tijd om een langer paard een goede dragende rug te trainen.