[WN] Moderatorfunctie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:15

Fasel schreef:
waar is dat topic dan?

Achter dat hangslot op FZ.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:20

FlyingHigh"]
[quote="Blaze schreef:
ok ik gedraag me(alleen in dat topic Cool )
Maar mag ik wel mijn mening en ervaringen delen dan?????

Heb je dat nog niet gedaan dan???
[/quote]

mijn mening wel
maar de ervaringen ,die deze mening hebben veroorzaakt ,niet
Cool

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:22

Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms ook wel wat moeite heb met de moderator van Western. Ik heb er nooit verder over nagedacht en zie het meer als "gegeven" ben het niet altijd eens, maar dat hoeft ook niet.

Ik vind het wel wat ver gaan om er een topic over te openen, ik vind namelijk dat als iemand iets "fout" doet diegene er niets aan kan doen of veranderen als ze er niet op aangesproken wordt, of naar gevraagd wordt.
Dus, stel SM doet in mijn ogen het moderaten "fout" dan heb ik geen recht tot klagen als ik niet al eerder een pb naar haar gestuurd heb waar ik mijn mening in weergeef of haar heb gevraagd waarom ze datgene gedaan heeft.

Dus, nav dit topic heb ik besloten dat als er mij iets dwars zit ik haar zelf gewoon een pb stuur. Daar heeft zij, denk ik, ook meer aan dan dit topic. Maar, misschien hebben jullie dat al gedaan, dat weet ik natuurlijk niet.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:28

jeddah schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms ook wel wat moeite heb met de moderator van Western. Ik heb er nooit verder over nagedacht en zie het meer als "gegeven" ben het niet altijd eens, maar dat hoeft ook niet.

Ik vind het wel wat ver gaan om er een topic over te openen, ik vind namelijk dat als iemand iets "fout" doet diegene er niets aan kan doen of veranderen als ze er niet op aangesproken wordt, of naar gevraagd wordt.
Dus, stel SM doet in mijn ogen het moderaten "fout" dan heb ik geen recht tot klagen als ik niet al eerder een pb naar haar gestuurd heb waar ik mijn mening in weergeef of haar heb gevraagd waarom ze datgene gedaan heeft.

Dus, nav dit topic heb ik besloten dat als er mij iets dwars zit ik haar zelf gewoon een pb stuur. Daar heeft zij, denk ik, ook meer aan dan dit topic. Maar, misschien hebben jullie dat al gedaan, dat weet ik natuurlijk niet.

Ik wens je succes Cool
helaas heb ik ook daarmee slechte ervaringen Cool

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:44

cornelie schreef:
Blijkbaar heb ik wat gemist want ik vind een aantal reakties toch wel zeer overdreven.

Komt misschien omdat je op dezelfde golflengte zit als SM

Citaat:
Ik vind het prima zoals alles gaat eigenlijk.

Ja wat wil je

Als je een andere mening hebt dan SM komt er al gauw een opmerking van SM die vind dan dat het niet kan
Maar als het in haar straatje past kan alles
Zo komt het op mij over

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:54

Pas nou op, anders wordt er weer met slotjes gegooid!! Tong uitsteken Knipoog Haha!

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:56

Ik ben nog niet zo lang actief op het bokt-forum, maar ik vind dat SM het prima doet! Ik vind het knap dat ze er als vrijwilliger zoveel tijd insteekt! Ik zou het er niet voor over hebben. Ik denk dat we haar daar best dankbaar voor mogen zijn.
En ik vind dat je als moderator ook best je mening mag vertellen, net als iedere andere bokker! (zolang je de mening van een ander daarbij respecteert!) Je kunt iemand niet de mond snoeren. Lips are sealed Een dubbele account voor een moderator acht ik dan ook niet nodig. (maakt het ook erg ingewikkeld)
Ik vind het ook niet echt eerlijk als je iemand op deze manier aanvalt, doe het dan via pb. Maar op deze manier wordt het meer een beetje geroddel.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:01

Hallo allemaal,
Wat een leuke topic is dit, zo leuk zelfs dat ik nu heel inconsequent bezig ben omdat ik gezegd had, dat je mijn kon uitschrijven als bokker. Maar hier wil ik nog wel even wat in kwijt, en wel het volgende.

Verschillen zijn er in alle soorten en maten,
In wat je doet, in wat je bent, en wie je denkt te zijn.
In wat je hebt, of wat je denkt te hebben, of wat andere van je denken dat je hebt.

Zomaar even wat gebrabbel van mijn zijde, maar zeker de dingen waar ik iedere dag weer meer te maken heb op een objectief besluit te nemen, of een oordeel te geven.

Ergens leiding aan geven valt niet altijd mee, als je een besluit neemt kan het altijd weer in het nadeel zijn van een ander. Of als je het oordeel gegeven hebt, staat het sommige weer niet aan.

Als je een positie bekleedt, in wat voor vorm dan ook, denk ik dat je integer te werk moet gaan. Dit is natuurlijk niet makkelijk en daarom gaat het dat vaak ook goed fout.
Mensen willen altijd ergens bijhoren, of zoals ik het zie, volgeling willen zijn.
De personen die een legio volgelingen achter zich weet te scharen, denk dan ook vaak ze alles maar kunnen maken, want de massa is het er vaak toch mee eens.
Ik zie dit als een soort van machtsmisbruik. En in dit geval een schrijver meer of minder maakt toch niet uit, of een lesklant meer of minder, zou een soort denk wijze kunnen zijn.

Fatsoen speelt hierbij ook vaak een rol, en die is dan ook vaak ver te zoeken. Spelen met gevoelens van mensen wil ik het dan ook helemaal maar niet over hebben.

Clubjes vorming heet dat, ben je niet voor, dan zijn de andere tegen, of ben je tegen zijn de andere er weer voor. Een leidinggevende heeft in deze vaak een positie waarmee alles valt of staat. En kunnen dan ook van uit de positie die er bekleed wordt, vaak wat kolen op het vuur gooien, of juist water.
Het is maar net welke kant deze met zich zelf ingenomen personen het willen laten op gaan.
Helemaal blind van hun eigen geloof, en gesteund door hun volgelingen, zijn er bij die volledig doorslaan in hen te vervullen rol.

Terwijl er ook eens gewezen zou kunnen worden naar die mensen die er mee bezig zijn deze sport naar een hoger niveau te tillen, helemaal belangen loos steken deze mensen hun tijd en energie in zaken die deze sport alleen maar te goede komen.
Wijs naar deze mensen, stuur erop aan dat zij besproken worden, moedig dit nou eens aan in plaats van altijd maar het negatieve te promoten. Laat als leidinggevende nou eens niet je oren hangen naar die schrijvers, die denken omdat zij een westernzadel hebben dat hun mening ook de juiste is. Schrijf die bladen nou eens aan, die het iedere keer weer presteren om breed uit te melden wat er dan niet goed zou zijn gegaan, of mensen tegen elkaar opzet omdat er nooit wat positief in hun leven is gebeurd. Sta verdorie eens zelf op om wat te doen, wat deze sport te goede zou kunnen komen. Stuur en gebruik je macht om onze sport positief in het dag licht te krijgen. Heb besef wat je zou kunnen stuk maken, in deze.
Belicht het positieve, van wat je gezien, gelezen of gehoord heb, en dan willen daar de negatieven graag bij horen, en zullen hun gedrag aanpassen. Het kudden gevoel, volgelingen maar dan in een spiraal omhoog, dus heb besef van je positie, dat wou ik even kwijt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:07

Ik ben het met je eens, LisetteSugar, dit is gewoon weer een "pest een moddie" aanval die eens in de zoveel tijd opsteekt en alleen maar iets zegt over de users i.p.v. de moderator waar het om zou gaan Scheve mond

Het gaat nu om Sugarmiss, wat wel te maken zal hebben met het VR topic Clown

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:31

Ann schreef:
Ik ben het met je eens, LisetteSugar, dit is gewoon weer een "pest een moddie" aanval die eens in de zoveel tijd opsteekt en alleen maar iets zegt over de users i.p.v. de moderator waar het om zou gaan Scheve mond

Het gaat nu om Sugarmiss, wat wel te maken zal hebben met het VR topic Clown

Ik weet niet of je het zo zeggen kunt.............moddies pesten. Er zijn een aantal WN- bokkers die het niet eens zijn met de manier zoals in dit geval SM modereerd. Zij schrijven hun ongenoegen nu in een topic, nadat er vaak ook al pb- contacten zijn geweest als ik het zo lees. Ik vind niet dat je dan direct moet gaan oordelen over deze users. Jij weet immers niet of er meer gaande is via bijv. mail of pb-s.

Een oordeel vellen lijkt me dus niet nodig.........

Ik weet niet of SM een goeie of slechte moddie is, ik weet niet hoe een goede moddie of hoe een slechte moddie zou moeten zijn. Ik kan me alleen wel voorstellen dat mensen het er moeilijk mee hebben dat een moddie, die zij zien als onpartijdige scheidsrechter, toch haar/ zijn eigen (soms negatieve) mening geeft. Zie je een moddie als een medebokker die er alleen op toeziet dat er geen oorlogen of er andere kwalijke zaken ontstaan, dan kun je waarschijnlijk wel tegen haar commentaar, positief of negatief.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:40

Ik vel geen oordeel, FH, ik geef alleen mijn mening, als die niet is wat sommige users willen lezen, so be it Clown

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:49

Jouw mening noem ik een oordeel. Je veroordeelt de 'pestende' WN- bokkers, Clown

Maar goed, da's zoals ik het zie.......... Cool .

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:53

Freckles"]
[quote="cornelie schreef:
Blijkbaar heb ik wat gemist want ik vind een aantal reakties toch wel zeer overdreven.

Komt misschien omdat je op dezelfde golflengte zit als SM

Citaat:
Ik vind het prima zoals alles gaat eigenlijk.

Ja wat wil je
[/quote]
Ik mis alweer iets want wat bedoel je hiermee? Puur een gewone geinteresseerde vraag Bloos

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:54

Een oordeel of mening kan altijd weerlegd worden, FlyingHigh...

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:56

he, gats, Ann..............laten we er over ophouden, ik snap je best en jij mij ook wel.........

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:04

FlyingHigh schreef:
Dat er ontevredenheid is over een modje moet bespreekbaar zijn en moet er wel gelegenheid zijn om je ontevredenheid te kunnen uiten. Om nou slotjes erop te gooien creeer je een vreemd en heilig sfeertje over de moddies en da's naar mijn mening geen goeie zaak.

De discussie zoals hij nu gevoerd wordt in dit topic is gewoon een open discussie waarin iedereen zn mening kan verkondigen. Stuk beter dus dan het geslotterde topic op FZ (als die op FZ ook zo was gegaan had ik er geen slotje op gezet maw).

Nog een aanvulling: ik heb in het oorspronkelijke topic op FZ een link gezet naar dit topic zodat een ieder deze discussie kan volgen.
Laatst bijgewerkt door Apple op 12-11-03 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:17

Apple"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Dat er ontevredenheid is over een modje moet bespreekbaar zijn en moet er wel gelegenheid zijn om je ontevredenheid te kunnen uiten. Om nou slotjes erop te gooien creeer je een vreemd en heilig sfeertje over de moddies en da's naar mijn mening geen goeie zaak.

De discussie zoals hij nu gevoerd wordt in dit topic is gewoon een open discussie waarin iedereen zn mening kan verkondigen. Stuk beter dus dan het geslotterde topic op FZ (als die op FZ ook zo was gegaan had ik er geen slotje op gezet maw).
[/quote]

Ut netjes discusseren gaan we nog wel eens leren........... Haha! Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:25

Hierbij de link van het FZ-topic.
[FZ] Wat is de taak van de moderator??
Het heeft IMO geen zin om die nog open te gooien gezien het feit dat de discussie daar al op de persoon gespeeld werd en niet meer ging over het funktioneren van Mod's in het algemeen.

Verder ga ik lekker achterover zitten en laat het over me heen komen Lachen

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:34

Sugarmiss schreef:

Verder ga ik lekker achterover zitten en laat het over me heen komen Lachen

Een verbasterde struisvogelpolitiek............
Misschien is het toch wijs om eens jullie (de moddies) visie op de Bokt- moddie- schap te geven, dat zou voor veel mensen duidelijkheid kunnen geven.

Hoe ga jij om met je moddie- schap, ben jij een neutrale scheidsrechter of een mede- bokker?

Even voor de duidelijkheid, ik ben een neutraal figuur, ik probeer de discussie in goede banen te lijden en niemand aan te vallen.......... Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:44

FlyingHigh schreef:
[Een verbasterde struisvogelpolitiek............
[/quote]
Nee zeker niet, maar sommigen hebben nu eenmaal een zeer uitgesproken mening en wie ben ik dan om daar tegen in te willen gaan.

Citaat:
Misschien is het toch wijs om eens jullie (de moddies) visie op de Bokt- moddie- schap te geven, dat zou voor veel mensen duidelijkheid kunnen geven.

Daar had het topic op FZ toe kunnen lijden ware het niet dat het daar niet voor geopend was (tussen de regels doorlezend zoals ik het ervaarde iig). En ook veel van de reacties waren er niet naar. Dus als iedereen dan de 'vuile was' wil buitenhangen dan maar beter op WN waar het blijkbaar om draait.

Zoals Apple al eerder gemeld heeft zijn er nieuwe Boktregels in de maak waarin ook deze vragen meegenomen hadden kunnen worden. Overigens had iedereen daar in een inbreng kunnen hebben (wat dus blijkbaar op dit vlak niet gebeurd is).

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:49

Jeetje, ben ik even een uurtje sporten, zijn er weer allerlei vage zaken gaande Verward
Wat een onzin om er een slotje op te gooien. PPffff, gaat het over modpower en of dat allemaal wel ok is, gaan jullie dit doen. Schijnheilig
Mwah, imo niet een echt slimme zet.

Ilona-Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:51

Wow, wat een spannend topic.

Er zijn al aardig wat positieve berichten geplaatst waar je over na kunt denken.
Maar iets wil ik toch kwijt.

Een mening geven over een ander (dus niet via pb) heet roddelen.
Je zwarte gal kwijtraken. Hier is niemand mee gebaat.
In een discussie over een item je mening geven is goed. Je mening over mensen geven is subjectief en geldt alleen voor jou.
Als we onze meningen over iemand nou eens niet delen met anderen alleen met degene zelf zou de wereld er al heel veel positiever uitzien!! En zou de paardenwereld een gezellige wereld worden waarin we elkaar accepteren zoals we zijn!!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:52

Sugarmiss schreef:
Zoals Apple al eerder gemeld heeft zijn er nieuwe Boktregels in de maak waarin ook deze vragen meegenomen hadden kunnen worden. Overigens had iedereen daar in een inbreng kunnen hebben (wat dus blijkbaar op dit vlak niet gebeurd is).

Ik denk niet dat een ieder op WN ook bij FZ kijkt of ze al toevallig nieuwe regels gaan maken, Cool . Misschien waren er dan meer goede suggesties gekomen die voor meer duidelijkheid zouden kunnen gaan zorgen.

Als ik je zo begrijp, heb jij geen behoefte om je positie uit te leggen......
Zo blijft er natuurlijk een grote onduidelijkheid.

Maar goed, ik neem aan dat de grote Bokt- regel- makers deze discussie ook wel hebben gevolgd en er misschien wat mee kunnen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:53

Ilona-Sok schreef:
Een mening geven over een ander (dus niet via pb) heet roddelen.
Je zwarte gal kwijtraken. Hier is niemand mee gebaat.
In een discussie over een item je mening geven is goed. Je mening over mensen geven is subjectief en geldt alleen voor jou.
Als we onze meningen over iemand nou eens niet delen met anderen alleen met degene zelf zou de wereld er al heel veel positiever uitzien!! En zou de paardenwereld een gezellige wereld worden waarin we elkaar accepteren zoals we zijn!!

Amen OK dan!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:15

Pfffft..wat een bokt-op-de-teentjes-getrapt-heid weer zeg... Scheve mond

Mijn mening : SM is gewoon een bokker die een echte vergaar-bak is op western e.d. gebied , en die zich graag in iets verdiept en zich zodoende een mening vormt over iets.

Als zij haar mening verkondigt laat ze zover ik zie altijd ruimte over voor discussie , en ze uit zich prima en sociaal , valt niemand lastig , helpt een ander graag aan info en gaat een gezonde discussie graag aan op een vriendelijke manier.

Ze is gewoon een prima bokker waar anderen nog wel een voorbeeld aan kunnen nemen ! Daarnaast heeft ze als extraatje het moderator-schap , wat ze prima doet.

Als mensen WEL vervelend of met steken-onder-water reageren hier op western , dan is ze zelfs nog zo beleefd om erop in te gaan.

Ik vind dat ze het prima doet , ze gaat prima met hele andere meningen dan die van haarzelf om , en vooral DAAR kunnen vele mensen nog een voorbeeld aan nemen....

Het moderator-schap is maar een extraatje.

Bleeegh dat gezeur Scheve mond

Als mensen wat tegen SM hebben , laat ze er dan eens even voor gaan zitten en wat "foute" dingen qouten zodat ik begrijp wat jullie probleem is Lachen .

Maar laat het idee dat een mod alleen een heilige politie-agent van hogerhand is , alsjeblieft varen , want DAAR gaat het mis

SM is gewoon een bokker , en een prettigere dan menig ander.
Ik zou absoluut geen ander mod hier hoeven hoor ,
een saaie flapdrol die alleen maar ingrijpt hier en daar zonder gesprekje of eigen mening.... bah Scheve mond