tweety_be schreef:Zéér interessant topic, daar ik zelf op zoek ben naar een quarter of paint waarmee ik western wil gaan rijden... Wil voornamelijk een paard waarmee ik alleen op buitenrit kan en (voorlopig recreatief) western mee kan rijden. Een 'all rounder' spreekt me enorm aan, daar ik graag een beetje vanalles doe haha. Reining lijkt me super leuk om doen en eens een onderling westrijdje lijkt me geweldig, maar ook trail en ECR (Extreme Cowboy Race) spreken me enorm aan. En TREC, al is dat niet echt iets 'western' haha.
Geen idee of het hier goed staat, maar waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben, is wat zoal de gemiddelde prijzen zijn voor 'all-round' quarters/paints met goede papieren (presterende bloedlijnen), niet te groot (max 1m50), niet te oud (max. 8 jaar), bom-proof buiten, fijn karakter, goed gereden, correct gebouwd (klinisch en röntgenologisch goedgekeurd), zachte gangen (heb wat rugproblemen) en eventueel wedstrijdervaring. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een merrie met werkwillig karakter, maar als mijn droompaard nu een ruin blijkt te zijn, tja dan is dat maar zoIk zie echt de meest uiteenlopende prijzen, dat ik door het bos de bomen niet meer zie haha. Heb er zelf niet zoveel verstand van, en heb nogal gauw het gevoel dat men profiteert van mijn 'onwetendheid'. Ik wil namelijk gerust betalen voor kwaliteit, maar ik wil ook niet 'in het zak gezet worden' natuurlijk. Prijs moet echt wel conform kwaliteit zijn.
Ik heb tijd, dus ik zoek echt wel 'grondig'. Maar ik moet wel toegeven, ik heb toch graag een 'klik' onder het zadel hoor en daar kijk ik echt wel naar (nadat ik gekeken heb of het paard 'correct' is natuurlijk). Hoeft niet meteen van de eerste keer, maar na een paar keer rijden zou je toch zoiets mogen hebben van 'ja, dit vind ik wel een fijn paard'. Daarbij vind ik karakter ook erg belangrijk, ik hoef geen dominant paard meer die veel ruimte nodig heeft, zo heb ik er al 1, ik wil een lief, aangenaam 'knuffel'paard nu haha.
als je alles wat jij hier opnoemt wil in 1 paard moet je toch in de buurt van de 30.000 eurietjes tellen. wat jij allemaal wil in een paard vind je nu eenmaal niet voor 3.000
Ik zie echt de meest uiteenlopende prijzen, dat ik door het bos de bomen niet meer zie haha. Heb er zelf niet zoveel verstand van, en heb nogal gauw het gevoel dat men profiteert van mijn 'onwetendheid'. Ik wil namelijk gerust betalen voor kwaliteit, maar ik wil ook niet 'in het zak gezet worden' natuurlijk. Prijs moet echt wel conform kwaliteit zijn.
, ik wil een lief, aangenaam 'knuffel'paard nu haha.
. Dan neem ik aan dat je echt wel een wedstrijdpaard onder je kont hebt. En ik weet niet zeker of het wel veilig is om daar mee te gaan buitenrijden ^^ Denk dat je mijn bericht net iets te letterlijk hebt genomen. Wat ik opsomde is het perfecte paard en die bestaat niet, het was ook wel beetje de bedoeling dat dit met een korreltje zout werd genomen hè
Ik denk dat ik wel duidelijk was dat ik niet op zoek ben naar een wedstrijdtopper/wedstrijdpaard. Laten we het gewoon daar bij houden.