Ik woon in de buurt van Nijmegen, ik ken maar weinig westernruiters hier in de buurt. Dus het is ook best lastig om les te vinden op locatie
ElCid
Geplaatst: 01-11-12 15:27
Ik meld me hier ook, maar ik zit in de buurt van Doetinchem. Ik rijd reining ( train daarvoor in Haaksbergen, Kolderhoeve omdat ze daar een goede reining bodem hebben), maar ook horsemanship en trail op am. niveau APHA. Daarbij spelen we regelmatig met koeien onder leiding van Willem Odendaal en Wendy van Osch en trainen we voor de Working Equitation, waar ook trail en koeien een belangrijk onderdeel vormen. Mijn paard is een Paint Horse hengst; Sweet Spot of Cash en hij staat, samen met het paard van mijn man, bij ons thuis.
Dat zijn juist lieve dieren is mijn ervaring. Ik heb een paar jaar terug met mijn pony in Oud-Gastel aan een clinic van Willem meegedaan. Pony was altijd bang voor koeien, ze sprongen dan met een grote boog erom heen als we langs een wei met koeien kwamen. Maar tijdens de clinic werd ze helemaal fanatiek en wilde ze zelf naar de koeien toe
Toushie
Geplaatst: 01-11-12 15:50
Wranglerbutt schreef:
Nou ben ik benieuwd waar Toushie en Rije de paardjes hebben staan Ik rij trouwens ook wel veel buiten!
Die van mij staan in Emst
ElCid
Geplaatst: 01-11-12 15:53
Het is zo leuk om met koeien te werken, ze zijn niet eng en de meeste paarden vinden het vreselijk leuk om te doen.
P.S. Ik weet nog steeds niet wat ik hier met mijn linkerarm aan het doen ben
Laatst bijgewerkt door ElCid op 01-11-12 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Geld een halve western ruiter ook? Ik heb een hele leuke welsh en heb een western hoofdstel teugels etc. half jaar westernles gehad en we doen voornamelijk wat trail dingen en plessure
Ik kan me ergens ook wel voorstellen dat 'mijn' merrie erg enthousiast zou worden van koeien, als ik haar een beetje ken. Maar voorlopig hebben we zonder koeien ook nog genoeg om aan te werken
Ook in omgeving [plaats] zitten een paar westernruiters. We hebben een lesclubje met wat mensen uit de regio (en een paar erbuiten) waarmee we eens in de zoveel tijd een groepsles organiseren. Verder heb ik les "aan huis".
Af en toe kom ik idd een topicje tegen over een vrijgekomen plekje in een groepsles. Is voor mij qua afstand ook nog wel aantrekkelijk, dus die hou ik altijd in de gaten!
Zamora
Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-12 16:43
Elcid ik heb jou en je mooie Paint gezien afgelopen zondag in Woudenberg
Met koeien werken staat hoog op mijn to do list. Lijkt me zo gaaf.
@kionasuppie: ja hoor. Waar zit jij ergens in de buurt?
Echt leuk zoveel reacties. Zitten toch meer western ruiters "verstopt" dan ik dacht
@Wranglerbutt: welke clinic rijd jij mee? Ik met de pleasure 's ochtends. Zat te twijfelen voor HMS of Trail maar laten we maar hiermee beginnen.
justkid
Geplaatst: 01-11-12 16:43
Meld me hier ook maar Haai Rije Kom uit Flevoland. Train wel reining gericht maar ik heb nog nooit een wedstrijd gestart
@Zamora, wij zijn aan het proberen om koeienclinics in Gld. te organiseren en daarvoor op zoek naar een locatie! Als jij, of iemand anders hier, iets weer zou dat meteen een mooi moment zijn voor gezamenlijke ( koeien) trainingsdag. Wij organiseren ook een paar keer per jaar gezamenlijke oefendagen ( trail/ working equitation) op de Kolderhoeve in Haaksbergen. Misschien mensen hier die dat leuk zouden vinden? Het is dus puur samen oefenen en tips geven aan elkaar, geen les in de ruime binnenbak daar met gebruik van divers hindernismateriaal. Hopelijk kunnen we binnenkort ook onze mechanishe koe daarbij gaan gebruiken.
Als ik eindelijk eens met die trailer kan rijden (ben echt een scheiterd) dan vind ik het ook leuk om eens een clinic te doen. Komt mijn paard ook eens ergens anders