Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gimme_Spurs schreef:_Cindy schreef:Gimme_spurs, wat bedoel je dat je met bosal weinig te vertellen hebt? Ook met bit 'trek' je hem niet de bocht door lijkt me.
Een Bosal is geen optoming om zijwaardse bewegingen mee aan te geven (met een bosal vraag je alleen door beide teugels tegelijk aan te nemen, bij een snaffle/shank kan je ook beide handen apart van elkaar laten werken in de mond. Dat heeft natuurlijk niets te maken met trekken). Dat moet je echt met neckreining doen inderdaad. En daarbij, mocht je paardje eens flink in protest gaan en ervandoorgaan is de enige manier om hem/haar te stoppen via een kleine volte middels neckreining. Trekken heeft absoluut geen zin. Neckreining vind ik sowieso één van de eerste "te installeren" knopjes
sonita schreef:Ik vraag me af hoeveel bokkers zich nu zwaar achter de oren krabben, wie die heren nou weer zijn.
Bitloos is hip.
Met een hackamore trainen/ rijden is een kunst.
Ben bang dat er maar weinig zijn die zich hier werkelijk in verdiept hebben.
sonita schreef:Ik vraag me af hoeveel bokkers zich nu zwaar achter de oren krabben, wie die heren nou weer zijn.
Bitloos is hip.
Met een hackamore trainen/ rijden is een kunst.
Ben bang dat er maar weinig zijn die zich hier werkelijk in verdiept hebben.