[WN] WRAN pr-functionaris neemt per direct ontslag.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

REGINA76

Re: WRAN pr-functionaris neemt per direct ontslag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 00:20

ik kreeg netjes de nieuwsbrieven per mail, post etc.
ook van laja maar ook vd wranbestuur.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:37

hier ook iemand die geen nieuwsbrieven of bijvoorbeeld notulen van een ledenvergadering de laatste jaren meer heeft gehad, niet per mail en niet per post!

wel altijd de rekening netjes en op tijd betaald............

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:04

kjcm schreef:
hier ook iemand die geen nieuwsbrieven of bijvoorbeeld notulen van een ledenvergadering de laatste jaren meer heeft gehad, niet per mail en niet per post!

wel altijd de rekening netjes en op tijd betaald............

Als diegene, die ze moet doormailen,geen adressenlijsten krijgt, wordt het best lastig ze te versturen :\

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:08

ik heb mijn nieuwe postbus adres eens doorgemaild en de rekening heeft mijn postbus gevonden
ze hebben dus mijn emailadres en mijn postbus adres in Nederland, hoeven ze niet eens naar Belgie te sturen

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:17

Ze wel, maar zij niet <<)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:19

ze: de WRAN wel en ik neem aan dat diegene die de emails moet regelen en de post dan de beschikking krijgt over de gegevens van hun ledenbestand

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:07

daar komt de modder alweer.

ik weet er inderdaad niet veel van. hoor wel het een en ander, maar blijft speculeren. ik heb er verder bewust geen woorden aan vuil gemaakt.

ik vind het niet interessant en idd, ook ik krijg geen nieuwsbrief. niet per mail, niet per post. ach..

de korting van 2,50 of 3 euro per onderdeel vind ik wel leuk...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:44

Wat loop je nou weer te janken over moddergooien PL?
Een beetje kritiek en dan is het moddergooien? Kom op zeg, grow a spine. En hoezo vind je de korting wel leuk? Financieel is het voor jou veel verstandiger om lid af te zijn en die korting niet te krijgen hoor.
wran-leden krijgen 3.50 korting per start, dat betekend dat je 10 starts per jaar moet doen voordat het financieel uit kan. Dat haal jij bij lange na niet, dus als je slim bent wordt je gewoon lid af. De wran heeft toch verder niks te bieden voor hun leden.

En dat jij het niet intressant is nu precies het probleem. Dit geldt voor namelijk voor 95% van de wranleden die volledig onwetend hun wedstrijden rijden en pas iets van een verandering merken die niet zo goed voor hun is als het hun in de aars bijt.
En dan is het te laat, maar ook dat is geen probleem wat ze slikken het ook allemaal. Degenen die het niet slikken gaan weg bij de wran en dat zijn vooral de ruiters in de hogere klasses. Zoek maar even de deelnemersaantallen van het afgelopen NK op, welke deze keer ZONDER voorrondes werd verreden!
Ter vergelijking: L1 westernriding zonder voorrondes: 5 deelnemers
Duitse kampioenschappen EWU westernriding: 66 deelnemers met een finale van 18, winnaar Peggy de Kraay (uit Nederland nota bene) met een totaal van 221.5 punten. Dat is dus rond de 74. Zie de uitslagen: http://www.westernreiter.com/fileadmin/ ... 012-06.pdf
Maar de WRAN probeert het gebrek aan deelnemers weg te moffelen door klassen als de L2 Rookie in het leven te roepen. Let wel, dit zijn L3 ruiters, welke de beginners waren van voor het levelsysteem.

Velen geven geen ene malle moer meer om de wran en dit is rechtstreeks het gevolg van hoe het bestuur van de wran de laatste jaren het bewind voert.
Dat ik tegenwoordig overal maar mijn mond houdt betekend bijvoorbeeld niet dat ik alles ok vind, maar inmiddels ook totaal geen interesse meer heb in de WRAN (lees: huidige bestuur)
En dit geldt voor heel wat mensen die ik ken en de WRAN wordt steeds meer het lachertje van de klas.

Het is dan ook een goede zet van Laja om dat zinkende schip te verlaten, waarmee ik verder maar weer op mijn inmiddels enorm blauwe vingers ga zitten en mijn mening voor me ga houden.
Daar zullen veel mensen blij mee zijn :D

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:29

Romkabouter,

Ben het half met je eens.

Vorig jaar was het WRAN deelnemers aantal in de Uithof een stuk hoger dan dit jaar.
Ook dit jaar, net zoals vorig jaar, was de data gepland op dagen dat er overal in de ons omringende landen goede wedstrijden georganiseerd werden.
Vorig jaar was daar ook al commentaar op.
Verkeerde data gekozen, topic zal nog wel te vinden zijn.

Aan de andere kant is de WRAN de enige wedstrijd organiserende vereniging waar je op beginners nivo kan gaan starten.

Wat is leuker om een meisje van 11 jaar een trail in hand te zien doen ??
En dan het liefst met een shetlander. :7

Dit is de basis gedachte van de WRAN.

Western met al zijn onderdelen en verschillende rassen.

En wat is het grootste probleem van een vereniging ??
Het commentaar op de vrijwillige bestuurs leden die het nooit goed doen.

Voor mij is dit weer het probleem van dat iedereen het beter weet.

Ben jarenlang bestuurslid geweest van diverse verenigingen.

Je doet het nooit goed. :7

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:41

Ariebren schreef:
Vorig jaar was het WRAN deelnemers aantal in de Uithof een stuk hoger dan dit jaar.

En het jaar daarvoor weer wat hoger en daarvoor weer wat hoger. Zie je een trend? :D

Ariebren schreef:
Ook dit jaar, net zoals vorig jaar, was de data gepland op dagen dat er overal in de ons omringende landen goede wedstrijden georganiseerd werden.

Dit is volledig de SWRN te verwijten, waarvan ik me tegenwoordig al helemaal van commentaar weerhoudt. :))

Ariebren schreef:
Aan de andere kant is de WRAN de enige wedstrijd organiserende vereniging waar je op beginners nivo kan gaan starten.

Euh?
Green as Grass, Green classes, beginners bij de paints etc etc etc. Wat je hier beweert is niet juist.
De wran is wel de enige waarbij je wedstrijd kunt rijden als je nog niet kunt galopperen, maar of dat nou een goed idee is?

Ariebren schreef:
Wat is leuker om een meisje van 11 jaar een trail in hand te zien doen ??
En dan het liefst met een shetlander. :7

Sure, dat we die nu niet meer zien is ook rechtstreeks het gevolg van het beleid van de WRAN. Een aantal jaren geleden waren en namelijk nog leuke jeugdklasses waar deze kinderen aan mee konden doen!
Helaas zijn er na de invoering van het levelsysteem niet meer dit soort deelnemers geweest, dit is destijds ook aangekaart maar daar is niks mee gedaan en het zou allemaal wel mee vallen. Tuurlijk, dat blijkt maar weer.

Ariebren schreef:
En wat is het grootste probleem van een vereniging ??
Het commentaar op de vrijwillige bestuurs leden die het nooit goed doen.
Voor mij is dit weer het probleem van dat iedereen het beter weet.
Ben jarenlang bestuurslid geweest van diverse verenigingen.
Je doet het nooit goed. :7

Natuurlijk doe je het nooit goed, ook ik heb daar ervaring mee.
Maar er is
a) een verschil tussen iets niet goed doen of de vereniging om zeep helpen.
b) leren van je fouten en er iets mee doen

Ik zit deze discussie graag IRL of per PB met voort.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:58

Ik weet niet of dit topic daar voor opgezet is.

TS gooit een kreet op Bokt dat ze haar functie heeft neergelegd.

Ik reageerde vrij snel met de opmerking,

"wordt weer lekker modder gooien"

Die opmerking is verwijderd door de mod.

Ik zeg: De WRAN doet zijn best, en zal een stille dood sterven.

Maar wat er vroeger gebeurde was ook niet leuk.
Heel veel ruiters die alle wedstrijden afliepen werden op een NK naar de klote gereden door een of andere super ruiter.

Maar om bij de WRAN 74 te scoren ??
Ik heb het nog nergens gezien in de WRAN uitslagen.

Je mag blij zijn met een 71, enkele keer een 72 gezien, maar hoger ??

Een 74 rider is geen WRAN rijder meer, die is allang naar de andere clubjes gegaan.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:04

Romkabouter schreef:
Ter vergelijking: L1 westernriding zonder voorrondes: 5 deelnemers
Duitse kampioenschappen EWU westernriding: 66 deelnemers met een finale van 18, winnaar Peggy de Kraay (uit Nederland nota bene) met een totaal van 221.5 punten. Dat is dus rond de 74. Zie de uitslagen: http://www.westernreiter.com/fileadmin/ ... 012-06.pdf

@Ariebren: Of had jij het ook over western riding? :P

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:17

Ik heb het alleen maar over de normale reining.
Je weet wel die proofjes met cirkels, changement, roll backs, spin en sliding stop met backup.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:20

Ariebren schreef:
Maar wat er vroeger gebeurde was ook niet leuk.
Heel veel ruiters die alle wedstrijden afliepen werden op een NK naar de klote gereden door een of andere super ruiter.

Wat is daar mis mee? Wil je een verening waarbij de minst slechte ruiter wint, of wil je een vereniging waarvan een titel ook nog iets van waarde heeft?
Afgelopen NK heeft Alice zowat alle titels behaald in de L1 (in ieder geval welke ze mee heeft gedaan :D ), dit nadat het paard bevallen is en ze slechts 1 wedstrijd heeft gereden voor het NK. Dat is natuurlijk een uitstekende prestatie, er hadden alleen 10 to 15 Alicen mee moeten doen in de L1!
Dat was pas een competitie geweest waar je naar op kan kijken. Hebben we zulke ruiters? Jazeker, maar die starten niet (meer) bij de WRAN.

Ariebren schreef:
Maar om bij de WRAN 74 te scoren ??
Ik heb het nog nergens gezien in de WRAN uitslagen.

Je mag blij zijn met een 71, enkele keer een 72 gezien, maar hoger ??

Een 74 rider is geen WRAN rijder meer, die is allang naar de andere clubjes gegaan.

Exactly my point. De WRAN wordt steeds meer een club van en voor kneusjes en ik vind dat eeuwig zonde.
Ik vind een allbreed vereniging namelijk helemaal top, maar dan wel 1 die ook wat alure heeft, die potentie had de WRAN zeker.
Een paar geleden waren er zeker nog scores van 72 en hoger bij de reining, maar ik kijk discipline breed.

Ik laat me toch weer tot discussie verleiden merk ik ;)

pleasurehors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:36

Helemaal met je eens Romkabouter! Ik heb wran gestart toen het level-systeem nog niet was ingevoerd (nog in de jeugd) en het toen erg naar mijn zin gehad. Nu start ik geen wran meer om de redenen die Romkabouter geeft. Mijn zusje start nog wel wran, om de simpele reden dat zij geen QPA heeft. Maar vind het niveau om te janken, dus niet echt een mooi voorbeeld voor haar.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:45

Je hebt gewoon gelijk.

De WRAN wordt gebruikt om wedstrijd ervaring op te doen. (reining)
De echte Quarter bezitters met kwaliteit, rijervaring en vergeet niet, wat geld, stappen over naar de andere organisaties.

Maar over drie jaar loopt er een halve Tinker merrie mee in de NK, Uithof.

Afbeelding

En de L2 en L1 klasse wordt kwalitief steeds slechter.
Pattern fouten die een L3 ruiter al lang vergeten is.
Ook het aantal deelnemers wordt minder.

Heb wedstrijdjes gezien, waar ik mij gewoonweg voor schaamde dat ik er naar moest kijken.

Een L2 proof met stuiterende paarden die alleen maar bakkabouters konden zien.

pleasurehors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:06

Ik heb de L2 pleasure in Den Haag zitten kijken en daarvan galopeerden driekwart van de paarden niet zoals het hoort, namelijk een dralopje. Maar als mensen daarmee kunnen winnen, worden zij (maar ook andere mensen) gestimuleerd om op die manier verder te trainen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:10

Denk dat de merrie van mijn stal wel een goede galop heeft laten zien.

Maar ik zeg er gelijk bij, op heel veel wedstrijden, en vooral tijdens het inrijden zie ik paarden lopen waarvan ik denk ???

Hoe heb je dat paard ooit kunnen kopen, loopt voor geen meter en is niet goed gebouwd.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:43

Maar dat zie ik overal.

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:30

uuuuh Romkabouter....10 tot 15 echte Alicen gaat echt niet lukken... er is maar 1 Alice...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:39

Nutte toevoeging hoor

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:43

Moderatoropmerking:
Discussie is prima, maar laat de flauwe oneliners aub achterwege, zoals hieronder en de kreet van Ariebren over het moddergooien. Dat soort berichten zijn alleen maar opruiend en voegen niets toe aan de discussie.

billykid schreef:
uuuuh Romkabouter....10 tot 15 echte Alicen gaat echt niet lukken... er is maar 1 Alice...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:50

Romkabouter schreef:
Maar dat zie ik overal.

Dat klopt, maar het gehalte hieraan is bij de WRAN wel beduidend hoger dan elders. Ik vraag me ook altijd af of dat te maken heeft met het wanbeleid, ik ken namelijk een aantal mensen die erg leuk rijdt maar simpelweg geen WRAN start omdat ze het wanbeleid (openlijk) hekelen. Ik vind het zelf erg jammer dat dit soort mensen door het bestuur worden ´weggejaagd´ van de vereniging die, zoals eerder gezegd door Romkabouter, absoluut potentie heeft (conceptueel gezien).

TS, goed dat je voor jezelf hebt gekozen.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:54

Ik zeg het niet snel en ik zeg het zeker niet vaak ;) maar in dit geval:

Ben ik het 100% met Romkabouter eens :D

Zeer goed verwoord en ik heb er niks aan toe te voegen. (Behalve dan dat, vanuit reiners perspectief het mijn persoonlijke mening is, dat als er terug werd gegaan naar het vorige systeem, EN die datum van de Uithof zou veranderen er, denk ik, veel meer wedstrijdruiters aanwezig zouden zijn.)

sugarspice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:57

Zoals ik het nu lees is dit topic eerder een afzeik topic over de WRAN geworden dan dat het gaat over het ontslag van PR funtionaris geworden.
De PR functionaris is mijn ogen de persoon die alles wat in het belang van de wran is communiceert naar de leden. Ik heb 1 keer een mail met nieuws brief van haar mogen ontvangen daarna nooit meer. Erg jammer, maar niks aan te doen.

Ik wil haar verder wel veel succes wensen met alles wat zij nog wil gaan doen.