Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
hollywood86 schreef:Prima dat je het niet gelooft, maar ga dan niet geïnteresseerden in ons mooie ras bang maken , enkel en alleen omdat je zelf net wat teveel kreupele bokken hebt (gezien). Jouw paar ervaringen zijn nu niet echt representatief voor alle andere 3.999.999 dat quarters slecht en ongezond zijn.
maar als je de leeftijd van zijn paard bekijkt, en de behaalde resultaten ; die spreken voor zich.
YouthReiner schreef:Op mijn zoektocht naar een QH een paar jaar geleden, ben ik toch ook echt meer 'kapotte' dan 'hele' QH's tegen gekomen. Allemaal reining (sport) paarden tussen de 5 en 12 jaar oud..
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er helemaal geen Quarters zijn die gewoon gezond zijn en gezond blijven.. Maar ik denk dat de kans een kapotte Quarter tegen te komen wel groter is als je op zoek bent naar een goed sportpaard voor reining dan wanneer je op zoek bent naar een recreatieve allrounder bijvoorbeeld.
freeride schreef:YouthReiner schreef:Op mijn zoektocht naar een QH een paar jaar geleden, ben ik toch ook echt meer 'kapotte' dan 'hele' QH's tegen gekomen. Allemaal reining (sport) paarden tussen de 5 en 12 jaar oud..
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er helemaal geen Quarters zijn die gewoon gezond zijn en gezond blijven.. Maar ik denk dat de kans een kapotte Quarter tegen te komen wel groter is als je op zoek bent naar een goed sportpaard voor reining dan wanneer je op zoek bent naar een recreatieve allrounder bijvoorbeeld.
Blij dat jij dit ook eerlijk zeggen wil youthreiner, helaas is de gemiddelde recreatie quarter 1 die niet goed genoeg is voor de wedtrijden, met geluk wegens aanleg of karakter, met pech wegens al kapot..
Het blijft dus een kwestie van ontzettend goed zoeken, keuren en op de foto zetten, en uiteraard testen...en dan een berg geluk dat ie goed blijft...maar dat heeft iedereen nodig:)

spicegirl schreef:@superpony - .."Je kan beter een goede pony hebben, dan een slechte quarter"...
ik heb het liever andersom ; liever een goed quarter, als een slechte pony![]()
ik blijf dat vreemde vergelijkingen vinden.
ik heb 2 x een Q gehad, en nu een Paint.alle 3 nooit ziek geweest, nooit kreupel. nog geen kuchje, zelfs letterlijk nooit een snotneus.weleens een wondje,maar dat kan je met alles hebben.
maar vooral laten keuren (door een DA bekend met het ras/type ), en ook rontgenfoto's.word wat duurder dan,maar heb je wel wat meer zekerheid.
freeride schreef:@spicegirl: wat is dat toch in dit topic, ik zeg toch ook niet dat mijn ervaringen representatief zijn voor de hele fokkerij van de amerikaanse rassen, maar ik heb er verdorie veel te koop gezien die nog niet eens kunnen draven zonder een pas kreupel te zijn, ook bij de grote fokkerijen hoor. idd geluk en pech doen altijd mee.
Mijn paard loopt overigens nooit kreupel en heeft nog geen tying up ervaren godzijdank. Maar ik meen gewoon oprecht dat ik dat soort rapporten weleens wil zien, misschien uit interesse? hollywood86 hoeft die van hem niet te tonen hoor, maar ik vind het ongeloofwaardig, en dat recht heb ik.
Net als iedereen het recht heeft om het wel geloofwaardig te vinden.
Ik meende het ook serieus om een topic te starten met daarin( voor mijn part deels afgeschermde 0 keuringsrapporten van reeds bereden amerikanen, om een eerlijker beeld te zien, of misschien wel om mijn ongelijk te benadrukken? leeftijd v/h paard en de tak van sport en leeftijd van trainingsaanvang zou van belang kunnen zijn hiervoor.
Want als ik de meesten hier moet geloven zijn er bijna alleen maar kerngezonde paarden van 12 jaar en ouder op de foto geweest, en dat zou dan betekenen dat er helemaal geen 'slechte'bokken zoals hollywood86 ze noemde, te koop staan...en verzin ik dus zelf kreupele paarden, misschien heb ik wel een oogziekte joh