[WN] Cutting lijnen => karakter?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

crow

Re: Cutting lijnen => karakter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:54

Crow komt van een cuttingmerrie. Relaxed paard, wil hard voor je werken, super op de koeien en in de reining maar ook erg relaxed in de pleasure, hmship, trail, western riding.

cissy

Re: Cutting lijnen => karakter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:18

Heel herkenbare karaktereigenschappen hier... :) heerlijke paarden vind ik het!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:15

Backup schreef:
Paarden waar veel cutting bloed in zitten, zijn werklustig, vervelen zich snel, kijkerig en heethoofden :-)
En uiteraard hier geldt dan ook weer voor, er zijn altijd uitzonderingen!

zoals de mijne. t is een cutter, maar verder het tegenover gestelde als wat Back up zegt.. heerlijke merrie, kalm, relaxed, soms (meestal) tegen het luie aan.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:08

zo was Pepper ook toen ik haar kreeg met 2.5 jr, ze veranderen ook nog wel :D

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:55

Er zijn ook nog verschillen in cutters, veel van hen zijn agressief naar het vee, oa doc o lena en dry doc paarden , er worden nu paarden ncha futurity winnaar die in het begin bang zijn voor vee,het is daar ook maar net wat je wil rijden. Ik zie ook paarden in de nrha futurity die 100% cutting zijn die de prijzen weg halen.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 02:29

Ik heb ook een merrie met veel cutting bloed (Haidas Little Smoke, Docs Remedy). Ze is ontzettend lief en makkelijk in de omgang, is ook cool en niet snel onder de indruk van iets. Met rijden is ze wel gevoelig en je moet haar echt rijden met gevoel. Met een beetje aanklooien krijg je er niet veel mee gedaan in ieder geval. Het is dan ook geen paardje waar iedereen zo mee wegrijd. Ik vind het een heel fijn paard om te rijden juist omdat ze zo gevoelig is.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:01

astridklomp schreef:
Ik heb ook een merrie met veel cutting bloed (Haidas Little Smoke, Docs Remedy). Ze is ontzettend lief en makkelijk in de omgang, is ook cool en niet snel onder de indruk van iets. Met rijden is ze wel gevoelig en je moet haar echt rijden met gevoel. Met een beetje aanklooien krijg je er niet veel mee gedaan in ieder geval. Het is dan ook geen paardje waar iedereen zo mee wegrijd. Ik vind het een heel fijn paard om te rijden juist omdat ze zo gevoelig is.

daar zie ik de mijne ook wel voor aan, omdat haar moeder exact zo was. en ook nu merk ik al, dat als ik te veel druk geef, ze zichzelf afsluit en je haar niet meer bereiken kan. en nee, hoe makkelijk ze ook lijkt, ze is absoluut geen makkelijke een.