[WN] Hoeveel kost een quarter horse ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:10

Definieer "te lang".
Ook ruinen die pas laat zijn gecastreerd kunnen fijne rijpaarden worden.
En uiteindelijk is het wat de gek er voor geeft.
Je hebt maar één koper nodig.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:14

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:15

Ik zie net dat zij 11 jaar is, ik denk dat zij zelf ook haar budget niet precies weet. ;)

DubbelFun

Re: Hoeveel kost een quarter horse ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:31

Maar haar vader rijdt op de quarter en zij op een welshje ;)

SILVIE_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 19:43

DubbelDun schreef:
Maar haar vader rijdt op de quarter en zij op een welshje ;)

Jep! :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:20

Ergens tussen de 3000 en 8000 euro voor een paard zoals jij omschrijft?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:08

DubbelDun schreef:
Nou voor een 9 jarige die waarschijnlijk te lang hengst geweest is zou ik geen 5000 neerleggen :D

Ik zou er niet 1 willen zonder ballen voor dat geld,sowiso niet zonder ballen 8-)
Heb niet zoveel met ruinen of merries,maarja het is maar wat je wil.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:49

Thirty schreef:
Nee, dat snap ik niet. Je moet toch eerst weten of die inderdaad binnen je budget ligt?

Anders heb ik nog wel paar leuke op het oog die ik wel eens een aantal weken op proef wil :D

hmhmm hihi :j

pennyputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:00

De prijs van een quarter hangt van vele factoren af, misschien kun je die bij je vraag zetten......
oa.
Welke afstamming: Is het een kruising of 100 % quarter, wie zijn de ouders en wat hebben die gepresteerd.
Hoe en in hoeverre is het paard getraind.
Wat is het karakter
Merrie, ruin of hengst
Is het alleen een leuk rijpaard of ook geschikt voor de sport? Of is het wellicht al een sportpaard en op welk niveau.
Is het dier gezond of heeft het problemen / blessures oid (gehad)
Leeftijd

Raar om een paard op proef te nemen zonder dat je het over de prijs hebt gehad. Blijkbaar wil de eigenaar er wel heeeel erg graag vanaf. ( Heeft ie verborgen gebreken ofzo??!!

En dan over de prijs.... Ben ik een tijdje mijn paard kwijt zonder dat ik weet wat er mee gebeurd ( ik kan het dier intussen ook aan niemand anders verkopen) en dan blijkt na twee maanden dat je het dier niet eens kan betalen.....hahahaha.

Ik zou nooit een van mijn paarden bij iemand op proef stallen want stel dat er bij jouw wat met mijn paard gebeurd, dan loop ik het geld mis en ben ik ook nog eens mijn paard kwijt.

Succes met jouw paardje, ik hoop echt voor je dat het klikt en het dier binnen jouw budget valt. Het zijn geweldige paarden!!
( niet laten merken dat je dolenthousiast bent , dan is ie ineens een stuk duurder )

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:09

SILVIE_A schreef:
spatter schreef:
de prijs is "wat de gek er voor geeft"

apart dat je het dier al op stal hebt en je dan pas gaat afvragen hoe het met de prijs is

Wel,
we willen eerst kijken of het klikt zonder echt te kijken naar de prijs.
Zo kunnen we ons er echt enkel op concentreren en hoeven we even niet aan de kostprijs te denken.
Snap je?

Nee ik vind het eerder dom. Ik zou ook geen paard zomaar meegeven zonder dat er eerst voor betaald is en dus al over de prijs is onderhandeld, bevalt t niet dan paard terug en geld terug mits het dier in goede staat en in zelfde staat is, klaar.

En dan nog wat: jij bepaald niet wat het dier kost maar de verkoper/eigenaar bepaald dat en dan kunnen jullie overeenkomen.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:54

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of het klikt met de quarter! Over de prijs is al heel veel gezegd. Dat kan van zoveel dingen afhankelijk zijn. Maar misschien heeft TS wel een rijke papa en is TS zelf gewoon nieuwsgierig.... en misschien ook niet ;). Ik ben iig benieuwd of hij mag blijven en zo ja ben ik ook wel benieuwd naar een foto! Vind je hem zelf leuk? Of rij je er zelf niet op? En wat gaan jullie met hem doen als hij blijft? Ook wedstrijden enzo?

SILVIE_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 14:23

EliseLukas schreef:
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of het klikt met de quarter! Over de prijs is al heel veel gezegd. Dat kan van zoveel dingen afhankelijk zijn. Maar misschien heeft TS wel een rijke papa en is TS zelf gewoon nieuwsgierig.... en misschien ook niet ;). Ik ben iig benieuwd of hij mag blijven en zo ja ben ik ook wel benieuwd naar een foto! Vind je hem zelf leuk? Of rij je er zelf niet op? En wat gaan jullie met hem doen als hij blijft? Ook wedstrijden enzo?

Ja, het klikt heel erg goed. Ik rij er vaak op en iedere keer in het begin heeft ie kuren en begint ie moeilijk te doen bij het opstijgen. Heeft iemand tips?
Maar daarna is het schat en doet ie alles wat je hem vraagt. We gaan hem vooral gebruiken voor wandelingen.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:51

Het beste is natuurlijk om een goede instructeur of instructrice te zoeken die je met dit soort problemen kan helpen.
Als je het dan toch zelf op wil lossen; zorg dan dat je altijd consequent bent tegen je paard. Als je wil opstappen MOET hij stil staan. Doet hij dit niet? Dan stap je net zo vaak op en af totdat hij wel stil blijft staan. En omdat je nog jong bent, is het misschien handig als een volwassen persoon het paard vast houdt terwijl je op stapt. Wanneer hij dan eenmaal stil blijft staan, kun je het alleen gaan proberen. ;)

SILVIE_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 17:55

YouthReiner schreef:
Het beste is natuurlijk om een goede instructeur of instructrice te zoeken die je met dit soort problemen kan helpen.
Als je het dan toch zelf op wil lossen; zorg dan dat je altijd consequent bent tegen je paard. Als je wil opstappen MOET hij stil staan. Doet hij dit niet? Dan stap je net zo vaak op en af totdat hij wel stil blijft staan. En omdat je nog jong bent, is het misschien handig als een volwassen persoon het paard vast houdt terwijl je op stapt. Wanneer hij dan eenmaal stil blijft staan, kun je het alleen gaan proberen. ;)

dankje voor de tip :j
/3

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:30

Leuk dat het goed gaat! Wees er wel zeker van dat het zadel goed ligt. Als hij een niet passend zadel heeft dan is het logisch dat hij vervelend gaat doen. Ga je foto's plaatsen als jullie hem houden? Ik ben erg benieuwd naar hem. Veel plezier.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:54

Problemen bij het opstijgen duiden vaak(niet altijd, kan ook gebrek aan opvoeding zijn) op lichamelijke ongemakken (niet passend zadel, pijn in de rug etc). Laat het paard voor je het koopt eerst klinische en rontgenologisch keuren. Je zal zeer zeker niet de enige zijn die er in trapt en een paard aan schaft dat gewoon stuk is. Buiten dat je dan een bult geld kwijt bent zul je er heel verdrietig van zijn want zo te horen ben je heel gek met het dier en wil je hem kopen om er plezier van te hebben. Veel mensen doen geen keuring omdat het te duur zou zijn, maar dat is behoorlijk kortzichtig want een keuring kost je misschien 500 of 600 euro, het paard meer en je kunt er veel ellende bij krijgen. Ellende die je ook nog eens geld kan kosten!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:31

voor een wandelpaard zou ik al niet eens 2500 euro uitgeven... Dan nog eentje met slechte manieren (niet stilstaan bij het opstijgen), en een onduidelijk verhaal errond (onvruchtbare hengst... :x )
Feit dat het een ruin is, en geen sportpaard is, en toevallig een quarter maakt hem imo nu niet direct meer waard dan een gewone papierloze ruin, die toevallig ook een leuk wandelpaard kan blijken te zijn.
"Quarter" is ook een verkoopspraatje natuurlijk. Voor een "merk" betaal je altijd wat meer, dat probeert een handige verkoper jou wijs te maken.