[WN] Reining een Olympische sport: hoe zat het ook al weer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: Reining een Olympische sport: hoe zat het ook al weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:43

We hebben in donkerbroek maar 1 neger hoor :D

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:43

Moderatoropmerking:
Laten we het persoonlijk worden achterwege laten! Graag weer ontopic!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:33

Romkabouter schreef:
We hebben in donkerbroek maar 1 neger hoor :D

_O-

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:44

zijn ook leuke mensen hoor :P

gr
an

MissPiggy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:17

Goed, weer terug waar het bericht over ging:
Volgens mij wordt er nu inderdaad gecontroleerd op doping. Als ik naar de wedstrijd in juni kijk: daar werden de paarden vooraf pittig gecontroleerd op alles. Deze wedstrijd viel onder de categorie CRI van FEI (als ik zo goed heb begrepen).
Van mij mag deze tak van westernsport ook wel mee doen aan de Olympische spelen. Dan ga ik zeker kijken!! :D
Ik las daarnet op internet dat er in 2004 al sprake was van demowedstrijden van de reining in 2008 en dat er 2012 daadwerkelijk gestart zou worden met wedstrijden.....helaas, dit blijkt dus niet het geval. -O-
Waar zou Anky dan aan mee gaan doen: dressuur of reining? Hihi!!
Dus wat mij betreft mag het reining wel op de OS komen! :j

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:33

Welke sporten in aanmerking komen om op de Olympische Spelen te worden beoefend wordt vastgesteld door het Internationaal Olympisch Comité (IOC). Na elke Spelen wordt er opnieuw geëvalueerd. Soms vallen sporten af omdat ze niet langer aan de criteria voldoen, soms worden er nieuwe sporten voorgedragen waar over wordt gestemd. Een sport wordt voorgedragen door de Executive Board van het IOC, waarna de leden mogen stemmen of de sport wel of niet wordt toegelaten.

In totaal zijn er meer dan 30 criteria waaraan een sport moet voldoen. Bijvoorbeeld of de sport al een bepaalde geschiedenis heeft opgebouwd, of de sport over de hele wereld wordt beoefend, of de beste sporters in die tak van sport naar de Spelen zullen komen, maar bijvoorbeeld ook hoe sterk vrouwen vertegenwoordigd zijn en hoe er met doping wordt omgegaan.

(bron: olymischespelen.be)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:50

_MV_ schreef:
Welke sporten in aanmerking komen om op de Olympische Spelen te worden beoefend wordt vastgesteld door het Internationaal Olympisch Comité (IOC). Na elke Spelen wordt er opnieuw geëvalueerd. Soms vallen sporten af omdat ze niet langer aan de criteria voldoen, soms worden er nieuwe sporten voorgedragen waar over wordt gestemd. Een sport wordt voorgedragen door de Executive Board van het IOC, waarna de leden mogen stemmen of de sport wel of niet wordt toegelaten.

In totaal zijn er meer dan 30 criteria waaraan een sport moet voldoen. Bijvoorbeeld of de sport al een bepaalde geschiedenis heeft opgebouwd, of de sport over de hele wereld wordt beoefend, of de beste sporters in die tak van sport naar de Spelen zullen komen, maar bijvoorbeeld ook hoe sterk vrouwen vertegenwoordigd zijn en hoe er met doping wordt omgegaan.

(bron: olymischespelen.be)

tadaaaa.. antwoord.. :D

en anky doet dan mee met de dressuur, ik bedoel, schoenmaker, blijf bij je leest

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:13

zou gaaf zijn om te zien,en...heb ik er weer een droom bij!
ahum...eerst maar eens in galop krijgen whaaaaaaaaa

gr
an

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:23

eerst maar eens volwassen worden he.. het paardje :P

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:38

grinn..ook dat...ach diego is gewoon top, nu de ruiter nog whaaaaaaaaaaa