[WN] Paard uit the USA importeren, ervaring of nu mee bezig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Paard uit the USA importeren, ervaring of nu mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:25

@LindyH : daar kun je je gewoon tegen verzekeren.
En of je er nu in Nederland mee 'crost' of dat het in Amerika gebeurt; overal kan iets gebeuren.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 18:48

Dank aan iedereen die heeft gereageerd al, ik heb voldoende huiswerk inmiddels, ook nog wat sites doorsnuffelen hier in europa( dank daarvoor :) )

:)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:36

DubbelDun schreef:
@LindyH : daar kun je je gewoon tegen verzekeren.
En of je er nu in Nederland mee 'crost' of dat het in Amerika gebeurt; overal kan iets gebeuren.

Ja, maar in Nederland doe je dat in principe zelf en hoef je het niet aan wildvreemde mensen over te laten. Voelt toch minder eng ofzo... :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:15

@LindyH: begrijpelijke gedachte, maar het is een veiligheidsillusie die geen grond van bewijs heeft ;)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 21:27

haha, helemaal gelijk in DubbelDun, je kunt met paardrijden je been breken, maar ook met opstaan van een stoel :)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:50

rapido schreef:
,,goede,, moeten toch ook wel dichter bij huis in Europa te vinden zijn!? echter kost alles wat goed is ook veel geld.
Zelfs in deze tijd.

Ik denk dat je wel heel goed de weg moet weten om in de States een goed paard te vinden bij een vooral betrouwbaar adres. Als leek moet je daar niet aan gaan beginnen is mijn mening.

er staat nergens dat de persoon in kwestie een leek is op het gebied van de paarden. alleen wb importeren heeft TS niet veel ervaring.
niets zegt mij dat ze niet een goed kan kopen in US

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 18:52

Dank u paintless, ik ben idd op het gebied van paarden zeker appaloosa's geen leek nee, importeren etc zeker wel, dus ik verdiep mij nog altijd in al het huiswerk.
Heel fijn ook dat veel mensen berichtjes plaatsen of pb's sturen met websites waar nog wel mooie grote merries te koop staan, tot nu toe kom ik helaas steeds weer een beetje teleurgesteld tot de conclusie: of het is volledig op Goer teruggefokt, of het is very close family van mijn merrie, en dus Amazing blue...
Beiden zijn pssm-verervers, dus dan is er al direct een minpunt aan, tuurlijk kn je testen, maar om nu naar oostenrijk of duitsland te crossen, paardjes te zien, wellicht nog eens terug, voor willen gaan en dan nog testen, ik trek dat niet zo vaak meer vrees ik, gewoon jammer dat ze niet op voorhand getest zijn, bij n/n op pssm (en hypp) natuurlijk, sta ik er gewoon al veel meer voor open, misschien truttig, maar heb al 1,5 paard met PSSM.... en een ruin die aan gruzelementen ligt, nu graag een gezonde, of 2 :)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:05

anderhalf paard aan pssm? hoe heb je dat halve paard in leven gehouden dan? :+

kun je niet bij de verkoop eisen dat er pssm hypp en gbed getest wordt dan?

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 09:48

1 hele, mijn merrie en de halve is haar zoontje van 2,5 maanden oud ;), en die is heel gemakkelijk in leven te houden haha, hooi, water en liters melk. Ja, idd, vanaf nu ga ik die eis altijd stellen, bij hengstenveulens is een MH test eigenlijk ook een goed idee, voor de castratie moeten ze toch onder narcose, zou zonde zijn als ze erin blijven als dat voorkomen kan worden met andere narcosemiddelen...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 10:05

Toen ik nog aan het zoeken was (oa in de USA) liet ik als allereerste paard in kwestie PSSM testen (als ie niet al getest was). Dus zelfs voor ik het paard irl gezien had (USA kon ik dan niet irl bekijken ;) ). Pas als dat uitgesloten was (ging dus 3x fout) was het een optie te gaan kijken of de DA langs te laten gaan voor aankoopsonderzoek.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:27

Paintless schreef:
er staat nergens dat de persoon in kwestie een leek is op het gebied van de paarden. alleen wb importeren heeft TS niet veel ervaring.

Er staat ook nergens dat ik zeg dat de topic starter een leek is wel!? :roll:

Ik geef alleen advies dat je het zoeken in de States naar een goed paard aan mensen moet overlaten die daar de weg weten.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:29

rapido schreef:
Paintless schreef:

Er staat ook nergens dat ik zeg dat de topic starter een leek is wel!? :roll:

Ik geef alleen advies dat je het zoeken in de States naar een goed paard aan mensen moet overlaten die daar de weg weten.

pfff.. nou dan heb ik je verkeerd begrepen joh.. kan gebeuren toch ??