[WN] Gezamelijke training(en)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:19

Ik was net als Vera ook blij dat er nu eindelijk eens iets in de buurt zou komen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 18:26

We houden het op Beverwijk ( om te beginnen) Cool

Dus geef maar eens wat voorkeuren aangaande tijd (datum komen we wel uit)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:33

Een dag wanneer het droog is en de zon schijnt Tong uitsteken OK dan! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:34

maaruh mag ik nou een les meerijden of niet?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 18:40

Cowgirl schreef:
Een dag wanneer het droog is en de zon schijnt Tong uitsteken OK dan! Haha!

waarom???
We hebben een mooie binnenbak Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 18:41

gijsenkim schreef:
maaruh mag ik nou een les meerijden of niet?

je mag meerijden,maar het is geen les Cool

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:43

een gezamelijke training is niet dat je gezamelijk les neemt of zo??? help me ik ga hier al de fout in, wat zullen jullie lachen als ik daadwerkelijk op een westernpaard ga zitten

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:57

PeppySan schreef:
Ik vind het een heel goed idee, maar ik moet helemaal uit groningen komen.
Mijn paard doe ik dat zeker niet aan, maar als de datum voor mij gunstig is (ivm ploegendienst) dan kom ik zeker kijken.
Misschien zijn er meer mensen uit groningen, of op de route daar naartoe zodat we eventueel samen kunnen gaan.

Als het wat meer in de buurt er ook een keer van komt om samen te trainen, dan ben ik zeker van de partij.
Helaas heb ik geen binnenbak, die kan ik wel huren à 35 euro per uur (geloof ik) Dus als er animo voor is om ook in het noorden zoiets te doen kan ik de bak afhuren en kunnen we hier ook samen trainen.
(Hier is in Nieuwe Pekela)

Als de datum voor mij uitkomt, wil ik wel meerijden (ik kom ook uit de provincie Groningen). Ik ben ondertussen wel erg nieuwsgierig geworden Knipoog
En, Peppy San, het lijkt me ook heel leuk om gezamenlijk te trainen, is sowieso weer een goede ervaring voor mij en mijn paard.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:15

Yihhaaaa, francisca komt ook!!

En Gijsekim, gewoon lekker meedoen, of je nu dressuur rijdt of western, het blijven paarden en ruiters....eeeh, cojbojs Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:38

Lovely schreef:
Het is eigenlijk heel simpel, als je (western) paard goed aan de hulpen staat én alle afzonderlijke hulpen goed kan onderscheiden, dan kan dat paard alle oefeningen tot en met Z2 dressuur makkelijk lopen, met als enige kanttekening dat hij met zijn lichaam een ander plaatje laat zien mbt oprichting en verzameling. Dus ja, hij kan ze in zekere zin wel uitvoeren, maar nee, hij zou er geen hoge punten voor halen in de dressuurring.

Met die hulpen zit t wel goed (althans, vind ik zelf Cool ) maar ik weet niet de precieze stellingen en aantal hoefslagen en dergelijke. Heb wel ergens klokken horen luiden, maar verder... Heb ook nooit 'engels' gereden, maar ben nu wel bezig dressuurmatiger te rijden en wil dan wel een beetje correct zijn. Niet voor wat betreft oprichting, maar wel de lichaamsstelling enzo..
Dus ik zou dan graag wat dressuurtips horen, dan kunnen de cojbojs hun cojbojding doen Haha!

Qua datum... pfff... druk druk druk, met een beetje pech kan ik niet, maar als t ff uitkomt gaan we ons best doen OK dan!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:55

Blaze schreef:
We houden het op Beverwijk ( om te beginnen) Cool

Dus geef maar eens wat voorkeuren aangaande tijd (datum komen we wel uit)

nou count me out. naar colinda is voor mij al 2 tot 2,5 uur rijden laat staan beverwijk. nee daar begin ik niet aan, ik moet helemaal uit duitsland komen. een ritje van een uur of 4 voor een training is me echt even te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 22:12

Cer"]
[quote="Lovely schreef:
Het is eigenlijk heel simpel, als je (western) paard goed aan de hulpen staat én alle afzonderlijke hulpen goed kan onderscheiden, dan kan dat paard alle oefeningen tot en met Z2 dressuur makkelijk lopen, met als enige kanttekening dat hij met zijn lichaam een ander plaatje laat zien mbt oprichting en verzameling. Dus ja, hij kan ze in zekere zin wel uitvoeren, maar nee, hij zou er geen hoge punten voor halen in de dressuurring.

Met die hulpen zit t wel goed (althans, vind ik zelf Cool ) maar ik weet niet de precieze stellingen en aantal hoefslagen en dergelijke. Heb wel ergens klokken horen luiden, maar verder... Heb ook nooit 'engels' gereden, maar ben nu wel bezig dressuurmatiger te rijden en wil dan wel een beetje correct zijn. Niet voor wat betreft oprichting, maar wel de lichaamsstelling enzo..
Dus ik zou dan graag wat dressuurtips horen, dan kunnen de cojbojs hun cojbojding doen Haha!

Qua datum... pfff... druk druk druk, met een beetje pech kan ik niet, maar als t ff uitkomt gaan we ons best doen OK dan!
[/quote]
Dat is best een leuk idee zeg Lachen. Ik zou je graag helpen voor zoveel ik kan hoor .

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 22:31

vera"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Colinda...Colinda... Clown (lekker centraal voor iedereen).

Nee! Ik vind Beverwijk PRIMA Haha!
Eindelijk hoef ik dan niet een heel eind met de trailer Lunteren is toch echt wel weer een dikke 1.5 uur kachelen met een trailer en Beverwijk doe ik in een half uurtje. Maar zolang ik geen paard achter me aansleep zal ik me flexibel opstellen *LOL*
Alleen dan neem ik een optie op je paard Colinda! OK dan!
[/quote]

Ik wil ook wel eens ergens dichtbij zitten Haha!

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 08:40

vera schreef:
Yihhaaaa, francisca komt ook!!

Ehm.... ik bedoelde eigenlijk gewoon in de auto met Peppy San Haha! , kijken naar/ en leren van jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 08:42

Rina, in welke regio zit jij dan? Als ik hier in het Oosten een beetje gesettled ben wil ik best eens met wat anderen (!!!) kijken of hier ook niet wat op te zetten is. Onze manege wordt op zaterdagavond nauwelijks gebruikt en is misschien wel af te huren? Ligt bijna direct langs de A1 dus voor mensen uit het Oosten best aardig bereikbaar.....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 08:54

Leuk idee!
Alleen zou er dan eigenlijk een soort van coördinator voor de dag aangesteld moeten worden,
zoiets is ook al een keer geprobeerd n.a.v. een clinic. Helaas kwam dat niet helemaal uit de verf en werd het meer een soort vrijrijden achtig idee zonder ook maar enige structuur of info.

Is het ook een idee om zoals Cer aangaf er wat Engels bij te doen? Zodat duidelijk wordt dat Western en Engels eigenlijk helemaal niet zover uit elkaar liggen?

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 09:01

Holten ligt voor mij ook al 1,5 uur rijden (zonder trailer). Dus ben ik dan niet van de partij. Ik wil maximaal een uur rijden met mijn paard op de trailer, voor een training.
Maar als er meer mensen in groningen zijn organiseren we ook zoiets bij ons in de buurt.

Francisca, je kan wel meerijden naar beverwijk, maar het ligt aan de datum en de ploegendienst of ik heen kan. Je kan ook contact opnemen met christien. Die gaat ook heen geloof ik.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 09:10

JAAAAH PEPPYSAN!
Ik zit in frl en als je nog een meerijder kunt gebruiken....
Iets hier in het noorden zou top zijn, dan kan ik misschien zelfs wel vervoer voor mijn tink regelen.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 09:18

Misschien kunnen degenen die hier in het Noorden willen trainen dat hier aangeven. Dan prikken we een datum en ga ik kijken of de binnebak te huur is.
Hier is dan Nieuwe Pekela. Moeten we alleen de kosten voor de huur van de bak delen, dan zorg ik wel voor koffie.

Misschien kunnen we eerst de kunst afkijken bij Blaze.
Ben benieuwd naar de datum, want ik hoop dat ik heen kan, want met twee meerijders wordt het wel heel gezellig.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 13:02

Sjuimpje schreef:
Leuk idee!
Alleen zou er dan eigenlijk een soort van coördinator voor de dag aangesteld moeten worden,
zoiets is ook al een keer geprobeerd n.a.v. een clinic. Helaas kwam dat niet helemaal uit de verf en werd het meer een soort vrijrijden achtig idee zonder ook maar enige structuur of info.

Is het ook een idee om zoals Cer aangaf er wat Engels bij te doen? Zodat duidelijk wordt dat Western en Engels eigenlijk helemaal niet zover uit elkaar liggen?

Zeker niet zonder structuur,maar ook weer niet een uitgebreid programma van te voren afspreken.
coördineren neem ik wel op me Cool (in beverwijk) Krijg ondanks mijn zachte G wel wat communicatie op gang Cool

Lovely is ook van de partij(hoop ik) dus de engelse inbreng is er ook.

voorstel

een zaterdag vanaf ongeveer 16.30
tot zolang het duurt.
Welke zaterdag???? laat maar wat horen.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:32

29 november?

En dan 20 december (onder voorwaarde dat ik dan de bak kan huren) in het noorden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:38

Reken maar op mij hoor Blaze Knipoog

In november zit ik best lastig, ik geloof dat ik het weekend van 22 november pas weer kan op zaterdag.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:54

Jeej, dan kom ik ook graag als bakrandridder, wanneer die tenminste zijn toegestaan....
Anders huur ik graag een paard van deze of gene, western is voor mij nog een redelijk onbekende tak van de paardesport, dat wil ik graag eens proberen

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:23

PeppySan schreef:
29 november?

En dan 20 december (onder voorwaarde dat ik dan de bak kan huren) in het noorden?

Ja, lijkt me een goed plan. 29 november kan ik als tribuneridder en 20 december kan ik in het noorden. Komen dan de mensen uit Beverwijk en omstreken als tribuneridder? Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:30

Sonja schreef:
Rina, in welke regio zit jij dan? Als ik hier in het Oosten een beetje gesettled ben wil ik best eens met wat anderen (!!!) kijken of hier ook niet wat op te zetten is. Onze manege wordt op zaterdagavond nauwelijks gebruikt en is misschien wel af te huren? Ligt bijna direct langs de A1 dus voor mensen uit het Oosten best aardig bereikbaar.....

Tadaaah...count me in. Ik help met de organisatie. Moet toch nog een keer jouw holtense huis bekijken.. dus mooie gelegenheid.

Ben je al gesetteld?
Laatst bijgewerkt door Anya op 27-10-03 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt