Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
PeppySan schreef:Ik vind het een heel goed idee, maar ik moet helemaal uit groningen komen.
Mijn paard doe ik dat zeker niet aan, maar als de datum voor mij gunstig is (ivm ploegendienst) dan kom ik zeker kijken.
Misschien zijn er meer mensen uit groningen, of op de route daar naartoe zodat we eventueel samen kunnen gaan.
Als het wat meer in de buurt er ook een keer van komt om samen te trainen, dan ben ik zeker van de partij.
Helaas heb ik geen binnenbak, die kan ik wel huren à 35 euro per uur (geloof ik) Dus als er animo voor is om ook in het noorden zoiets te doen kan ik de bak afhuren en kunnen we hier ook samen trainen.
(Hier is in Nieuwe Pekela)

Lovely schreef:Het is eigenlijk heel simpel, als je (western) paard goed aan de hulpen staat én alle afzonderlijke hulpen goed kan onderscheiden, dan kan dat paard alle oefeningen tot en met Z2 dressuur makkelijk lopen, met als enige kanttekening dat hij met zijn lichaam een ander plaatje laat zien mbt oprichting en verzameling. Dus ja, hij kan ze in zekere zin wel uitvoeren, maar nee, hij zou er geen hoge punten voor halen in de dressuurring.
) maar ik weet niet de precieze stellingen en aantal hoefslagen en dergelijke. Heb wel ergens klokken horen luiden, maar verder... Heb ook nooit 'engels' gereden, maar ben nu wel bezig dressuurmatiger te rijden en wil dan wel een beetje correct zijn. Niet voor wat betreft oprichting, maar wel de lichaamsstelling enzo..
Blaze schreef:We houden het op Beverwijk ( om te beginnen)
Dus geef maar eens wat voorkeuren aangaande tijd (datum komen we wel uit)
Cer"]
[quote="Lovely schreef:Het is eigenlijk heel simpel, als je (western) paard goed aan de hulpen staat én alle afzonderlijke hulpen goed kan onderscheiden, dan kan dat paard alle oefeningen tot en met Z2 dressuur makkelijk lopen, met als enige kanttekening dat hij met zijn lichaam een ander plaatje laat zien mbt oprichting en verzameling. Dus ja, hij kan ze in zekere zin wel uitvoeren, maar nee, hij zou er geen hoge punten voor halen in de dressuurring.
) maar ik weet niet de precieze stellingen en aantal hoefslagen en dergelijke. Heb wel ergens klokken horen luiden, maar verder... Heb ook nooit 'engels' gereden, maar ben nu wel bezig dressuurmatiger te rijden en wil dan wel een beetje correct zijn. Niet voor wat betreft oprichting, maar wel de lichaamsstelling enzo..
. Ik zou je graag helpen voor zoveel ik kan hoor
. 
vera"]
[quote="Sugarmiss schreef:Colinda...Colinda...(lekker centraal voor iedereen).
Lunteren is toch echt wel weer een dikke 1.5 uur kachelen met een trailer en Beverwijk doe ik in een half uurtje. Maar zolang ik geen paard achter me aansleep zal ik me flexibel opstellen
Sjuimpje schreef:Leuk idee!
Alleen zou er dan eigenlijk een soort van coördinator voor de dag aangesteld moeten worden,
zoiets is ook al een keer geprobeerd n.a.v. een clinic. Helaas kwam dat niet helemaal uit de verf en werd het meer een soort vrijrijden achtig idee zonder ook maar enige structuur of info.
Is het ook een idee om zoals Cer aangaf er wat Engels bij te doen? Zodat duidelijk wordt dat Western en Engels eigenlijk helemaal niet zover uit elkaar liggen?
(in beverwijk) Krijg ondanks mijn zachte G wel wat communicatie op gang
Sonja schreef:Rina, in welke regio zit jij dan? Als ik hier in het Oosten een beetje gesettled ben wil ik best eens met wat anderen (!!!) kijken of hier ook niet wat op te zetten is. Onze manege wordt op zaterdagavond nauwelijks gebruikt en is misschien wel af te huren? Ligt bijna direct langs de A1 dus voor mensen uit het Oosten best aardig bereikbaar.....